Guest Tuoppi Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 mites on, onko kukaan vaihtanut jostain toisesta automerkistä kärjettömiä hiluja tonne sisälle? oon kuullu huhua et jostain sierrasta vois käydä mut varmuutta ei ole!?! eipä noi compufiret sun muut aivan sika hintasia ole mut katotaan mitä harrastajat tietää/on kokeillu ;) En huomannut ensin mut oli yks topic asiasta mut sielä joku muisteli alfan 33 mallista löytyvän osat, mut onko tullu lisää tietoa? Quote Link to comment
jyrie Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 compufire. toimiiiii... oliko se nyt jotakin 69 eskoo. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Mulla on tuollanen sierran systeemi ja ei kannata alkaa 69e takia alkaa väsään. Mutta jos askartelusta tykkää niin onnistuu parilla reijän porauksella ja akselin modauksella! Oma tuli aikoinaan auton mukana joten säästin 69€ ja askartelu illan!! Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 joo ei toi 69 eskoo kauhee määrä ole mut ainahan sitä voi jotakin näperrellä...miksei myös virranjakajaa. mut kiitos vahvistuksesta, pääsee taas rojektissa eteen päin. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 voin yrittää otta kuvan ku vaan muistan! Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Mielenkiintoista. Itse olen myös katsonut tuota Sierran jakajaa, viimeksi viime viikoloppuna. Sierran jakajassa jonka sain käsiini oli reluktorisakara-anturi. Sen antama signaali on hieman hankalampi käsitellä kuin Pertronix tai Hall-anturin, jos jakajan haluaa liittää esim MegaSquirttiin. Hall-anturi löytyy esim Golfista. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Mutta eikö tuo sierran kytkeminen onnistu jos pistää ne hei kamat väliin! Mutta meneehän se vähä turhan vaikeeks(meneehän noihin hei kamoihin jokune kymppikin)! Ku pelkällä anturillakin pärjäis! Quote Link to comment
JaniM Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Niin, tai ottaa wasserin jakajan ja pulttaa kiinni. Siinä hallilla sytkä. Quote Link to comment
-Puide- Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Niin, tai ottaa wasserin jakajan ja pulttaa kiinni. Siinä hallilla sytkä. Minkä Wasserin? =) Tää kiinnostaa jo muakin! Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Vesibokseri, joku 86-91??. Siinä on kärjetön jakaja joka sopii suoraan kuplan koneeseen. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=211104 Olisiko ollut myös Alfa 33 jakaja joka menee bolt-on osana? edit: Tossa Alfassa on myös alipainesäätö joka toimii tuplien kanssa. Harmittaa kun en tiennyt ottaa jakajaa mukaan kun kävin kaasareita hakemassa... Quote Link to comment
mikko k Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Niin, tai ottaa wasserin jakajan ja pulttaa kiinni. Siinä hallilla sytkä. Minkä Wasserin? =) Tää kiinnostaa jo muakin! Mulla olis yx ylimääräinen sarja myytävänä. Siis jakaja, boksi, piuhat. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 on tullut esille että sierran pulssi ei ole suoraan käypä megasquirtille niin miten on näiden compufire, ignitor ym. kärjettömien systeemien kanssa? hall antaa oikeanlaisen pulssin mut miten on tosiaan noiden kanssa? Quote Link to comment
Fileas Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Sierrassa on Tz-i (induktiivinen)jakaja, joka eroaa merkittävästi hall ilmiöön perustuvasta (Tz-h) lähinnä siten, että Tz-i:ssä ei ole samanlaista sakaralevyä. compufiret sun muut näyttäis olevan "on/off magneettikytkimiä" eli luultavasti squirtilla toimii Quote Link to comment
JaniM Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Kyllä tuon induktiivisenkin saa Squirtissa toimimaan. Menee kattoo Squirtin extra-koodi sivulta lisää tietoa asiasta. Ja samallahan voi tehdä suorasytkän hukkakipinäpuolilla ja sytkäohjaimilla. Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Pertronixin signaali on sama kuin mitä kärjistä tulee (sehän normaalisti liitetään suoraan puolaan). Jos pistää vastuksen plussan ja jakajasta tulevan johdon väliin saa johdosta kanttiaaltoa joka on +12v kun on aika pistää kipinä tulemaan. Puolan ollessa suoraan jakajassa kiinni tää sit ei toimi koska puolasta lähtee jopa satoja volttia ensiöpuolelle kun kärjet aukeaa. Quote Link to comment
nalleolut Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 minkä muiden autojen kärjettömien jakajien sisältö olisi sovellettavaksi kuplaan? tallissa olisi saabin h-koneen virranjakaja jossa kärjetön jutska + moduuli sille! saisko sen sopimaan. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 tota ollaan kaverin kans suunnittelemassa/tutkimassa. Kaveri pelaa paljon saabien kanssa ja kun sai 009-jakajan käteen niin sano et aika tavalla on saabin jonkun mallin näköinen mut tutkimukset ei oo viä kerinny sen pitemmälle. Eiköhän toi homma selviä tos parin viikon sisällä. Quote Link to comment
nalleolut Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 aikanaan ostettiin vw derpyn jakaja ja laitettiin se saabbiin...sopi pienellä viilaamisella! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 kuis volvon osat, ainaki accufiret yms natsaa niihin "suoraan" Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Miksi tässä koitetaan selvittää työläitä modifiointeja ja sovitteluja ja vastaavuuksia toisista merkeistä? Eikös kyseessä ole maailman yksinkertaisin asia ja tuhannesti koettu ja hyväksi havaittu ratkaisu on olemassa, heitetään 009 jakajaan Compufire/Accufire tai Pertronix kärjetön sytkämoduuli kärkien paikalle. Mistään muusta kai ei ole kyse? Maksaa kai jotain 60-80 egee /setti. Siihen saa sitten jatkoksi laittaa mielensä mukaan muita sytkäosia, vaikka MSD tai Crane sytkäboxia jne.. ne voivat hyödyntää noita kärjettömiä magneettiantureita. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 piste. näin tehdään! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Mie viskasin joskus 96 saabista jakajan suoraan kuplaan, kun oli vähän pulaa osista ja vastaanottajana oli jääauto. Quote Link to comment
Guest dx Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 hei. yhdistelin fordin ja typ1 jakajan ja kokonaiset kolme johtoa etsii paikkaansa? eli mhin vedän ne? Quote Link to comment
Guest hörbie Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Muuten tuli mieleen et käviskö fiiatin hilppeet sinne kun olis tommonen pihalla? Quote Link to comment
Marko Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Muuten tuli mieleen et käviskö fiiatin hilppeet sinne kun olis tommonen pihalla? info@aircooled.fi postia tonne niin saat kärjettömän sellaiseen hintaan ettei kannata alkaa näprätä. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 löytyy kärjettömiä jakajia myös 80luvun 1.6pakuista ja menee suoraan ja on hall anturalla... Quote Link to comment
Guest dx Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 nii nii mutta miten ne johdot siitä nipusta kytketään..on vihreä, musta ja olikohan ruskea...eli puolalle joku ja maihin kai joku??? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 saatan muistaa nyt väärinkin mutta musta on + eli puolalle plussaan ja siihen virtalukolta syöttö,ruskea olis - miinus ja sekin puolalle ja vihreä kiekka mittarille....se sytytys poksi on oltava erittäin hyvin maadotettu.eikä ikinä sotketa kärjellisen/kärjettömän puolia... Quote Link to comment
Guest dx Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 ooppelista kävin vakoileen ja siinä oli musta puolan plus, vihreä puolan miinus ja ruskea maihin...mitä eroa puolilla on ja mistäpä erotan kärjettömän puolan? Quote Link to comment
Lasse Posted March 28, 2006 Share Posted March 28, 2006 joutuuko tossa vaihtaa puolankin järjettömän puolaan jos heittää tommosen setin 009siin ? Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 28, 2006 Share Posted March 28, 2006 Kyllä ohjainyksikkö ja puola olisi hyvä olla samaa perhettä. Osassa ohjainyksiköistä (esim Bosch 139) on sisäinen dwell controll, eli puolaa ladataan noin samanverran kierroksista riippumatta. Toisissa dwelli on moottoriohjausyksikön tehtävä (esim Bosch 124). Ja jotta ei jäisi epäselväksi niin erkiseen ostettavat Pertronix/accufire, jne voidaan liittää kätevästi suoraan puolaan, mutta autojen vakiokamat (kaikki hallit ja reluktanssit jne) eivät käy suoraan puolaan vaan väliin on liitettävä sytkän ohjausyksikkö. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Joku joskus mainitsi että ennen pitkää toi Accufire/petroniksi hajottaisi vakiopuolan, pitääkö tämä paikkansa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.