Jump to content

Koska kuplien madallus alkoi?


Recommended Posts

Posted

Onko jossain/jollain tietoa, koska kuplien/vw:n madaltaminen alkoi? 80-luvun vw-lehdissä jo niitä näkyy. Ilmeisesti So-Cal alueella se alkoi jo kauan aikaa. Toki madallukset eivät nyt olleet mitään verrattuna nykypäivän slammed-kulttuuriin.

Posted

89 keväällä sai eka hylsyn katsarilta liian matalasta keulasta. Silloin oli jo säätäkeuloja saatavilla, että siitä x vuotta eteenpäin varmaan ekat turattiin.

 

Ja saman teeman parissa sitä saa edelleen turista konttorilla, että hitaasti Suomi muuttuu.

  • Like 2
Posted

Eikös tää ekstreme slammaus alkanu Hoodride piireissä? Hoodride kutsumanimi slammaukselle loppui vissiin siihen että hoodride piirin perustajajäsenistä joku huijas jäsenistöiltä rahaa ja kun se selvis koko Hoodride nimitys sai huonon maineen?

 

99-192-large.jpg

Posted

-Minä madalsin ekan kuplani -88. akseli poikki, kääntö ja uudellen hitsaus, en ollu kuulut säätöpaloista, kunnes hot car paperiluettelon tilasin.

Posted (edited)

No ei itseasiassa, löysin vaan nipun 80-luvun lehtiä ja olin yllättynyt.

Edited by XTeme
Posted

SoCal alueella syntyi Cal Look VW suuntaus jo 60 luvun lopussa. Kromiosat poistettiin, käytettiin nerf bareja puskurien sijaan, viritettiin moottoreita ja keulaa madallettiin oikean raken aikaansaamiseksi big `n little renkaiden lisäksi.

Suuntaus oli Ruotsissa voimakkaimmillaan vuoden -80 molemmin puolin ja Suomeen sitten -80 alussa.

Jossain 1981 tai 1982 HotRod lehdessä on monen sivun juttu lookereista, pitäiskö mennä kaivamaan arkistoa?

Myös ruotsalaisissa tuon ajan Wheels ja Colorod lehdissä on paljon looker juttuja.

(arkistossa on yllämainittujen lehtien vuosikertoja1978 alkaen...)

 

PKa

Posted

SoCal alueella syntyi Cal Look VW suuntaus jo 60 luvun lopussa. Kromiosat poistettiin, käytettiin nerf bareja puskurien sijaan, viritettiin moottoreita ja keulaa madallettiin oikean raken aikaansaamiseksi big `n little renkaiden lisäksi.

Suuntaus oli Ruotsissa voimakkaimmillaan vuoden -80 molemmin puolin ja Suomeen sitten -80 alussa.

Jossain 1981 tai 1982 HotRod lehdessä on monen sivun juttu lookereista, pitäiskö mennä kaivamaan arkistoa?

Myös ruotsalaisissa tuon ajan Wheels ja Colorod lehdissä on paljon looker juttuja.

(arkistossa on yllämainittujen lehtien vuosikertoja1978 alkaen...)

 

PKa

Keulan madaltamisessa tavoiteltiin myös muutakin kuin tuota oikean raken tavoittelua. Tässä ote vuoden 1976 ekasta VW Trends numerosta :

 

As long as you’re up front, try to roll a beer can under the front end.  There is a good chance it won’t go.  Wind created by high speeds has a habit of lifting the front end making control somewhat less than desirable so most of these cars have been lowered.  Once again the style is only due to function.  The California Look cars are usually lowered in front by one of two methods.  The most popular way to lower the bug front end without botching everything up is by installing a Select-A-Drop.  A Select-A-Drop allows the front end height to be adjusted quickly and easily.  The second method entails pulling, cutting, welding and reinstalling the front torsion bars.  Either way will work, but the Select-A-Drop is adjustable.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...