seppo mäntykivi Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Uusi säätöakseli on hommattu ja ongelmat jatkuu... Tukivarsia asentaessa probleemaa. Jos jousia kääntää toistepäin, niin tukivarsi sojottaa suoraan ylös. keskilukite ja tukivarsilukitteet on kohdallaan. Onkos nyt jäänyt multa jotain huomioimatta? Ylä-asennossa: Tontissa: t.sepi Quote
Ketsa Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Kuorma painaa tukivarsia oikeampaan asentoon? Itse ähisin juuri omaani pohjaanlyöntikumit paikalleen ja toimivat tällä hetkellä kyllä ulosjouston rajoittimena.. Quote
seppo mäntykivi Posted November 9, 2005 Author Posted November 9, 2005 painaako noin paljon? tossahan on hurja ero vakioakseliin, tai jos vertaan tuohon toiseen jossa on hitsipalat. Quote
seppo mäntykivi Posted November 9, 2005 Author Posted November 9, 2005 Kävin kääntelemässä ja mittailemassa, ja näyttää siltä että akseli on matalimmassa kohdassa lähinnä vakioakselikorkeutta. Taitaa olla keskikiinnityspultin reikä porattu väärään paikkaan? Sehän määrää madallusliikkeen. Quote
Guest Toheltaja Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 joskus on tullu vastaan noita vanhemman mallisisa hitsattuja akseleita jotka eivät todellakaan ole madaltaneet vakiosta pätkääkään. Säätövara on ollut autuaasti matalimmillaan vakiokorkeutta. Joku sokea niitä vissiin kasaillu brasiliassakin :) Quote
Guest Mika Raussi Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Se on varmaan se Pedro ollu taas asialla. Ei tossa muu auta, kun vaatia takuuseen uus tai siirtää paloja. Quote
joksa Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Eikös säätöakseleita saa korotukseenkin? Kustomista sittenkin bajamaja. Quote
Racing Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Vertailukohdaksi Puma akseli n.5 sentin madalluksella. Quote
Racing Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Musta tuntuu että Sepin akselissa on säätöpalat korkeammalla yläreunastaan kun mulla joka taas rajoittaa laskua. Quote
seppo mäntykivi Posted November 10, 2005 Author Posted November 10, 2005 Laittelin kaikki osat kiinni, ja mittaustulos akselin alimmasta kohdasta oli 9 sentin maavara säädön ollessa matalimmassa asennossa ja dropit oli paikoillaan. Dropit pudottaa käsittääkseni ~6 cm, eli noin 15 sentin maavara pelkällä säätöakselilla. Itsetehdyllä säätöakselilla droppien kanssa maavaraa oli ~3 cm, nyt on tosin joustoja "riittävästi" Täytynee keskustella akselikauppiaan kanssa. t.sepi Quote
masajee Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Onkos kellään kokemuksia siitä että vanhat "jouset" kasaa väärinpäin. Eli kun ne on painuneet 30v toiseen suuntaan ja nyt ne laittaa toisinpäin niin silloin ne ei varmaan hetkessä palaudu. Ja taitavat vielä mennä poikki helpommin. Quote
Guest Mika Raussi Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 No itseasiassa etujousethan ei niinkään vaan pelkästään taivu, vaan ne myös venyy aika lailla. Toihan on tavallaan progressiivinen, kun ensimmäisenä jouset taipuu kunnes ne on kiristyny nippuun ja siintä eteenpäin pitää jousilattojen venyä, jotta tukivarsi vois kääntyä. Quote
seppo mäntykivi Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 Mittailin juuri tuota nostoa. Tunkilla kun nosti niin että pallonivelet nappas kiinni, säätötappi liikkui 1 sentin ylöspäin! Maavaraa oli tuolloin dropeilla 28 cm, ja säätövaraa olisi ollut ylöspäin vaikka kuinka, mutta säätö ei päässyt liikkumaan kun pallot rajoittivat. Viikonloppuna laitan vakioakselin kiinni, ja mittailen sen "arvot" Quote
Tomppa Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Täytynee keskustella akselikauppiaan kanssa. Mitäs mieltä kauppias oli? Quote
seppo mäntykivi Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Lainaus:Täytynee keskustella akselikauppiaan kanssa. Mitäs mieltä kauppias oli? Kauppiasta pyysin katsomaan tämän topicin kuvia, palaamme maanantaina asiaan. Quote
Pepe Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Ymmärsinkös nyt oikein, että viallisesta akselista ei ole muuta haittaa kuin se, että ei saa tontitettua. Eli jos vaan normaalikorkeudelle sen auton saa säätämällä niin se joustaa samoin kuin vakio-akselikin? Keiteleen Koneesta ostin kesällä aivan saman näköisen akselin kuin Sepon kuvissa. Asennus menee kyllä kevääseen, joten huono sanoa, että onko kunnollinen vai ei... Quote
seppo mäntykivi Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Ymmärsinkös nyt oikein, että viallisesta akselista ei ole muuta haittaa kuin se, että ei saa tontitettua. Eli jos vaan normaalikorkeudelle sen auton saa säätämällä niin se joustaa samoin kuin vakio-akselikin? Juuri näin. Mutta kun haetaan "maksimi tontitusta" niin tämä ei palvele tarkoitusta. vakiokorkuisia löytyy muutama. Quote
Pepe Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Jep ok kiitos. Mä ostin sen nyt ensisijaisesti siksi, kun auton omasta akselista meni ruuvari läpi :) Quote
hanski. Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 mistä seppo oot akselis ostanut? keiteleestä vai..?? Quote
seppo mäntykivi Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 NYT PAHOITTELEN. Laitoin vakioakselin paikoilleen ja mittaustulos osoittaa maavaraksi dropeilla 19 cm. Akseli siis pudottaa tuon 10 cm. Mistä johtuu maavaraerot mm tähän: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1604-nyt-on-dropit-paikoillaan/ t.sepi Quote
seppo mäntykivi Posted December 29, 2005 Author Posted December 29, 2005 Nyt on ongelmat korjattu, siirsin "hammaspalaa" Maavaraa on kiusalliset 3 cm. Elämä on. Quote
Guest Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 itsekin nyt taistelleena tuon akselin kans huomasin et tuo sepon akselin palat on hitsattu VÄÄRIN alkujaan.siis säätö on alkuperäiseen jopa nostava.omaani vertasin nyt alkuperäiseen akseliin ja siinä on samas kohtaa tuo "korkein säätö" piste. ja alla kuva siitä mihin säätöpultti osoittaa mun akselis ja kun vertaa sitä sepon akseliin niin näkee valtavan eron!! vertaa niihin akselin kiinnitys pultteihin. rupesin omaakin akselii aluksi epäilee et onko sekin viel hitsattu lepikkoon SIIS TUOHON TOPICIN EKAAN KUVAAN VERRATTUNA tuo ero sitä tarkoitan Quote
Guest Raggare Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 hmmh http://i2.photobucket.com/albums/y37/th ... CT1021.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y37/th ... MG3312.jpg tää o joku '71 ilman droppeja taitaa olla aika yksilöllisiä noi akselit Quote
seppo mäntykivi Posted December 29, 2005 Author Posted December 29, 2005 akselissa riittäisi vielä säätövaraa alaspäin, pallot ottavat kiinni. täytyy tutkailla jos alkais taittamaan tukivarsia, tai rälläköimään palloihin lisää koloa :)) Himoksella tahtois uraa tehdä. Karttusen veljekset varautukoon miinus merkkiseen mittaustulokseen UHO! Quote
Guest Raggare Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 oho, pitäsköhän mun vaikka ööö.. laittaa säätöpalat ihan pieleen, kun ei nuo pallotkaan ahista menoo.. ;) http://hoodride.com/nucleus/media/10/20 ... MG6559.JPG joo, ei edes yli 90 kulmassa pääse tonttii :F Quote
seppo mäntykivi Posted December 29, 2005 Author Posted December 29, 2005 seuraavassa projektissa on varmasti olkatappikeula. Quote
seppo mäntykivi Posted December 29, 2005 Author Posted December 29, 2005 iltatoimet suoritettu. Quote
Guest Raggare Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 muista sit liimata takasin niin että tulee pari senttii taaemmas ku orkkis, helpottaa lisää tontituksessa x) Quote
seppo mäntykivi Posted December 29, 2005 Author Posted December 29, 2005 muista sit liimata takasin niin että tulee pari senttii taaemmas ku orkkis, helpottaa lisää tontituksessa x) uutta miulle, mihis tuo perustuu... Tarkoitit varmaan tuota etupyörän kiinniottoa lokariin? Quote
Guest Raggare Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 niinno asiahan riippuu aikalailla millasta rengasta siel o alla, lampun kopat on jossai vaiheessa tiellä isoilla palloilla.. 2" napsastu eturunkoo tuos romussa 135/65 kumit ja lamput rohisee :I Quote
Guest Raggare Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 vink, ota siitä lampun liittimestä ne piuhat irti nii että päissä on naarasabikot, sit tuikkaat ne siihen polttimon nastoihin ja väännät ne sivuille, ja taas o lisää tilaa moukaroida ja laikata :D Quote
Guest Mika Raussi Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Pitää kuupasta itehin vähän närppiä pois kun ottaa pirulaiset kiinni. Tuli toi rengas nyt niin ulos, että ottaa tommonen suht normikokonenkin pelkillä dropeilla kiinni. Quote
Guest laiska`s custom Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 samanlainen susi akseli kuin sepolla,jää vakio korkeuteen...en viittis akselia kaivaa irti et sai liikutettua ne säätöpalat.onko ketään ajellut yhdellä jousipakalla eli jättää ylemmän irti lukituksesta??ylemmän kuin irrotin ni putos noin 2cm ja tuli joustoa max 2cm,kummatkin pakat kiinni ni ei jousta mihinkään,iskarit ei pohjaa,pallonivelet on oikein ja pitäis olla isompi liikerata kuin normeissa...sen alemman vasta raudan sais liikutettua nätisti akselia irrottamatta...en kyllä iki päivänä suosittelisi ketään ostamaan tuollasta pas#"@ akselia... Quote
Fileas Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 onko ketään ajellut yhdellä jousipakalla eli jättää ylemmän irti lukituksesta?? Ai jättää ½ jousituksesta pois käytöstä? Saattaa olla mielenkiiintoinen ajettava töyssyissä Quote
Guest laiska`s custom Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 se on silti aivan kivireki sillä yhdellä jousipakalla ja joustaa sen max 2cm, Quote
Guest Mika Raussi Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 No sit on jotain viturallaan. Quote
Guest laiska`s custom Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 se on selvä mut mikä???ei jaksa ymmärtää,auto on lähes vakio korkeudella...täytyy varmaan purkaa..ei vaan jaksais. Quote
Sakke Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 Tän takia en osta tehasvalmistettuja säätöakseleita... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.