-ST- Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 Ymmärrys loppuu meikäläiseltä, kun ei näkyvää vikaa löydy. Eli ongelmana on tasakaasulla ajaessa tuleva röpeltäminen/nykiminen. Kun kaasarin kurkkuun kurkkaa käynnissä ollessa ja antaa varovasti kierroksia, niin näkyy että bensaa ei tule tasaisesti. Sama ilmenee tasakaasulla. Toinen kaasari antaa moitteettomasti bensaa, joten mikä vikana? Quote Link to comment
tolvana Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 jos toisesta tulee näkyviä pisaroita niin neulaventtiili fuskaa tai bensanpinta on muutenvaan päässyt liian korkeaksi. Kaasariin kurkatessa tasakaasulla ei oikeen pitäs ees huomata et bensaa menee läpi kun se menee sikapieninä pisaroina ts sumuna. Quote Link to comment
-ST- Posted June 29, 2014 Author Share Posted June 29, 2014 Ko. kaasarissa oli kyllä neulaventtiilin alla kuparitiiviste, kun toisessa oli bakeliitti. Vaihdoin kuparin pois. Voisiko vaikuttaa asiaan? Neulaventtiilit on uudehkot molemmissa kaasareissa. Tulpat tuossa taasen irrotin muutaman ajokilsan jälkeen, ne oli aikas mustat. Seoksia olen ruuvaillut sen puolitoista kierrosta auki ja siitä varttia kumpaankin suuntaan. Laihemmalle kun kääntää, niin käynti muuttuu liian väkinäiseksi. Quote Link to comment
-ST- Posted June 29, 2014 Author Share Posted June 29, 2014 Neulaventtiilikin tuli vaihdettua. Ei vaikutusta, bensaa tulee "roiskimalla" kun kierroksia pitää 1500-2000rpm:n kieppeillä. Quote Link to comment
-ST- Posted June 29, 2014 Author Share Posted June 29, 2014 No niin, tuli vaihdettua koko kaasarin runko kansineen, mutta mainittavaa parannusta ei tullut? Huomenna meinasin sitten viimeisen oljenkorteni käyttää ja vaihdan ilmasuuttimet molempiin kaasareihin 180->240. Sehän tässä ongelmassa ihmetyttää, kun yksireikä kansilla auto pelasi kuitenkin kohtalaisesti vaikka toinen kaasarin kansikin oli eri paria ja suuttimetkin eri kokoiset: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19252-32-pdsit-2-erot/ Kaksireikäisillä ei meinaa sitte asettua saman kokoisilla suuttimillakaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 Itselläni aivan samankaltainen vika ja se pahentui pääsuutinta suurentamalla. Vika myös pahentui kun vaihdoin klapittomat läppäakselin rungot. Ja en ole kaueasti halunnut ruveta räpläämään kun muuten toimii hyvin ja vetoja löytyy kaikilla alueilla. Quote Link to comment
-ST- Posted June 29, 2014 Author Share Posted June 29, 2014 (edited) Pääsuutin on 130 (numero 3). Vetoja kyllä löytyy, mutta kun taskaasulla läkähtyy bensaan, joten matkanopeudella ajosta turha haaveilla:( Kuvassa epämääräisellä punaisella nuolella merkatut suuttimet tarkoitus vaihtaa. Edited June 29, 2014 by -ST- Quote Link to comment
SePi Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 Ootko tutkinu myös virranjakajan? Quote Link to comment
tolvana Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 Laita neulan alle reilusti prikkoja et saat bensanpintaa reilusti alemmas niin tiputtelu voi loppua, samaten bensapumppuun lisää tiivisteitä vois vähentää painetta et neulat pitäs. Tarvikeneulaventtiilit tuntus olevan järestään paskoja ja vuotaa jo 0,17 bar bensanpaineilla. Sitä en tiedä aiheuttaako nykybensa näitä vai mistä se johtuu mut tuntuu olevan kovinkin yleistä. Quote Link to comment
-ST- Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 Ootko tutkinu myös virranjakajan? Vaihdettu uuteen toissa kesänä. Laita neulan alle reilusti prikkoja et saat bensanpintaa reilusti alemmas niin tiputtelu voi loppua, samaten bensapumppuun lisää tiivisteitä vois vähentää painetta et neulat pitäs. Tarvikeneulaventtiilit tuntus olevan järestään paskoja ja vuotaa jo 0,17 bar bensanpaineilla. Sitä en tiedä aiheuttaako nykybensa näitä vai mistä se johtuu mut tuntuu olevan kovinkin yleistä. Pitääpä kokeilla. Kannattaako muuten laittaa sitten molempiin kaasareihin neulaventtiilin alle lisäprikat, kun toinen puoli tuntus toimivan vai huonontaako vain tilannetta? Quote Link to comment
tolvana Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Mä laittasin vaan siihen mikä vuotaa läpi. Quote Link to comment
-ST- Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 (edited) Ilmasuuttimet vaihdettu, bensan pintaa toisesta kaasarista puotettu pari milliä ja laitoin vielä pumpun alle ohkasen lisätiivisteen paineen loiventamiseksi. Ensi vaikutelma vaikuttaa ainakin lupaavalta. Lämpimänä tyhjäkäynnillä pyörimisen jälkeen ottaa herkemmin kierroksia eikä työnnä mustaa putkesta, joten ilma/bensa seos parempi. Tasakaasulla kyllä roiskeita vielä kurkussa havaittavissa, mutta näillä muutoksilla keskiviikkona seoksen säädöille ja kaasareitten uudelleen synkronointiin. Edited June 30, 2014 by -ST- Quote Link to comment
-ST- Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 (edited) Seokset ja synkrot säädetty. Vetoja on ihan hyvin, mutta tasakaasulla esim. kolmosella pulskaa kuuttakymppiä ajaessa alkaa röpeltämään (sama ilmiö ilmenee tietty nelosellakin sopivilla kiekoilla), joten maantie ajamisesta ei vieläkään tule mitään. Sanokaa nyt viisaammat, mikä helvetti tuota oikein riivaa? Edited July 2, 2014 by -ST- Quote Link to comment
SePi Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Onko virranjakajan alipainesysteemit tutkittu? Quote Link to comment
-ST- Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Säätö kyllä vaikuttaisi toimivan, kun letkun irroittaa käynti heikkenee selvästi. Quote Link to comment
tolvana Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Edelleen se bensanpinta on niin ylhäällä et tulee raakana hajottimesta läpi. Toki runkokin voi olla halki mut se bensa ei saa pisaroitua. Lisää vaan prikkoja neulavenan alle ja fylliä bensapumpun alle niin paljon että pumpun tuotto ei enää riitä esim.kolmosella kaasu pohjassa kun puolisen minuuttia. Vaihda vaikka neulavenat kaasarista toiseen niin näät siirtyykö vikakin. Noita kaasareita ei saa säätöihin jos läppä on liikaa auki kun vivustot on irti. http://www.ratwell.com löytyy aika paljon tietoa ja kuuklaamalla lisää. Muistaakseni lähtökohta oli läpällä about 0,15 mm rakotulkilla katottuna. Quote Link to comment
metake Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Säätö kyllä vaikuttaisi toimivan, kun letkun irroittaa käynti heikkenee selvästi.Ei pitäisi heikentyä. Tyhjäkäynnillä alipaineletkussa ei pitäisi olla imua. Quote Link to comment
peruskallio Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Ei pitäisi heikentyä. Tyhjäkäynnillä alipaineletkussa ei pitäisi olla imua. Ihan mielenkiinnosta, miksi alipaineletku pitäisi sitten irrottaa kun perusennakkoa säädetään? Quote Link to comment
metake Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Ihan mielenkiinnosta, miksi alipaineletku pitäisi sitten irrottaa kun perusennakkoa säädetään?Hyvä kysymys, en osaa vastata. Mahdollisesti sen vuoksi että jos kaasuttimen säätö ei ole ihan kohdallaan ja letkussa onkin alipainetta (kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa), niin se ei sotke ennakon säätöä? Quote Link to comment
-ST- Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 Käänsin ennakkoa tänään aikaisemmalle sen verran, että käynti pysyy nyt tasaisena tyhjäkäynnillä kun kellolta letkun irroittaa. Tilanne parani kyllä, pystyy jopa tasakaasulla ajelemaan, joten pielessä sekin. Vielä kuitenikin tasakaasulla on nykimistä/puutumista mikä pitää kitkeä pois. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Nykiminen tasakaasulla saattaa johtua kantavasta pakoventtiilistä, eli venttiilien säätö kannattanee tarkastaa. Puutuminen viittaa taas siihen, että siirtyminen tyhjäkäyntipiiriltä pääkäyntipiirille ei suju täysin puhtaasti. Omissa laitteissani olen tullut siihen tulokseen, että tämä nykyinen viinabensa vaatii tyhjäkäyntipiirin suuttimen / suuttimien koon kasvattamista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.