Jyrki Toivanen Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Rupesi tuo pakuvolkkari pitämään kummaa metallista sykkivää ääntä kurvissa, lähinnä jos risteyksessä ajelee vähän mummovauhtia kovempaa. Kuuluu jostain peräpään suunnasta. Joku laakerivika vai mittee? Auto on siis -61 paku ilman alennusvaihteita heiruliakselein. Semmonen kysymys tännään. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 (edited) Kuulostaa tutulle.. Alkuperäiset pyöränlaakerit on noissa "ikuisia", mutta rasvat tuppaa häviämään väleistä. Ota auki, putsaa ja rasvaa pyöränlaakerit kunnolla. Jos haluaa pelata varman päälle, niin Aircooledilla maksaa laakerisarja muutaman kympin.-TapioEDIT: vedän takaisin, tarkemmin luettuani huomasin ettei tätä ollutkaan irssitetty. Edited July 31, 2014 by DaFox Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted July 31, 2014 Author Share Posted July 31, 2014 Joo eli pyöränlaakerit, vähän eppäilinkin. Ei siis varmaankaan vaihdelootan päässä? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Laakerivika yleensä kuuluu kun ajaa suoraa tietä hieman kiemurrellen. Jos toiseen suuntaan kääntäessä alkaa jurraamaan niin yleensä pyöränlaakeri lopun edellä. Niitä on turha rasvata kun voitelu tapahtuu laatikkoöljyllä vetarinputkia myöten. Voithan tunkata ylös ja kokeilla tuntuuko klappia tai rohinaa pyöritettäessä. Quote Link to comment
SePi Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Oli omassa samaa, ennen kuin uskoin, että se mutteri vetarin päässä täytyy kiristää todella tiukalle Quote Link to comment
-tipi- Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Mullaki ulisi TL toiseen suuntaan kaartaessa. Olin jo tilaamassa laakereita, mut Puavo sano että tarkasta kruunumutterit. Ruotsinpoikapa olikin jarruja läpikäydessään vetäny kruunumutterit näppitiukkuuteen. Ite vejin 50cm varrella poskitärinämomenttiin, virallinen taitaa olla 350Nm. Eli ulise enää. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Ok, pitää tarkistaa mutterit kuitenkin ensin. Yleensä olen kyllä vetänyt ne kahden metrin varrella, mutta tiedä sitten jos joku unohdus kävi tuossa kevättalvella kun noita viimeksi rassasin. Quote Link to comment
NO H2O Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Jostain syystä nuo mutterit joskus väljistyvät myös "itsestään", näin itsellä kuskin puolella, mitään huoltohommia en ollut tehnyt mutta löysällä oli. Tiukkaamalla oudot äänet hävisivät.... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Jostain syystä nuo mutterit joskus väljistyvät myös "itsestään", näin itsellä kuskin puolella, mitään huoltohommia en ollut tehnyt mutta löysällä oli. Tiukkaamalla oudot äänet hävisivät.... Eikös näihin kaikkiin kuulu taakse kruunumutterit ja niihin sokat. Ilman sokkia en kyllä ihmettele jos löystyvät. Quote Link to comment
NO H2O Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Sokat olivat paikoillaan... Ne tulee myös uusia joka kerta, kun niiden laatu on mitä on. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Olin siis jättänyt huolimattomuuttani toisen puolen mutterin löysälle. Ei se sentään sormin pyörinyt, mutta huomasin kyllä että tämähän kiristyy vielä helposti. Sitten sokka paikalleen ja hirmu kortteliralli. Ukko meinas puota penkiltä, muttei persus ulissut - auton siis, ukon kyllä. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Itse pitäisin tuollaisen vian jälkeen vararumpua mukana tai sitten vaihtaisin rummun uuteen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.