Guest valvema Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Kaivataan seuraavaa tietoa...? 1. Toimiiko kärjetön sytytys (Compufire) & Bosch009 hyvin yhdessä ja kuinka hyvin tällainen soveltuu viritettyyn TYPE1 moottoriin? 2. Miten suuri merkitys puolalla on sytytyksen kannalta...? 3. Muita aiheeseen liittyviä kokemuksia...!! Quote
DWL_Puavo Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 1) toimii hyvin yhdessä 2) vakiopuolalla ja boschin sinisellä ei ole ollut ainakaan miulla ongelmia 3) käretön sytkä on helposti hintansa väärti jota joka kerta muistaa päivitellä kun näkee jonkun säätämässä/vaihtamassa/ropaamassa kärkiä. Hintaansa nähden ehkä mukavin varuste jonka moottoriin voi hommata. Puavo @ dwl Quote
mikko k Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Korkeapuristeiset koneet vaatii kovemmat kipinät ja paremmat puolat, samoin ahdetut. Yleensä kärjettömissä on tehokkaammat puolat. Eräs oma kokemus oli että eräs 14:1 puristeinen kisakone kävi sekä kärjellisellä Mallory jakajalla MSD boxin kanssa että pakusta napatulla kärjettömällä paketilla. Sen sijaan kone ei edes luvannut lähtee käyntiin kärjellisellä 009 jakajalla ja boschin sinisellä puolalla. Kipinää tuli, muttei ollut riittävän tehokas. Quote
Racing Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Kyllä kärjettömään kannattaa satsata,itsekin hankin tulevana keväänä sellaisen,kyllä tuo kärkien kanssa leikkiminen on mailmanlopun hommaa,aina sytkät pieles,tai kärjet palaa...No vakiokoneessa ne kyllä menee,mutta virimosassa ei kyllä kannata leikkiä. Quote
JaniM Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Kyösti eikös noi kärjettömät ole nykyaikaa? Kärjelliset kuuluu näihin rauta-ajan vehkeisiin ;-)) Quote
Guest Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Yksi hyöty on vielä jäänyt mainitsematta: Sytytyshetki "heiluu" kärjellisellä jakajalla, sitä enemmän mitä kuluneempi jakaja on. Kärjettömällä sytkän ajoitus pysyy tasan siinä mihin sen asettaa, kellontarkasti. Eli se antaa anteeksi jakajan kuluneisuutta tai liian isoja toleransseja (009 on halpa ja heikko/vaihtelevalaatuinen jakaja uutenakin) Lisäksi kärjetön toimii korkeammille kierroksille kuin kärjet. Jan Quote
Racing Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Kyösti eikös noi kärjettömät ole nykyaikaa? Kärjelliset kuuluu näihin rauta-ajan vehkeisiin ;-)) Pitää kai sitä nykyaikaakin johonkin soveltaa.... Quote
JaniM Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 No miksei sit samalla ruiskua ja suorasytkää;-) Quote
Racing Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 No,Minä ainakin pärjään ja moni muukin kaasuttimilla ja normaalisytkälläkin. Quote
Guest Jussi.R. Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Minkäs hintainen toi compufire mahtaa olla, ja kuka niitä kauppaa ?? Quote
Guest Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Minkäs hintainen toi compufire mahtaa olla, ja kuka niitä kauppaa ?? kaikki VW osaputkat myy noita vissiin. Aircooled.net ja Keiteleen Kone on ne mitä itse suosin, KK myy samaa tuotetta nimellä Accu-Fire. Ainakin oli valiokoimissa aiemmin. Täsmälleen sama laite, eri toimittajalta. Itse suosin mieluummin Pertronixia. Laadukkaamman oloinen tekele ja hiukan erilainen toteutus siinä magneettikauluksessa mikä pujotetaan jakajan akselin päälle, ei halkea kovassa käytössä niinkuin Compufire eikä mee väljäks niinku Compu eikä lepata miten sattuu niinku Compu jne. jne. :) Piuhat ja läpivienti laadukkaammat kans. Jan Quote
nalleolut Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 mie ostin huutonetistä omani 12,5e...combufire Quote
-MITO- Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 Eilen laitoin kuplaan AccuFiren 009 jakajaan ja jo muuttui koneen toiminta hyväksi! Hintansa arvoinen ostos. Quote
nalleolut Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 mulla odottaa asennusta accu fire... vielä kysymys sopiiko tuo vakio puola siihen ? vissiin? entä pitääkö pyörijää lyhentää alapäästä ettei sula? vai onko esson baari juttua? Quote
-MITO- Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 Mittaa yleismittarilla puolasi, 3-5 piti olla vastus + ja - navan välillä. Ei siinä mitään lyhennellä ainakaan 009 jakajassa. Quote
nalleolut Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 ok... vois mitata mutta vois sitä hommata tuon sinisen bossilaisenki... saako ihan tavan varaosaputkasta.... Quote
jyrie Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 seuraava combo toimi suorastaan loistavasti: msd blasteri puola (tai bosch blue coil) + 009 + compufire kärjetön. :-) ja kone oli aika "ylävireinen" :-) Quote
Guest Matti Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Tota tota... miks ton accufiren kanssa tulee 2 noita tommosia pyöreitä roottoreita? Toisessa ompi sininen merkki. Tämmönen amatööriasentaja vallan hämmentyy vaihtoehtojen paljoudesta... Quote
Guest Markus Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Olikos siinä sitä korotusrengasta mukana kun tuli kaks roottoria? eli jos toisessa ompi se integroituna ? Quote
Guest Matti Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Korotusrengas oli mukana. Muuten ovat roottorit ihan identtisiä paitsi noi neljä pikku magneettia tai mitä lie ovat eri kohdissa verrattuna miten se jakajan akseli tähän tulee. Ja toiseen on sudittu sinistä maalia... Ovatkohan tarkoitettu eri jakajiin tai jotain? Quote
Tomppa Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 EMPIn Accufire kärjettömän kanssa pitäisi tulla vain yksi roottori. Joskus olen purkanut paketin, jossa oli ilmeisesti pakkausvirheen vuoksi kaksi roottoria, mutta ne olivat identtiset, joten heitin toisen hyllyyn varaosiksi. Varmista vielä, että todellakin ovat erilaiset. Jos ovat erilaiset niin ota niistä kuva, jossa kummatkin roottorit ovat "selällään" vierekkäin niin, että magneettien sijoittelu selvästi näkyy. Näin voidaan sitten verrata kuvaa hyllyssä olevaan Accufiren roottoriin. - Tomppa Quote
Gerbiili Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Mistähän noita kärjettömiä saisi halvalla? Eli kuka myy ja mihi hintaa. Quote
Gerbiili Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 aircooled.fi ja olikohan se 60 eskoo. AC 69e ja HC 68e jos oikeen kattelin mutta onko nämä ainoat? Quote
Olli Ristimäki Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 aircooled.fi ja olikohan se 60 eskoo. AC 69e ja HC 68e jos oikeen kattelin mutta onko nämä ainoat? Keiteleessä 65 euroa, tiistaina kysytty. Quote
Guest Metu2 Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Keiteleen koneesta minä ostin accu-fire 65 egeä ja tuli viikossa. Quote
Teevee Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 no onkos nuo sitten osottautuneet hyviksi? Oon vaan kuullu vähän negatiivista(kin) palautetta? Quote
Gerbiili Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 No päätin säästää sen accufiren hinnan ja asentelin gerbifiren kii;) Ainakin vielä toimii, kärjetki jäi pöydälle konkan kans. Hintaakin kertyi huimat 0e:) Quote
Tomppa Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Täytyy mittailla noita. Blaster punainen tai kromi ovat toimineet asiakkailla. - Tomppa Quote
Tomppa Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Omituista kyllä, punainen Blaster antoi vastukseksi vain 1.3 Ohmia, joten ei ainakaan speksien mukaan pitäisi toimia Accu/Compufiren kanssa. Quote
Gerbiili Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Omituista kyllä, punainen Blaster antoi vastukseksi vain 1.3 Ohmia, joten ei ainakaan speksien mukaan pitäisi toimia Accu/Compufiren kanssa. No käyttäjästä varmaan kanssa kiinni. Virtojahan ei saisi ikinä noissa jättää päälle jos ei käy auto. Kun voi jäädä pian virrat puolalle päälle jos sattuu jäämään sopivaan kohtaan sytytys. Sillon varmasti nousee savu jos pidempään on. Että voi kestääkkin järeämmällä puolalla ajoa jos ei virtoja jätä päälle tai itse kärjetön jäähtyy tehokkaasti. Quote
Tomppa Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Mittasin Blasterin uudelleen nyt, kun sain kunnollisen mittarin. Vastus on siinä 2 ohmia, eli ihan kohtuullinen määrä. Quote
nalleolut Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 oma vakio puola näytti 4,5 taitaa olla hilkulla.... Quote
DWL_Puavo Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 Vasta poltettiin urtsipadan accufire, puolisen tuntia oli virrat päällä kun ei kukaan huomannu sammuttaa. Kylmänä vielä toimii mutta lämmetessään häviää kipuna. Sekä puola (bossin mexico-sininen) että se itse accufire-yksikkö oli aika pirun kuumia - puola toimii vielä. Puavo @ dwl Quote
mick Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 Hmm, ostin juuri Bochin sinisen, ja vastus on 31 ohmia?? Ei taida olla hyvä kärettömälle? /edit Ehh :D Luin väärin :) eli 3.1 ohmia, ei mitään hätää siis! Hassu mittari, digi ja ana samassa. Digi näytti 31 ilman pisteitä, mutta ana näytti lähes nollaa asteikolla 0-200ohm. Pisteen merkki on kadoksissa tuosta :/ Quote
Guest juse Posted July 24, 2006 Posted July 24, 2006 Mites "toisiokäämin" (vai mikä se nyt on) vastus? Aircooled.net sanoo että järjettömälle tarvii jotain 11000 ohmia. Ite oon mitannu jo kolme erilaista Boschin sinistä ja kaikissa tuo jää alle 10000 ohmin... http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 0647326626 Juse edit: hyvä juttu puolista http://www.ratwell.com/technical/BlueCoil.html Quote
mick Posted July 24, 2006 Posted July 24, 2006 edit: hyvä juttu puolista http://www.ratwell.com/technical/BlueCoil.html Ehh... Bad-osioon meni minun siniset :/ Se alin tuolla Bad-lajitelmassa. Tuntuuhan tuo silti toimivan ok. Quote
Guest Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Crane cams:In XR700 kärjetön sarja toimii myös erittäin hyvin, sarjasa tulee optinen anturi jakajan sisään. Hinta oli omasta mielestä ainakin kohtuullinen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.