pepix Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 No niin, nyt se totesi: Mä ostin tämän hienon kuplan Suomessa ja toin sen viime viikon aikana Saksaan! Matka oli Porvoosta Helsinkiin, laivalla Travemündeen ja sieltä eteenpäin Eteläsaksaan. Ajomatkao: 1200km Ongelmia: ------- Nyt auto varttuu katsastuksen, sitten historialliseen rekisterin. Talven aikana (jos talvi tulee käymään...) auto on tallissa. 2 Quote Link to comment
kerkko Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 (edited) Vaterland kutsuu KdF-Wagenia vanhoilla päivillään. Päivätyö on tehty Pohjolassa. Edited November 5, 2014 by kerkko 1 Quote Link to comment
Geronimo Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Laita Petteri lisää kuvia! Quote Link to comment
Geronimo Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 (edited) Tämmöstä meillä tänään... Edited November 19, 2014 by Geronimo Quote Link to comment
Mäki Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Hei1 Tämä autohan vietiin Suomesta pois! Missä on paheksuvat kommentit? Onneksi tämä tulee ensi viikolla Suomeen. Pysyy Feltdach-kiintiö kunnossa 5 Quote Link to comment
jaraku Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 näyttää hyvältä. onnittelut täältä. Quote Link to comment
Geronimo Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Laitetaampa hieman taustatietoa, Petteri perheineen on käynyt Saksasta Kesäkauden päättäjäisissä jo kahtena vuotena. Ensimmäisen kuplan ostoon hän sai kipinän näillä reissuilla ja tulee taas ensvuonna ainakin pohojoosen pirskeisiin. Lähes täydellinen suomen kielen hallinta auttaapi asiaa aikalailla :-) Jos saan arvata niin tulemme näkemään tämän "pepix"in kuplan vielä Suomessa useampaan kertaan sekä jo pohojoosen sekä Ylä-Savon porukalle tutun Club Jokerin... Teretulloo taas ens kesänä, pijetään taas hauskaa... :-) 2 Quote Link to comment
pepix Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 Morjes! Talvi on ohi, ja nyt on aika että vanhat autot tulee takaisin kaduille... Ensi keskiviikonna menään katsastukseen, ja sitten varmasti historialliseen rekisteriin. Terkkuja Suomeeen! 3 Quote Link to comment
pepix Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 Kuplan avaimen uusi koti! Ja vielä kuva kuplan pienoismallista! 5 Quote Link to comment
pepix Posted April 3, 2015 Author Share Posted April 3, 2015 (edited) YEEES! Kupla meni hienosti katsastuksen läpi, ja myös historiallinen katsastus ei ollu ollenkaan ongelma. TÜV-insinööri sanoi että hän ei nähnyt näin wanhan kuplan tämmösessä kunossa pitkään pitkään aikaa... Eilen mä kävin rekisterikonttorissa, ja nyt mun hieno kupla on ensimmäisen kerran koko elämässa Saksassa rekisterissä, vaikka se oli vuonna 1962 "syntynyt" Wolfburgissa. Tänään mä kävin ajamassa noin 100km, aurinko paisti ja voi että, elämä oli niin kaunis, hymy naamassa ei vieläkään loppunut! LÖ = rekisterissä Lörrachissa FI = Finland 62= rakennettu vuonna´62 H = historiallinen ajoneuvo Terkkuja kaikille Suomessa! Edited April 3, 2015 by pepix 13 Quote Link to comment
kerkko Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 YEEES! Kupla meni hienosti katsastuksen läpi, ja myös historiallinen katsastus ei ollu ollenkaan ongelma. TÜV-insinööri sanoi että hän ei nähnyt näin wanhan kuplan tämmösessä kunossa pitkään pitkään aikaa... Eilen mä kävin rekisterikonttorissa, ja nyt mun hieno kupla on ensimmäisen kerran koko elämässa Saksassa rekisterissä, vaikka se oli vuonna 1962 "syntynyt" Wolfburgissa. Tänään mä kävin ajamassa noin 100km, aurinko paisti ja voi että, elämä oli niin kaunis, hymy naamassa ei vieläkään loppunut! IMAG0982.jpg LÖ = rekisterissä Lörrachissa FI = Finland 62= rakennettu vuonna´62 H = historiallinen ajoneuvo Terkkuja kaikille Suomessa! Wunderhieno! K. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Itse olen kuullut kauhutarinoita kuinka paha saksan historia katsastus on mutta ei se sitten ilmeisesti niin kauhea ole. Onneksiolkoon. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 LÖ = rekisterissä Lörrachissa FI = Finland 62= rakennettu vuonna´62 H = historiallinen ajoneuvo Saako nuo tiedot itse osittain valita? Eli esimerkiski, halusitko tuon FI Finland viittauksen? Quote Link to comment
pepix Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Kyllä täällä saa valita jonkun verran. LÖ: on meidän paikkakunnan tunnus, sitä ei saa valita. FI: minä valitsin nämä koska mun kupla oli niin pitkän ajan Suomessa. 62: numerot saa meillä valita. H: jos auto on historiallisessa rekisterissä niin H on aina mukana. Tietysti valinta maksaa erikseen (kympillä se onnistuu...) Jos joku ei haluu valita, rekisterikonttori antaa jonkun kilven Quote Link to comment
Guest 150067 Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Hieno Kupla on :). Eikö tuohon saa mustapohjaisia kilpiä ? ( Ja ilman D-tunnusta ?). Sopisi ainakin omasta mielestäni paljon paremmin ;). Quote Link to comment
Geronimo Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Tuleeko Kesäkauden Päättäjäisiin vain Club Joker vai kummatkin..? 1 Quote Link to comment
pepix Posted April 9, 2015 Author Share Posted April 9, 2015 Kesällä tullaan taas meidän "always working" Club Jokerilla. Kuplalla ajan täällä ja parin viikon päästä ( 09.05 - 10.05) menään Sveitsiin aircooled-tapahtumalle. Sinne luvataan noin 250 aircooled autoja. Jos siihen asti vetokoukku on paikalla, otan vielä kaverin vanhan "Eriba Puck" asuntovaunun mukaan Tuleeko Suomalaisia sinnepäin käymään??? Quote Link to comment
pepix Posted July 15, 2015 Author Share Posted July 15, 2015 Käytiin kuplalla Müllheimissa, siellä oli hieno vanhojen autojen ja moottoripyörien kokoontuma. Autoja oli noin kolmisen sataa, pyöriä vähintään sata. Hieno juttu! 4 Quote Link to comment
pepix Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Ja taas kävimme tapahtumassa.. Tällää kertaa tapatuhma oli pienessä kylässä noin 25km meidän asumapaikasta, sinne tuli autoja, traktoria, Unimog autoja ja moottoripyöriä. Katsokaa kuvia! 3 Quote Link to comment
pepix Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 Uusia tietoja mun autosta: Rakennettu 28.04.1962 Vientimaa: Luxemburg Autossa on alkuperäinen kone Valkoiset penkit olivat erikoistilaus! Sain nämä tiedot Volkswagen museosta Wolfsburgista. Se oli maksullinen (75,- €) mutta nyt minulla on taas enemmään pieniä ja isoja tietoja omasta autosta! Terveisiä Suomeen!!! 1 Quote Link to comment
Geronimo Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 (edited) Komia on paita Matilla!Terveiset sinne kans! Edited October 15, 2015 by Geronimo Quote Link to comment
Tanhis Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Tuo vientimaa selittää aika hyvin sitä että miksi autossa on aurinkokatto kun suomen markkinoilla kyseinen varuste oli hyvinkin harvinainen. Varsinkin kuin muistaakseni aikakauden autolehdessä auton kyseisessä katolla ostavaa haukuttiin tyhmäksi tms kun ei sovellu paikallisiin olosuhteisiin. Quote Link to comment
kerkko Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Tuo vientimaa selittää aika hyvin sitä että miksi autossa on aurinkokatto kun suomen markkinoilla kyseinen varuste oli hyvinkin harvinainen. Varsinkin kuin muistaakseni aikakauden autolehdessä auton kyseisessä katolla ostavaa haukuttiin tyhmäksi tms kun ei sovellu paikallisiin olosuhteisiin. Hieno auto ja hieno tarina. Varusteen alkuperäinen nimi todella olikin Sonnendach. Nykyään eri valmistajien varustelistoissa on Schiebedach, joka lienee aina peltinen tai lasinen? Jopa se Twingon katto löytyy googlella nimenomaan Schiebedachina. Kieli kehittyy? Mikäköhän oli Sonnendachin hinta auton hintaan verrattuna silloin, nykykuplassahan lisä on n. 1 700 € / 22 000 €, eli reilusti alle 10 %. T. K. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Hieno auto ja hieno tarina. Varusteen alkuperäinen nimi todella olikin Sonnendach. Nykyään eri valmistajien varustelistoissa on Schiebedach, joka lienee aina peltinen tai lasinen? Jopa se Twingon katto löytyy googlella nimenomaan Schiebedachina. Kieli kehittyy? Mikäköhän oli Sonnendachin hinta auton hintaan verrattuna silloin, nykykuplassahan lisä on n. 1 700 € / 22 000 €, eli reilusti alle 10 %. T. K. http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/10_61price_list_german.php Tuolla '62 hinnasto saksalainen. 1 Quote Link to comment
kerkko Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/10_61price_list_german.php Tuolla '62 hinnasto saksalainen. Kiitos, mielenkiintoinen. Aurinkokatto ei ollutkaan kovin kallis varuste auton hintaan verrattuna. Standad-malli oli kyllä ylivoimaisen edullinen. Ero sitten Exportin ja avon välillä ei niin suuri? K. Quote Link to comment
pepix Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/10_61price_list_german.php Tuolla '62 hinnasto saksalainen. Kiitos paljon tästä linkistä, olin jo etsinyt tämmösen listan. Katsokaa kuin halpa "Sonder Modell" oli silloin!!! Täällä Saksassa niitä on myyty jo yli 100000 €... Kuka tietää meillekin hienon junakeulan? Se kyllä olis hieno seuraava projekti Quote Link to comment
velkke Posted October 19, 2015 Share Posted October 19, 2015 Tässä kuva elokuun 1962 suomen VW hinnastosta, periaatteessa tuollaisen haitarikaton olisi voinut ostaa (tilata) myös Suomessa. Mutta kuten Tanhis yllä totesi, eipä sellaista täällä kylmässä pohjolassa katsottu tarpeelliseksi. Hintaero kovakattoiseen ei nyt kovin suuri ollut. Veikkaanpa, että mikäli sonderbussiakin olisi vapaasti ollut tarjolla kovakattoisena (eikä erikoistilauksesta, ja lisähinnasta ?), olisi Suomeen tuotu nekin ilman haitaria :-( Quote Link to comment
J.Ussi Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Tässä kuva elokuun 1962 suomen VW hinnastosta, periaatteessa tuollaisen haitarikaton olisi voinut ostaa (tilata) myös Suomessa. Mutta kuten Tanhis yllä totesi, eipä sellaista täällä kylmässä pohjolassa katsottu tarpeelliseksi. Hintaero kovakattoiseen ei nyt kovin suuri ollut. Veikkaanpa, että mikäli sonderbussiakin olisi vapaasti ollut tarjolla kovakattoisena (eikä erikoistilauksesta, ja lisähinnasta ?), olisi Suomeen tuotu nekin ilman haitaria :-( Löytyykö lisää kuvia tuosta suomen hinnastosta? Karmann Ghian ja stanu kuplan hinnat kiinnostaisi. Quote Link to comment
velkke Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Joo, voinpa skannata tuon ja muitakin suomalaisia hinnastoja . Laitan sitten kuitenkin oman keskusteluketjun, niin ei häiritse tätä nimenomaista 1962 haitariketjua. Tähän siniseen 1962 haitariin liittyen voin kertoa, että olen sitä aikanaan monta vuotta sitten koeajanut. Omistaja oli silloin A.Peräniitty, joka toimi pitkään Leppäsuon VW korjaamolla Helsingissä. En kuitenkaan ostanut autoa. Quote Link to comment
REMI Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Velkke, onko sulla sattumoisin Porsche-hinnastoja noilta vuosilta, tai muuta materiaalia? Kiinnostaisi kovasti, sattuneesta syystä. <------- Quote Link to comment
pepix Posted November 6, 2015 Author Share Posted November 6, 2015 Ensimmäinen vuosi uudella kuplalla on ohi, ja se oli hieno. Huomenna mennään vielä ajamaan, koska tänne on luvassa jopa +22°C ja aurinkoa... Minä pistän illalla kuvia retkistä. Talven aikana mun täytyy ottaa vaihdelaatikon ulos koska se vuotaa jonkunverran öljyä. Muuten kaikki toimii hyvin! Ensi vuonna minä ehkä tulen elokuussa kuplalla Suomeen, idea on olemassa, tarkempaa en vielä tiedä. 4 Quote Link to comment
pepix Posted November 7, 2015 Author Share Posted November 7, 2015 Tämän päivän kuva. Meillä oli ihana ja aurinkoinen päivä, lämpötila kohosi +21,5°C. uplalla oli kiva ajaa, ja minä nautin elämästä. Life is good (if you have a beetle) :-) :-) :-) 8 Quote Link to comment
jaraku Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 (edited) on hienot maisemat. kyllä kelpaa-ajella. Edited November 8, 2015 by jaraku Quote Link to comment
pepix Posted January 4, 2016 Author Share Posted January 4, 2016 (edited) Uuden vuoden projekti alkoi tänään: Kuplalla Saksasta Suomeen on tämän vuoden suurprojekti. Elokuussa tullaan Suomeen! Katsokaa suunitelmat tästä: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/23159-2000-km-cruising-nordkappiin/ Sitä varten otin tänään vaihdelaatikon ulos koska se vuotaa öljyä aika runsaasti... Uudet stefat ja tiivisteet on jo hankittu, seuraavaksi mun täytyy puhdistaa kaikki ulkopuolelta ja sitten avataan koko juttu. Saman tien saan katsoo tarkasti minkälaisessa kunnossa kaikki takaakselin osat ovat, mutta mun mielestä ne näyttää tosi hyvältä. Kone oli rempattu ennen kun ostin sen, ja siltä se kyllä näyttää! Rolle Möller Jyväskylästä teki hienon työn!!! Edited January 4, 2016 by pepix 2 Quote Link to comment
pepix Posted March 31, 2016 Author Share Posted March 31, 2016 Nyt mulla oli aikaa ja putsasin kuplan vaihdelaatikon: Näistä reijistä tuli vissiin eniten öljyä... Ja nyt ne ovat taas suljettu Lähipäivinä laatikko ja kone takasin paikalle ja sitten ajokausi alkaa! Tänään meillä oli jo +20°C :-) Quote Link to comment
sleepercooler Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 (edited) Onko noissa tulpissa jotkut tiivisteet välissä ,jottei vuoda enään???? Edited April 1, 2016 by sleepercooler 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Vuoteen 1966 tulpat oli alunperin joku muovi/bakeliittiseos joka ei kestänyt vaihteistoöljyä vaan pehmenivät ja alkoivat vuotamaan. Uudemmissa on jo nuo alumiiniset tulpat tehtaalta,jotka ovat puristesovitteella. Quote Link to comment
pepix Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Tästä vielä kuvä noista tapeista: VW-osa nro: 113 311 599 maksavat noin 2,- €/kappale Quote Link to comment
pepix Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 Valitettavasti minulla ei oikein sitä aikaa löytynyt viime viikkojen aikana, mutta nyt tänään illalla: Gearbox takasin paikalla! Slowly, but surely, Lappi we are coming! Quote Link to comment
pepix Posted May 15, 2016 Author Share Posted May 15, 2016 Kone nousee takaisin konehalliin! 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.