J.Ussi Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Kyseessä KG vm1960, mutta veikkaan että systeemi ei kuplasta poikkea. Eli kaasuvaijeri kahnuttaa vaihdelaatikon kupeeseen. Urasta päätellen on tehnyt sitä jo pitkään. Vaijeri kulkee runkotunnelin päästä tullessaan paljaana puhallinkopan putkeen asti. Kuuluisiko välissä olla putki tai muu vastaava ohjaamasssa vaijeria? Quote Link to comment
Anpu Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Oisko http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=2125& Quote Link to comment
kari kittilä Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Tomonen sinne kuuluu http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3910&group=7&subgroup=21& Quote Link to comment
J.Ussi Posted November 22, 2014 Author Share Posted November 22, 2014 (edited) Jep. Kiitoksia. Ensimmäisen linkin kaltainen sinne kuulemma kuuluu. Edited November 22, 2014 by J.Ussi Quote Link to comment
metake Posted November 22, 2014 Share Posted November 22, 2014 Ensimmäisen linkin putki on juurikin se puhallunkopan läpi tuleva. Toisen linkin suojus auttaa ko. ongelmaan vaikka sitä ei tuohon vuosimalliin kuulukaan. Quote Link to comment
J.Ussi Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 (edited) Niin tuo ekan linkin putki ei taida runkotunneliin asti tulla puh.kopan suunnasta ajateltuna ? Ilmeisesti se on kuitenkin pidempi kuin uudemman mallin puh.kopan lävistävä putki, tullen siis enemmän vaihteiston päälle ohjaten paremmin vaijeria? Jostakin syystä vaijeri tällä hetkellä laatikon kupeeseen hankaa. Ainakin tuolla uudemman mallin suojakuorella homma korjaantuisi. Edited November 23, 2014 by J.Ussi Quote Link to comment
metake Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Ekan linkin putki tulee puhallikopasta läpi ja ylettää hieman sen moottorin etupuolella olevan pellin läpi, eli tulee vaihdelaatikon puolelle vain sentin pari. Tuo toisen linkin suojakuori auttaa ja sopii myös tuohon vanhempaan. Mistä kohdasta tuo vaijeri nyt hankaa vaihdelaatikkoon? Quote Link to comment
J.Ussi Posted November 24, 2014 Author Share Posted November 24, 2014 Mistä kohdasta tuo vaijeri nyt hankaa vaihdelaatikkoon? Kuva kertoo enemmän kuin... Quote Link to comment
Guest kossi Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 (edited) Mulla tulee -61.ssä toiselta puolelta kaasuvaijeri? Tuo kuva on kyllä ennen koneen asennusta, en muista mulkkasinko tuota jotenkin. Jos onnistuu voisin yrittää ottaa tuoreemman kuvan. Tuo Karin linkkaama on mun muistin mukaan mullakin, mutta oliko peräti puhallinkopan läpi laitettuna? En nyt muista. Edited November 24, 2014 by kossi Quote Link to comment
metake Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Kyllä se vaijeri kuuluu tulla tuolta oikealta puolelta, eikä tuossa nyt mitään ihmeellistä syytä näy tuolle hankaamiselle. Helpoimmalla varmasti pääsee kun asentaa sinne tuon jälkimmäisen linkin mukaisen suojakuoren, tai sitten laittaa esim. nylon paineilmaputkea, josta saa helpolla sopivan pätkän ja on vielä mukavan liukastakin. Runkotunnelin päähän laittaa ko. letkun päälle pienen pätkän 8 mm kumiletkua niin se menee sopivasti rungossa olevan putken päälle ja pysyy siinä. Quote Link to comment
J.Ussi Posted November 25, 2014 Author Share Posted November 25, 2014 Jep, täytyy laittaa suojakuori tilaukseen. Laitan samalla uuden vaijerin. Millä rasvalla vaijeri on paras voidella ? Vaseliini ? Quote Link to comment
peruskallio Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 (edited) Millä rasvalla vaijeri on paras voidella ? Vaseliini ? Taitaa olla vaseliini melko jähmeää. Ompelukoneöljy tai ihan moottoriöljy ei ainakaan saa kaasua hirttämään viileälläkään kelillä kiinni. Edited November 25, 2014 by peruskallio Quote Link to comment
SePi Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 (edited) Kuva kertoo enemmän kuin... Kuva kertoo enemmän kuin... Voihan se olla että sun auton kytkin ei ravista, mutta tuota kytkimen kuoren mutkaa kannattais olla enemmän. Edited November 25, 2014 by SePi Quote Link to comment
Guest Jeeves Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 http://aircooled.fi/tuote/1477/kaasuvaijerin-suojaputki-610mm-t1-1265767 :) Quote Link to comment
J.Ussi Posted November 25, 2014 Author Share Posted November 25, 2014 (edited) Voihan se olla että sun auton kytkin ei ravista, mutta tuota kytkimen kuoren mutkaa kannattais olla enemmän Katselin tänään ihan samaa. Mulla ei tuon mutkan vaikutuksesta, tai siis sen puuttumisesta, ole kokemusta. Milloin ravistus ilmenee? Autolla olen ajanut yhden ehkä 50km lenkin ja heti perään sitten ensi kesänä uudestaan =) Yhdessä ripeämmässä paikaltaan otetussa kiihdytyksessä hieman nypytti. Nätisti cruisaillessa ei ollut ongelmia. Onko mutkalle mitään mittaa vai laitetaanko se arviosta ? Edited November 25, 2014 by J.Ussi Quote Link to comment
SePi Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Rivakammassa lähdössä se sitä tekee ja vähän haastavammassa mäkilähdössä. Tärryytys ei oo kovin terveellistä voimansiirrolle ja hiukan pidemmällä kuorella saat sellaisen sentin - kahden mutkan keskilinjasta, joka alkaa jo riittää. Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 Voihan se olla että sun auton kytkin ei ravista, mutta tuota kytkimen kuoren mutkaa kannattais olla enemmän. Rivakammassa lähdössä se sitä tekee ja vähän haastavammassa mäkilähdössä. Tärryytys ei oo kovin terveellistä voimansiirrolle ja hiukan pidemmällä kuorella saat sellaisen sentin - kahden mutkan keskilinjasta, joka alkaa jo riittää. Niin, eri ikäisissä näyttää olevan jollaintapaa poikkeavat kytkinvaijerin suojakuoret. Jos poikkeavuus on pituus, niin minkä pituinen vm.1960 autossa pitäisi olla? Nyt siellä on paikallaan kokonaispituudeltaan 330mm kuori. Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 Itse itselleen vastaten. vm1955-1971 Suojakuoren pituus on 332mm Eli kuori on oikeanlainen. Täytyy nyt kokeilla riittääkö esim 1 mutteri sinne väliin laitettuna tekemään siihen riittävää mutkaa. Quote Link to comment
SePi Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Niin, eri ikäisissä näyttää olevan jollaintapaa poikkeavat kytkinvaijerin suojakuoret. Jos poikkeavuus on pituus, niin minkä pituinen vm.1960 autossa pitäisi olla? Nyt siellä on paikallaan kokonaispituudeltaan 330mm kuori. Jokos vm 60:ssa on tuo tunnelivaihteisto? Quote Link to comment
vwagen Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Onko KG.si todella vuosimallia-60 vai-60 puolella valmistettu vuosimallin-61 auto?Kuuskymppinen kun on alunperin osasykronoidulla vaihteistolla ja 30 hv moottorilla. Quote Link to comment
J.Ussi Posted December 4, 2014 Author Share Posted December 4, 2014 Onko KG.si todella vuosimallia-60 vai-60 puolella valmistettu vuosimallin-61 auto?Kuuskymppinen kun on alunperin osasykronoidulla vaihteistolla ja 30 hv moottorilla. Tarkistin asian. Auto on 1961 vuoden mallia. Valmistenumerolla 3 341 807. Vuosi 1961 alkaa numerosta 3·192·508 Onko tuossa 1960->1961 välillä muitakin eroavaisuuksia? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 (edited) 9/1960 valmistettu. Eli pitäisi olla jo seuraavan vuoden mallia. Edited December 4, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.