Jump to content

-63 Kupla


Guest Jussi72

Recommended Posts

Guest Jussi72

Tervehdys palstalaisille,tuli kesällä hommattua -63 volkkariprojekti.

Kupla vaikutti ostohetkellä ja vaikuttaa vieläkin erittäin hyvältä.Ostettaessa ei ollut kilpiä, kaikkia penkkejä konetta ja jotain pikku säätöä.Ei muuta kun töihin ja leimaa hakemaan että saa talven tullen purkaa osiks:)

post-2801-0-98017600-1420976780_thumb.jpg

Edited by Jussi72
Link to comment
Guest Jussi72

Sitten on vuorossa vetoakselin piukeat suojakumit??? Joku ei täsmää,oletettu vuosimalli tai sit on varaosaliike laittanut väärän kokoiset.(vinkkejä saa antaa)

post-2801-0-24472700-1421407360_thumb.jpg

Edited by Jussi72
Link to comment
Guest Jussi72

Noi oli pari vuorokautta lihalaatikossa jossa oli itsestään säätyvä noin 30w sulanapitokaapeli pitämässä vähän lämpöä yllä kun toi talli ei ole kun 10 asteinen.Sitruunahappoa oli noin 3kg ja vettä puolillaan.Liuotuksen jälkeen vaan teräs tai messinkiharjalla suurimmat moskat pois ja avott.

Ps.noita osia ei pesty mitenkään vaan suoraan laatikkoon ja päivän jälkeen teräsharjaa isommille vaseliiniklönteille ja seuraavana päivänä pois ja pesu lämpöisessä vedessä kapealla messinkiharjalla.(mahtuu paremmin väleihin)

Sitruunahappo taitaa olla siitä hyvää ainetta verrattuna esim fosforihappoon ettei se syö metallia,eli osien poisotolla ei ole niin kauhee kiire.

Edited by Jussi72
Link to comment
  • 1 month later...
Guest Jussi72

Projekti etenee,tänään käytiin puhalluksesta ja pohjmaalauksessa Hyvinkäällä.

Vois sanoo et pieni askel kuplan eheytyksessä mutta ihan hemmetin monta hiomalaikkaa vähemmän meidän tallissa....minkähän takia noi kuvat on noin päin kun laittaa ipädillä?

post-2801-0-95219300-1424793180_thumb.jpg

post-2801-0-30580400-1424793200_thumb.jpg

post-2801-0-91395100-1424793257_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest Jussi72

Löytyhän sitä ruosteen alkua.Eipä ollutkaan toi puhaltaja vetässy kaikkia paikkoja ihan pellille,mut ei se haittaa kyllä toi pehmee löytyy kuitenkin.

Suunnitelmien muuttuessa irtoperää ei sit tuu laitettua ainakaan "tänään" oli noi peräpellitkin sen verran vinoja ja ruosteisia että piti vaihtaa varoiks kaikki.

post-2801-0-52292100-1426956550_thumb.jpg

post-2801-0-85386100-1426956568_thumb.jpg

Link to comment
Guest Petri.Partiainen

Hianoo pistää valmiita/uusia osia kiinni ;) Kohta pääsee koppaan hieroon pohjia.....

eikös toi kytkinvaijerin suojaputki pitäis olla alaspäin mutkalla?

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Jussi72

Päivitetään tätäkin vähän,koppaan pääsi hieron viimein pohjia ongelmia meinas teettää vähän joskus pikku pusun saanu keula ja vähän jostain "syystä"vedelleet takakyljet mut kyllä ne siitä kunhan pojat vaan nukkuis pidempiä päikkäreitä.Tätä autoo on nimittäin rakennettu vaan vapaapäivinä tai päikkäreiden aikaan siks vähän kestää.

post-2801-0-23660400-1431686570_thumb.jpg

post-2801-0-45718200-1431686582_thumb.jpg

post-2801-0-96538800-1431686591_thumb.jpg

post-2801-0-98958400-1431686603_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jussi72

Kiitos,löyty vaimon silmää miellyttävä väri kun aikansa selas netissä USA autoja kuvahaulla ;) ja auringossa toi pääsee ominaisuuksiinsa niinku meistä kaikki....

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Jussi72

Edistyy se tämäkin...pieninä harppauksina tosin,olis tänään päässy tyyppäämään,mut takapyörien pultit sentin liian pitkät eli sentti pois tai sentti lisää johkin väliin.....:)

post-2801-0-53513900-1436458444_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jussi72

Tuli tänään tilattua vaihdekaavion ja 12 volt tarrat,mutta en löytänyt mistään kuvaa että mihinkään kohti ovipilaria se laitetaan ja kummalle puolelle? Vaihdekaavion tiedän,mutta en ole varma laitanko kiinni. Toi 12 volt on niin retee että se on pistettävä.

(Ps koeajossa jarrupoljin tosi pehmee tuli ilmaa vähän repsikanpuolelta takaa,mut ny ihmetyttää mistä ilma järjestelmään kun asentein jarrut niin silloin toimi moitteetta ei vuotoja ja poljin kova)

Noo Aino ns.vanha osa jarruissa on poljinsylinteri joka kyllä kävi auki ja todettiin silmällä moitteettomaks.

Link to comment

mut ny ihmetyttää mistä ilma järjestelmään kun asentein jarrut niin silloin toimi moitteetta ei vuotoja ja poljin kova

 

Noo Aino ns.vanha osa jarruissa on poljinsylinteri joka kyllä kävi auki ja todettiin silmällä moitteettomaks.

Siinä se tuli vastaus samantien. Jos jatkaa oireilua niin pääsylkkä vaihtoon, ja ei sitä halvinta tilalle vaan ATE, ja mieluusti vielä -65 ja uudempaan tarkoitettu 17 mm:n, saat kaupanpäälle pienemmän poljin voiman.

 

Nuo 1-piiriset (oletan että sulla on 1-piirinen) alkaa oireileen juuri tuolla tavalla että saa ilmata kerran viikossa, hetken toimii hyvin ja sitten taas on ilmaa systeemissä.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...