Jump to content

Kolkki tontitettu


Recommended Posts

Kuinkas kun pallot ottaa kiinni eli liikevara loppuu. Maahan matkaa vielä ~11 cm, traktori siis.

Eli joutuuko akselia nostaa ylöspäin? Mites varsien taivutus? Kuka tehnyt/kuka tekee? Privalla viestiä, jos tässä ei viitti kertoa.

Link to comment
Guest Raggare

anteeksi jo etukäteen jonkun mielestä ehkä hölmöt puheet ;)

ootkos harkinnu t1 etuakselia?

20051220-CIMG6415.JPG

20051220-CIMG6356.JPG

;)

pulttikeula dropeilla ja 6.5" sipastuna näyttäs minusta aika maukkaalle

Link to comment

No, meillä on renkaiden halkaisijassa eroo vaan 55mm eli sekään ei selitä.

Orggis tyyppisessä pallossa näyrri olevan pikkasen varaa, mutta toisessa ei ole sellasta hahloa ja ottaa kiinni jo. Pohjaanlyöntikumeja ei voi laittaa.

Hitto, kait se o otettava laikka käteen kohta.

Puumaa en laita surkeen laadun takia, ja vanha akseli pitäs kuitenkin parsia ja jarrut uusia eli liian kallis operaatio tähän haavaan. Ja kallistuksen vakaajakin tulee jo tielle.

Parempia ideoita, eli taivutus olis niinkun nyt listalla kuitenkin.

Vai löytyykö edullinen ja toimiva etupää joltakin kuplan 5-pulttinen?

Voishan tänkin vaihtoehdon ottaa harkintaan.

Ja ulkonäöstähän ei tingitä! Kuten meilläpäin ollut tapana sanoa.

Link to comment

Eipä joo, eikös toi kolkin ajotuntumakin ole parempi ku kuplassa?

Radikalin pojat oli tehnyt kuplan alaputkeen pahkat että istuis kolkin alustaan hyvin. Et sillai ei kova homma. Kait se runko pitää laikata ja siirtää sen 7 cm ylöspäin. Ristinivel pitää hankkia ja tankki tuottaa ongelmia varmaankin. Iskaritolpat pitää kans sipasta. Hommia tuossakin.

Eli lämmittäjää kaivataan. Aikoinaan joku tota kyseli mutta ei muista kuka.

Ja johonkin kilpuriin oli tehty. Kuka????

Link to comment
Guest Raggare

höh, kcw uusinu sivut, siel oli se jason's 62 bagged rhd notch plipplop missä oli hyviä rojektikuvia tollasen aksilon tekemisestä. ts raakaputkee vaan ja ne mokkulat päihin, laakerit, linkpin tukivarret levydropeilla. siinä ei ollu tehty vaan mitään korimuutoksia ni oli ne tukivarret väänelty ja laitettu spacerit sinne spindle päihin ettei tullu kori kosketuksia.. mutta toki joku tukivarren vääntö voi olla iisimpää tjtn kun akselin teko "tyhjästä"

Link to comment

Noi Koowessan tyypithän kaventaa akseleita ihan kavetamisen ilosta, ei välttämättä siis mitään hyötyy tontitukseen esim 8" kuplan akselissa. Ihme kun eivät oo jo tehny yhellä etupyörällä olevaa kuplaa, ois tosi syvällä loksussa etupyörä...

 

Kyl kolkki pitäs saaha linttaan kaventamattakin. Ja oikeella rengastuksella pyörii ja kääntyy renkaatkin.

Link to comment

Olishan ilmapussit käheet, mutta lompakko ei oo niin kähee sisällöltään.

Kavennusta ei tartte. Mutta ihmetyttää kuitenkin tuo mun ja Tipin notsin erot.

No akselia jos nostaa, niin tankin pohja pitää tehdä uusiksi tai uusi tankki kokonaan.

Lämmitystä olisi kyllä syytä välttää.

Mut mites noi ajoominaisuuksien ero noissa Notsin ja kuplan akseliin verrattuna? Kertokaa ketkä ajelleet noilla. Et jos hirveetä eroa ei ole, niin sit varmaan joutuu kallistumaan kuplan kingpinniin. Tulee kyllä kalliimmaksi huomattavasti. Aarg, näitä vaihtoehtoja.

Link to comment

Kolkki on paljon parempi ajella kuin kupla, mutta ei se välttämättä pelkästä etuakselista oo kiinni. Tietysti myös alustan kunto 30+ v. vanhoissa autoissa voi olla aika yksilöllistä.

 

Oonkohan mie kasannu sen siun notsin etuaksin oikein, jos se ei jousta alas? Tai pallot just oikein päin jne. Eihän alempi tuki varsi kanita juurestaan siihen tulkivarren ulostulostoppariin?

Link to comment

Eipä ota kiinni. Otin nivelien suojakumit pois orggis tyyppisesä nivelessä pikkasen enemmän joustovaraa, mut ei juurikaan.

Varret ei oikein voi tulla väärin. Ja varsissa tuskin eroa tuon pallon asennon kanssa.

Hö, pitää äimistellä ja parsia muuten kasaan autoa.

Link to comment

Joo, ja sit lähti lentävä käyntiin. Elikkäs siirsin sit akselia ylöspäin riittävästi ja hampaallinen tankokin tuli hankittua. Enään tarvii tehdä uus tankki tai jos jostain löytyis alumiininen. Halpa Moonikin kelpais. Tai turvatankki vois olla pop.

Mut pohdintaa tankin suunnalta. Matalaa tankkia saa tarjota.

Link to comment

Hoodride Porvwoo mittas eilen varapyörän kotelon pohjan maavara ja oli sormen mentävä rako ja pallot liki tapissa eli siten kuin aikasemmin ole se 11 senttiä. No kaks napsua takas ja päästiin lailliselle puolelle.

Nyt kun helmaa vielä edestä muokkais pikkasen lisää maavaraa, niin alkaa etustanssi olee kohillaan tarvittaessa. Ja pientä muokkasuta hammastangon paikalle ja sisäloksuille ja loksuille pientä pajatusta.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Stopparikumit joutuu heivaamaan pois parin pykälän laskun jälkeen, ellei halua ajella kumijousituksella. Kolmen pykälän madallus ei aiheuttanu vielä 'metalli metallia vasten' -ongelmaa. Neljästä en tiedä, sillon voi tulla jo muitakin kommervenkkejä eteen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...