JaniM Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Kuinkas kun pallot ottaa kiinni eli liikevara loppuu. Maahan matkaa vielä ~11 cm, traktori siis. Eli joutuuko akselia nostaa ylöspäin? Mites varsien taivutus? Kuka tehnyt/kuka tekee? Privalla viestiä, jos tässä ei viitti kertoa. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 anteeksi jo etukäteen jonkun mielestä ehkä hölmöt puheet ;) ootkos harkinnu t1 etuakselia? ;) pulttikeula dropeilla ja 6.5" sipastuna näyttäs minusta aika maukkaalle Quote Link to comment
JaniM Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 Oon, mutta ei vielä. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Tais karttuset mulla mitata 50mm maavaraks Himoksella, eikä oo kuin kaks napsuu madallettu etupää ja 145/65R15 kumit. Joustokin on ilman pohjarikumeja. Quote Link to comment
JaniM Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 No, meillä on renkaiden halkaisijassa eroo vaan 55mm eli sekään ei selitä. Orggis tyyppisessä pallossa näyrri olevan pikkasen varaa, mutta toisessa ei ole sellasta hahloa ja ottaa kiinni jo. Pohjaanlyöntikumeja ei voi laittaa. Hitto, kait se o otettava laikka käteen kohta. Puumaa en laita surkeen laadun takia, ja vanha akseli pitäs kuitenkin parsia ja jarrut uusia eli liian kallis operaatio tähän haavaan. Ja kallistuksen vakaajakin tulee jo tielle. Parempia ideoita, eli taivutus olis niinkun nyt listalla kuitenkin. Vai löytyykö edullinen ja toimiva etupää joltakin kuplan 5-pulttinen? Voishan tänkin vaihtoehdon ottaa harkintaan. Ja ulkonäöstähän ei tingitä! Kuten meilläpäin ollut tapana sanoa. Quote Link to comment
masajee Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Vai löytyykö edullinen ja toimiva etupää joltakin kuplan 5-pulttinen? Edullinen löytyy, varsinkin itseirroitettuna :-) Toimivuus ja kunto?? Quote Link to comment
JaniM Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 No pidetään Masa mielessä. Mutta vielä vinkkiä lämmitysoperaatiosta. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ei se kuplan akseli sinne muutenkaan kovin helposti istu. Quote Link to comment
JaniM Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 Eipä joo, eikös toi kolkin ajotuntumakin ole parempi ku kuplassa? Radikalin pojat oli tehnyt kuplan alaputkeen pahkat että istuis kolkin alustaan hyvin. Et sillai ei kova homma. Kait se runko pitää laikata ja siirtää sen 7 cm ylöspäin. Ristinivel pitää hankkia ja tankki tuottaa ongelmia varmaankin. Iskaritolpat pitää kans sipasta. Hommia tuossakin. Eli lämmittäjää kaivataan. Aikoinaan joku tota kyseli mutta ei muista kuka. Ja johonkin kilpuriin oli tehty. Kuka???? Quote Link to comment
Lasse Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Nostaa sitten akselia 40 mm. Onnistuu kohtuu vaivalla ? Quote Link to comment
mikan Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Nostaa sitten akselia 40 mm. Onnistuu kohtuu vaivalla ? Joku joskus hieman tutkinut asiaa? Ja samalla voi vaihtaa sen ohjauksen niin ei tule senkään sovituksen kanssa ongelmia. t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 Hammastankoon vai? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 höh, kcw uusinu sivut, siel oli se jason's 62 bagged rhd notch plipplop missä oli hyviä rojektikuvia tollasen aksilon tekemisestä. ts raakaputkee vaan ja ne mokkulat päihin, laakerit, linkpin tukivarret levydropeilla. siinä ei ollu tehty vaan mitään korimuutoksia ni oli ne tukivarret väänelty ja laitettu spacerit sinne spindle päihin ettei tullu kori kosketuksia.. mutta toki joku tukivarren vääntö voi olla iisimpää tjtn kun akselin teko "tyhjästä" Quote Link to comment
mikan Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Hammastankoon vai? Semmonen on joskus tullut nähtyä. Tais olla kolopallosta kotoisin. t. Mika ps. Tukivarsien tekemiseen ja muokkaamiseen voi katsarilla olla eriävä mielipide... Quote Link to comment
JaniM Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 On vai ;) Katotaan nyt kumpaa tehdään. Vai tehdäänkö kummatkin. Olikohan minkä kopan tanko? Samallahan sen tietenkin vois päivittää periaatteessa. Quote Link to comment
Lasse Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Kakkakopan. Vähän joutuu tankoja lyhentään. En oo vielä mitannu että paljonko, mutta ei paljoa. On ollu vähän vaiheessa. Quote Link to comment
JaniM Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 Mikkäs raidentangonpäät? Käykö kolkin omat vai Golffin? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 http://www.kustomcoachwerks.com/gallery ... &g2_page=6 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Noi Koowessan tyypithän kaventaa akseleita ihan kavetamisen ilosta, ei välttämättä siis mitään hyötyy tontitukseen esim 8" kuplan akselissa. Ihme kun eivät oo jo tehny yhellä etupyörällä olevaa kuplaa, ois tosi syvällä loksussa etupyörä... Kyl kolkki pitäs saaha linttaan kaventamattakin. Ja oikeella rengastuksella pyörii ja kääntyy renkaatkin. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 kieltämättä toi kavennus on mennyt enemmän luukin puolelle mutta ihan kääntösäteen säilyttäminenki o joskus asiaa esim tässä: http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... CF1269.jpg Quote Link to comment
JaniM Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 Olishan ilmapussit käheet, mutta lompakko ei oo niin kähee sisällöltään. Kavennusta ei tartte. Mutta ihmetyttää kuitenkin tuo mun ja Tipin notsin erot. No akselia jos nostaa, niin tankin pohja pitää tehdä uusiksi tai uusi tankki kokonaan. Lämmitystä olisi kyllä syytä välttää. Mut mites noi ajoominaisuuksien ero noissa Notsin ja kuplan akseliin verrattuna? Kertokaa ketkä ajelleet noilla. Et jos hirveetä eroa ei ole, niin sit varmaan joutuu kallistumaan kuplan kingpinniin. Tulee kyllä kalliimmaksi huomattavasti. Aarg, näitä vaihtoehtoja. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Kolkki on paljon parempi ajella kuin kupla, mutta ei se välttämättä pelkästä etuakselista oo kiinni. Tietysti myös alustan kunto 30+ v. vanhoissa autoissa voi olla aika yksilöllistä. Oonkohan mie kasannu sen siun notsin etuaksin oikein, jos se ei jousta alas? Tai pallot just oikein päin jne. Eihän alempi tuki varsi kanita juurestaan siihen tulkivarren ulostulostoppariin? Quote Link to comment
JaniM Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 Eipä ota kiinni. Otin nivelien suojakumit pois orggis tyyppisesä nivelessä pikkasen enemmän joustovaraa, mut ei juurikaan. Varret ei oikein voi tulla väärin. Ja varsissa tuskin eroa tuon pallon asennon kanssa. Hö, pitää äimistellä ja parsia muuten kasaan autoa. Quote Link to comment
Lasse Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Mikkäs raidentangonpäät? Käykö kolkin omat vai Golffin? Kolffin päät käy. Quote Link to comment
JaniM Posted January 16, 2006 Author Share Posted January 16, 2006 Joo, ja sit lähti lentävä käyntiin. Elikkäs siirsin sit akselia ylöspäin riittävästi ja hampaallinen tankokin tuli hankittua. Enään tarvii tehdä uus tankki tai jos jostain löytyis alumiininen. Halpa Moonikin kelpais. Tai turvatankki vois olla pop. Mut pohdintaa tankin suunnalta. Matalaa tankkia saa tarjota. Quote Link to comment
JaniM Posted January 18, 2006 Author Share Posted January 18, 2006 Hoodride Porvwoo mittas eilen varapyörän kotelon pohjan maavara ja oli sormen mentävä rako ja pallot liki tapissa eli siten kuin aikasemmin ole se 11 senttiä. No kaks napsua takas ja päästiin lailliselle puolelle. Nyt kun helmaa vielä edestä muokkais pikkasen lisää maavaraa, niin alkaa etustanssi olee kohillaan tarvittaessa. Ja pientä muokkasuta hammastangon paikalle ja sisäloksuille ja loksuille pientä pajatusta. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 hähä, oikei ;) Quote Link to comment
JaniM Posted January 31, 2006 Author Share Posted January 31, 2006 Tässä hammastanko paikoillaan ja vähän muutakin. Quote Link to comment
Lasse Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Mulla sijainti hahmoteltu aikalailla samaksi, paitsi kiinnitys tulee akseliin. Quote Link to comment
JaniM Posted January 31, 2006 Author Share Posted January 31, 2006 Tollai saa nivelet suht suoraan hammastangosta. Kovin eteen ei voi viedä niin loppuu sisäpäästä nivelen jousto. Vielä pitäis keksiä rattiputki kiinnike, jos vakiosta choppaa ja nivel väliin. Quote Link to comment
Lasse Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 No mää lähestyin asiaa niin, että yritin saada raidetangot mahdollisimman saman suuntaisesti tukivarsien kanssa. Rattiakselin vois tehä vaikka kolffin nivelestä ja rattiakselista ? Quote Link to comment
JaniM Posted February 2, 2006 Author Share Posted February 2, 2006 Puuttuu akseli, nivel on. Niin, mitenköhän noi nivelien suunnat, no eipä tossa hirveetä eroa kohdalla ole. Joitakin senttejä varmaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 Kolkeista aika vähän vielä tietävänä kyselisin että miten paljon etuakselia voi madaltaa vaikuttamatta ajettavuuteen? Missä vaiheessa joutuu vaikeuksiin stopparin kanssa? (Spooreissa laskettuna?) Nimim. Kolkki analfabetikko Quote Link to comment
-tipi- Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 Stopparikumit joutuu heivaamaan pois parin pykälän laskun jälkeen, ellei halua ajella kumijousituksella. Kolmen pykälän madallus ei aiheuttanu vielä 'metalli metallia vasten' -ongelmaa. Neljästä en tiedä, sillon voi tulla jo muitakin kommervenkkejä eteen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.