J.Loskin Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Eli kysymyksessä vuoden -63´ 1200 kupla. Moottorin käynti ongelma , tyhjäkäynnillä ja paikalla kaasulla kone käy moitteettomasti mutta heti kun lähtee liikenteeseen kone ei käy kunnolla ja tehot poissa , ihan kun joku sylinteri " jäis pois" ja paukkuu välillä pakoputkessa. Voiskohan olla ettei saa kunnolla bensa??? Sylinterit ja männät uudet , kannet kunnostettu ja koko sytytys järjestelmä uusittu. APUA TARVITSEN OSAAJILTA!!!! 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 (edited) Sytkä, kärjet ja venat on varmaankin säädetty kohdalleen? Voi tietty olla että kaasarissakin on jotain röhnää. Edited January 27, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
hanski513 Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Toimiiko imusarjan lämmitys ? Ryypyn asento kun käynyt hetken ? Quote Link to comment
NO H2O Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Jotenkinhan tuossa nyt on tupellettu... Kannattanee vetäistä rauhassa tuoretta ilmaa keuhkoihin ja aloittaa tarkistelemaan konetta ihan ajatuksella ja kaikessa rauhassa... Källi löytyy kyllä, ei nämä niin vaikeita koneita ole. Itse huomasin viikonloppuna että kone lähtee huomattavasti paremmin käyntiin kun kiristää tulpat kunnolla... Quote Link to comment
metake Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Missäpäin Kupla sijaitsee? Quote Link to comment
Guest Janne.H Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Ittellä -69 kupla, ongelmana on että sammuu pienen ajon jälkeen ja ei lähde käyntiin. kiihdyttäessä yläkierroksilla pätkii. vaihdan huomenna kärjet jakajankannen konkan ja pyörijän. yleensä näissä vikaa. toki konkkakin jakajan kyljessä voi tekasta sammumista ja pätkimistä. Quote Link to comment
J.Loskin Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 Kulpa löytyy Jokioisissa mökillä....... itse olen Karjaalla , usein viikonloppuisin mökillä Quote Link to comment
J.Loskin Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 kesällä 2013 en päässyt ajoon kun kone käyttäytyi just niin kun kirjoitin edellä...... vaihdoin koneeseen uusi puola , uusi jakaaja , uudet sytytysjohdot ja uudet tulpat grrrrrr eikä auttanut...... talvella 2013-2014 otin moottorin pöydälle ja purin sen , laitoin uudet männät ja sylinteriputket sekä kunnostin kannet+ uudet venttiilit.... keväällä 2014 asensin moottorin takaisin ja sama homma.... joten siihen talliin auto jäi koko kesäksi..... PIKKASEN HARMITTAA!!! Quote Link to comment
NO H2O Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Eiköhän sieltä päin joku seppä löydy joka pystyy sinua jeesaamaan? Halukkaat ilmoittautukaa vaikka yksityisviestillä suoraan sinulle.. Btw... Itselle tulisi mieleen että sytkä on kääntynyt jossain vaiheessa 180 astetta eli käy kahdella kun on tehoton ja poksuu & paukkuu... Bokseri on siitä jännä vekotin että se käy tyhjää periaatteessa kahdella pytyllä ja vasta kierroksilla muut pytyt tulevat peliin mukaan. Eli kokeile kääntää sytkää 180 astetta, tämä onnistuu helpoiten sytkäjohtojen paikkoja vaihtaen. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Tai jos joku pytty ei toimi, nyppii piuhan kerrallaan irti ja kuuntelee vaikuttaako käyntiin. Puristukset mitattu? Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Saattaa hyvinkin olla bensan saanti ongelma. Onko bensapumppu tarkastettu että toimii kunnolla? Entäs bensalinja tankista pumpulle, ettei ole lievä tukos jossain? Tai tankissa oleva sihti, että tulee bensaa bensaputkeen kuten kuuluukin? Quote Link to comment
Västi Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Ja onhan bensat varmasti tuoretta tavaraa? Nyky gaso kun ei tahdo säilyä kunnolla edes talven yli. Quote Link to comment
J.Loskin Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 No nyt olen taas kerran ollut koko viikonlopun kuplan kimpussa. Venttiillit tarkistettu.... OK!!! Sytytys tarkistettu.... OK!!! Bensa pumppu tarkistettu.... OK!!! Kaasari purettu ja puhdistettu.... En tiedä mitä kaasarissa pitää tarkistaa??? Mutta vaikuttaa siltä että kaasarissa jotain häikkää.... Kun starttaa moottorin niin käy ihan nätisti tyhjäkäynillä.... kun kaasutta niin joutuu "pumppaa" kaasulla että saa kierrokset nousemaan , korkeilla kieroksilla kulostaa siltä kun bensat loppuu eli tukehtuu ,sitten kun päästää kaasun pois niin moottori sammuu ;-( mutta starttaa helposti uudestaan ja käy nätisti tyhjäkäynnillä. APUA!!!!!!! Onko kenellä lainaa tai myydä kaasari joka on ehjä jotta saisin kokeilla että kaasarissa on vikaa??? Ei raskis ostaa uutta kaasaria jos vika on jossain muualla. Quote Link to comment
Paadre Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Mulla oli presiis sama oire kun tukkeutu pa-suodatin. Ei riittänyt bensa kuin tyhjäkäyntiin ja kaasua lipsuttelemalla sai vähän enempi kierroksia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.