mätisäkki Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Löytyisikö neuvoja sopivien tönäreiden valitsemiseen. Perustietoja koneesta. Type 4 kone. (käy samat tönärit kuin type1) Nokkana schleicher 324, (reilu 260 astetta 0,050") nostoa nokalta 9,6mm. on käsittääkseni varsin miedoilla rampeilla oleva nokka. Vakio type 4 keinut (1,35?) Jousina scatin tuplajouset, eli ei mistään jäykimmästä päästä. 42/36 venttiilit. Kierroksia enimmilään noin 7000. Paikallaan on ollut nyt jotkin Keiteleen koneen halpis terästönärit. Ajoivat ihan hyvin asiansa, mutta jäivät nyt muutosten myötä reilusti väärän mittaisiksi. Jatkuva rallatus kävi kuitenkin sen verran hermoille, että haluaisin mielummin alumiinitönärit, jos jokin järkevä vaihtoehto löytyy. Aircooled.fi myy Bugbackin lyhennettäviä alutönäreitä. Pieni googletus kertoi näiden olevan täyttä kuraa. Onko näin? Ovatko CSP:n myymät alutönärit näitä samoja? JPM olisi varmasti hyvä, mutta turhan kalliit. Aircooled.net:in tönäreitä maailmalla kehuvat, mutta pitäisi saada kone suht nopeasti kasaan, niin en viitsisi rapakon takaa alkaa tilaamaan. Ahnendorp myy tällaisia. Onko näistä mitään tietoa kenelläkään? http://www.ahnendorp.com/VW-Type-4---Porsche-914-engineparts-and-machining/Camshafts-and-Supplies/Camshaft-Supplies/Dash-Rods-Alu-HD-VW-Typ-4-9-5mm-1841.html Muita vaihtoehtoja? Vai jatkanko suosiolla jollain terästönäreillä ja kuuntelen rallatusta. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Aircooled netin alutönärit ovat saksalaisia remmelen tekemiä, mutta niille ja JPM työntötangoille on vaihtoehto, Thorsten Pieper tekee myös lujia 7075 alumiinista tehtyjä työntötankoja, hinta n. 220-240€ tänä päivänä, ne on myös molemmista päistä kartiomaiset, eli keskeltä paksummat kuten JPM:n työntötangot. http://i174.photobucket.com/albums/w112/fusca03/Motoren/a86f37f0-68d6-4add-9e49-d1a3afcadd37_zps6ec9174c.jpg Quote Link to comment
Lasse Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Pistä tonne ahnentorpille kyselyä. Tietävät kaikenlaista ja neuvovat mielellään. Eipä ole paskaa tullut siitä firmasta mulle koskaan. Quote Link to comment
wp Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 http://logmech.se/produkter/motor/stotstanger/ Quote Link to comment
mätisäkki Posted March 21, 2015 Author Share Posted March 21, 2015 Kiitoksia. Laitoin Ahnendorpille kyselyn mitä mieltä ovat heidän alutönäreistään kyseisessä koneessa. Ihan hyviä kokemuksia minullakin heidän osistaan on. Thorstenin ja ruotslaisten tekeleet vaikuttavat myös mielenkiintoiselta. Varmasti tarpeeksi järeät tuohon koneeseen, voi olla että menee jo vähän turhan ylimitoittamisen puolelle näin miedoilla jousipaineilla. Quote Link to comment
Tutkija Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Vakiot kuplan alumiinitönärikin kestää nuo scatin jousien jousipaineet kun on vaan suora. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Max banaanisuus; satku, kymppi vai milli? Quote Link to comment
Tutkija Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Satkuja,kympin mutkallaan olevat jatkaa taipumista. Quote Link to comment
mätisäkki Posted March 21, 2015 Author Share Posted March 21, 2015 Joo, en usko että tangon jäykkyys sinällään on ongelma näillä jousilla. Noista Bugpackin alutönäreistä löytyy vain turhan paljon juttua sisään hakkautuneista ja irtoilevistä päistä, että jotain laadukkampaa olisi hakusessa, jos nämä satasen tangot on oikeasti näin kelvottomia. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Varmuuden vuoksi kysyttävä, että eihän terästönärien kanssa välyksiä ollut säädetty alumiinitikkujen ohjeen mukaisesti? Quote Link to comment
mätisäkki Posted March 21, 2015 Author Share Posted March 21, 2015 nollaan säädetty välys kylmänä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.