Guest ltk Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Laitoin kuplaan uuden anturin bensamittariin mutta ei toimi vieläkään... mikähän vois olla vikana? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Rikkinäinen mittari. Mittasitko että oliko vanha anturi rikki. Ja voihan siinä olla että mittari ei saa sähköä. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Tai on vielä sellainenkin mahdollisuus että tankki on niin hyvin maalattu ja eristetty korista ettei anturi saa maita. Quote Link to comment
Guest ltk Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 joskus viisari lähtee kyllä vaeltelemaan...täytyy kattoa tuo maa juttu ensin...kiitos vinkeistä Quote Link to comment
SePi Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Tai on vielä sellainenkin mahdollisuus että tankki on niin hyvin maalattu ja eristetty korista ettei anturi saa maita. Eikös sinne anturille (kaaviossa G) mene ruskea-musta parikaapeli, jos se toimii ton kaavion tavoin ilman tankin maadotusta? Mitäs mä en nyt muista oikein...? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Jaa onko kuplissa tuollainen sähköinen anturi missä kaksi johtoa itse muistin että niissä olisi yksi. Quote Link to comment
SePi Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Minä jouduin säveltämään ja kokeilemaan kans anturi-mittaria, koska ostamassani VDO:n sähköisessä anturissa oli vain yksi abikoliitinlähtö. Johtokaavioiden (Sambasta) mukaan niitä olis kuitenkin pitäny olla kaks ks. yllä. Mä laitoin mustan johdon anturin runkoon kiinnitysruuvin alle tulevalla liittimellä ja yllättäen homma toimi. Miten lie se alkuperäinen kaavion mukainen sitten toiminu? Näyttäis että se maadottuu mittarin runkoon, mutta mun -59 ähtärimittari on omanlaisensa sekoitus sekin. Se joku hilavitkutin stabiloija pitäis kans tarkastaa, ettei sen huono kontakti olis syynä toimimattomuuteen. Quote Link to comment
Essi Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 1302S '71 Kuplan bensamittari toimii seuraavasti. Täydellä tankilla näyttää 3/4. Kun mittari alkaa näyttämään liki tyhjää, niin tankkiin mahtuu vain noin 25 litraa. Toisin sanoen, mittari näyttää reilut 1/4 tankillista liian vähän. En ole vielä tullut tutkineeksi anturi-mittarisysteemiä tarkemmin, mutta kysyn silti. Onko siinä mitään säätöä? Jos ei, niin onko vika todennäköisemmin anturissa vai mittarissa? Quote Link to comment
x-pj Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Anturin voi mitata. Täytenä pitäs näyttää noin 10 ohm ja tyhjänä noin 75 ohm. Quote Link to comment
Maasturi Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Kääntää vipuvarren eriasentoon. Quote Link to comment
splitti51 Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Tai sitten koho on puolillaan bensaa Quote Link to comment
Paadre Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Ota anturi käteen ja mittaa. En muista mistä ite löysin ne arvot aikanaan mu olikohan yllättäen Sambasta. Voithan koittaa putsata ne langat ja liukulipareen mut veikkaan, että ei auta. Nii ja muista nyt varoiks katsoa edellisten vinkut ja vielä lisäksi, että ne varret liikkuu jouheesti. No, mulla oli anturi viallinen ja vaihdoin nuukuuksissani tarvikkeen. Älä sinä osta tarviketta, sillä ei tehny mitään. Löysin onneksi Tierpistä joskus NOS:n anturin ni johan loppu varabensan rahtaaminen. Mulla taitaa olla se tarvike jossain hyllyssä muistuttamassa mitä ei pidä ostaa. Saat sen mun puolesta jos koet siitä itsellesi iloa olevan. Quote Link to comment
Maasturi Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Ota anturi käteen ja mittaa. En muista mistä ite löysin ne arvot aikanaan mu olikohan yllättäen Sambasta. Voithan koittaa putsata ne langat ja liukulipareen mut veikkaan, että ei auta. Nii ja muista nyt varoiks katsoa edellisten vinkut ja vielä lisäksi, että ne varret liikkuu jouheesti. No, mulla oli anturi viallinen ja vaihdoin nuukuuksissani tarvikkeen. Älä sinä osta tarviketta, sillä ei tehny mitään. Löysin onneksi Tierpistä joskus NOS:n anturin ni johan loppu varabensan rahtaaminen. Mulla taitaa olla se tarvike jossain hyllyssä muistuttamassa mitä ei pidä ostaa. Saat sen mun puolesta jos koet siitä itsellesi iloa olevan. Millainen vika siinä on ? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Eikös tämänkin ikäisessä ole vielä mittarin takana hienosäätö. Täällä hyvä artikkeli koko järjestelmän toiminnan testaamisesta lontooksi. http://www.midsouthvw.com/TechTips/tech_tip_FuelGauge.htm Quote Link to comment
Essi Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Nyt on kyllä tullut niin paljon ja hyviä neuvoja, että eiköhän sekin siitä vielä kuntoon tule. Ekana pitää odottaa hieman lämpöisempiä kelejä. Nyt ei tarkene tehdä muuta, kuin ajella. Kiitos kaikille. Quote Link to comment
Recommended Posts