Jump to content

Bensamittari


Recommended Posts

Tai on vielä sellainenkin mahdollisuus että tankki on niin hyvin maalattu ja eristetty korista ettei anturi saa maita.

Eikös sinne anturille (kaaviossa G) mene ruskea-musta parikaapeli, jos se toimii ton kaavion tavoin ilman tankin maadotusta? Mitäs mä en nyt muista oikein...?

Link to comment

Minä jouduin säveltämään ja kokeilemaan kans anturi-mittaria, koska ostamassani VDO:n sähköisessä anturissa oli vain yksi abikoliitinlähtö. Johtokaavioiden (Sambasta) mukaan niitä olis kuitenkin pitäny olla kaks ks. yllä. Mä laitoin mustan johdon anturin runkoon kiinnitysruuvin alle tulevalla liittimellä ja yllättäen homma toimi. Miten lie se alkuperäinen kaavion mukainen sitten toiminu? Näyttäis että se maadottuu mittarin runkoon, mutta mun -59 ähtärimittari on omanlaisensa sekoitus sekin. Se joku hilavitkutin stabiloija pitäis kans tarkastaa, ettei sen huono kontakti olis syynä toimimattomuuteen.

Link to comment
  • 2 years later...

1302S '71 Kuplan bensamittari toimii seuraavasti.

 

Täydellä tankilla näyttää 3/4. Kun mittari alkaa näyttämään liki tyhjää, niin tankkiin mahtuu vain noin 25 litraa. Toisin sanoen, mittari näyttää reilut 1/4 tankillista liian vähän.

 

En ole vielä tullut tutkineeksi anturi-mittarisysteemiä tarkemmin, mutta kysyn silti. Onko siinä mitään säätöä? Jos ei, niin onko vika todennäköisemmin anturissa vai mittarissa?

Link to comment

Ota anturi käteen ja mittaa. En muista mistä ite löysin ne arvot aikanaan mu olikohan yllättäen Sambasta. 

Voithan koittaa putsata ne langat ja liukulipareen mut veikkaan, että ei auta. Nii ja muista nyt varoiks katsoa

edellisten vinkut ja vielä lisäksi, että ne varret liikkuu jouheesti.

 

No, mulla oli anturi viallinen ja vaihdoin nuukuuksissani tarvikkeen. Älä sinä osta tarviketta, sillä ei tehny mitään. 

Löysin onneksi Tierpistä joskus NOS:n anturin ni johan loppu varabensan rahtaaminen.

 

Mulla taitaa olla se tarvike jossain hyllyssä muistuttamassa mitä ei pidä ostaa. Saat sen mun puolesta jos koet 

siitä itsellesi iloa olevan.

Link to comment

Ota anturi käteen ja mittaa. En muista mistä ite löysin ne arvot aikanaan mu olikohan yllättäen Sambasta. 

Voithan koittaa putsata ne langat ja liukulipareen mut veikkaan, että ei auta. Nii ja muista nyt varoiks katsoa

edellisten vinkut ja vielä lisäksi, että ne varret liikkuu jouheesti.

 

No, mulla oli anturi viallinen ja vaihdoin nuukuuksissani tarvikkeen. Älä sinä osta tarviketta, sillä ei tehny mitään. 

Löysin onneksi Tierpistä joskus NOS:n anturin ni johan loppu varabensan rahtaaminen.

 

Mulla taitaa olla se tarvike jossain hyllyssä muistuttamassa mitä ei pidä ostaa. Saat sen mun puolesta jos koet 

siitä itsellesi iloa olevan.

 

Millainen vika siinä on ?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...