Jump to content

1302S uudet vanteet ottaa kiinni edessä


Guest freducom

Recommended Posts

Guest freducom

Ostin uudet vanteet (http://hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod1E05.ASP -> Porsche 914 vanteet) joiden pitäisi sopia mutta jostain syystä ne eivät sovi eteen jossa MacPherson iskarit (kts kuva). 

 

Onko tälle yksilölle (1302s 1971) mahdollisesti tehty jotain kun jopa nykyiset alkup vanteiden kanssa kumi tulee todella lähelle iskaria kaarteessa. 

 

Mitä voin tehdä? Onko nykyiset iskarit "väärin" jotenkin? Voinko vaihtaa iskarit joihinkin kapeampiin? (Ideana olisi myös madaltaa autoa joten sen voisi tehdä samalla jos vaihdan iskarit).

 

Kaikki ideat/ajatukset tervetulleita!

 

Alla kuva uudesta vanteesta sekä nykyisestä jossa kumit paikalla.

 

IMG_6367.jpg

 

 

image1.JPG

Link to comment

1302 kuplilla oli eri offsetti nelipulttivanteissa kuin vääntösauvakeula nelipultti kuplilla. Elikkä saattaa olla että sulla on peruskuplan vanteet möhkössä?

Koitapas kattoa jos löydät pulttireikien välistä jossain ET merkintä. En nyt muista mikä ET oli missäkin mallissa. Mutta joku muu varmaan osaa noi ulkoa.. :)

Edited by Hebster52
Link to comment
Guest freducom

Liittyykö madaltaminen jousitukseen mitenkään ja jos niin miten?

 

Mistä/miten autoa madalletaan?

 

Mitä vaihtoehtoisia jousituksia on olemassa ja meneekö ne "madallussarjan" (mikä toi edes on?) kanssa yhteen?

Link to comment
Guest freducom

Omassa ja Paadren esittämässä ratkaisussa ideana siis se, että jousen alalautasen korkeus on säädettävissä tuolla kierteellä.

 

Ok. Miten se vaikuttaa auton ominaisuuksiin jos mitenkään? Tiedätkö mitä jousivaihtoehtoja on olemassa tai miten sellaiset kannattaisi valita?

Link to comment

Tuollaisella kynätolpallahan jousivaihtoehdot on rajattomat esim kuvassa progressiivinen jousitus eli kaksi erillistä jousta eli tuolla saa vaikutettua ajokorkeuteen ja jousituksen jäykkyyteen.

Link to comment

Ok. Miten se vaikuttaa auton ominaisuuksiin jos mitenkään? Tiedätkö mitä jousivaihtoehtoja on olemassa tai miten sellaiset kannattaisi valita?

 

Yleensä tuo madaltaminen jäykistää alustaa, nyt etupäätä jos takapäähän ei tehdä muutoksia. Toki, ei mulla omassani toi vakio takapää tuota tuskaa, sielä se mukana tulee.

Ajettavuus omassani on aika hyvä, aavistuksen liian jäykät jouset eli pitäisi metsästää löysemmät jouset noihin kyniin. Jousien jäykkyyden valitset omien mieltymysten mukaan.

 

Tuolla muutama vaihtoehto mitä voit myös harkita.

 

http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?group=4&subgroup=11&klantauto=kever&start=25

Link to comment

Koitas kattoa vielä mikä ET noissa vakio vanteissa on. Pitäs vissiin olla ET34 1302S:ssä ja 1303S.ssä tais olla jopa ET41 vakiona. Molemmissa 4,5x15.

 

Elikkä jos noilla 5,5x15 porsche 914 vanteilla on ET26 niiden backspace on 109mm kun taas vakio ET34 4,5x15 vanteilla on backspace 104mm. Mikä tarkoittaa että 914 vanteet menee 5mm enemmän sisään verrattuna vakiovanteisiin..

Edited by Hebster52
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...