Aku Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Bensapumpun bakeliitin katkeaminen lienee aika yleinen ongelma. Millaisia työkaluja olette löytäneet tai rakentaneet kiinni juuttuneen alaosan poistamiseksi? Puolikkaiden jättäminen paikalleen ei innosta tilanteessa, jossa käyttöakseli jumittaa. Ellei sitten vaihda sähköiseen bensapumppuun, joka tässä on se viimeinen vaihtoehto. Quote
Tutkija Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Todennäköisesti et saa yhtenä kappaleena loppuosaa pois mitenkään. Meinaa öljy turvottaa sen bakeliitin todella tiukasti kiinni siihen reikäänsä. Quote
APO Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Itse ruuvasin varovasti sopivan kokoisen täkkipultin bakeliittiin, laitoin lukkopihdit pulttiin kiinni ja kampesin sen sorkkaraudalla varovasti lukkopihtejä vasten ylös. Toimi hyvin, mutta pulttia ei saa pitkästi bakeliittiin ruuvattua ja murenee helposti. Imurilla muruset pois ennen kuin ottaa pultin irti. Quote
Aku Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 Itse ruuvasin varovasti sopivan kokoisen täkkipultin bakeliittiin, laitoin lukkopihdit pulttiin kiinni ja kampesin sen sorkkaraudalla varovasti lukkopihtejä vasten ylös. Toimi hyvin, mutta pulttia ei saa pitkästi bakeliittiin ruuvattua ja murenee helposti. Imurilla muruset pois ennen kuin ottaa pultin irti. Sopivan kokoisen pultin löytäminen on oma duuninsa; 8-millinen on liian pieni ja 10-millinen taas liian iso. Eikö kukaan ole suunnitellut tai nähnyt pihtejä tms. jossa kärjet sojottaa ulospäin ja jonka voi kiilata auki? Tässä tapauksessa homman tekee haastavaksi se, että kärkien pitäisi olla kapeat pitkältä matkaa. Quote
Guest -MH- Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Mä tossa jokuaika sitten saman ongelman kanssa ihmettelin, viimiseltä piti pakeliitti rikkoo paloiks..seuraavaa öljynvaihtoo odotellessa! Quote
Tanhis Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Mites se virranjakajan käyttöakselin poraus meni eli saisiko sitä kautta alle laitettua rätinpalasen ettei palaset pääsisi öljynkiertoon. Quote
PetriH Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Tämän videon ohjeilla oon pari pätkää saanut pois. Toki millisellä kierretapilla, olisko ollu M8. Quote
Aku Posted June 16, 2015 Author Posted June 16, 2015 Kiitos kommenteista! Yritin ensin M10 kierretapilla (M8 meni sukkana läpi), mutta sitten loppui aika ja kärsivällisyys. Meni hieman vaikeaksi, kun oman sarjan / paikallisten varaosaliikkeiden valikoimissa on vain lyhyitä tappeja ja ne bensapumpun pultin pahuksetkin vielä sojottavat edessä. Joten täkkipultilla sitten lopulta mentiin. Seuraavaksi öljynvaihto ;) Quote
Recommended Posts