Jump to content

Lämpökotelot ovaaliin


Recommended Posts

Jep, Veteranen myy tollasia ihan helmiä koteloita pre viisvitosiin. Ne on ihan "cleanit" eli ei oo reikiä takana lämpöputkien kohdilla, vaan ne saa tehdä ite orkkiksen näköisiksi.

 

Kuvakin mulla on jossain ja itse asiassa Veteranenin kuvaston PDF-versiokin alkaa olla ihan loppusuoralla. Kun saan sen kasaan niin laitan johonkin jakoon.

 

Jonkinlaista kimppatilausta Veteranen Serviceen on tekeillä varmaan maalis/huhtikuun vaihteeseen, jos vain aika ja rahkeet riittää. Sinne tarvii kohtuullisen alkutilauksen ja ihan nippeliä ei viitti ruveta tilaamaan. Lavatoimituksessa olis tarkotus ottaa useampia noita lämpökoteloita. Samaan syssyyn saa sitten muutakin isompaa, jos tarvii NOS etu / takahelmaa tms. Niitäkin ainakin jokin aika sitten siellä taisi vielä olla.

 

- Tomppa

Link to comment

Se on pirun hyvä kysymys, tossa on tosi huono kuva:

 

http://www.aircooled.fi/public/116.jpg

 

Se on toi numero 6.

 

Osaavat jätkät kääntää tuotekuvauksen:

 

SPEZIAL - "Warmluftkanäle" ohne warmluftöffnungen

 

super geeignet fur:

 

Brezelkäfer, Zwitter und Ovali:

 

Fur die warmluftdurchleitung schneiden Sie an den fur Ihren Käfer originalen Stellen die "warmluftkanäle" auf und shon haben Sie einen original-getreuen Brezel-, Zwitter- oder Ovali-warmluftkanal !

 

Diese SPEZIAL warmluftkanäle sind lieferbar in 2 Ausfurungen:

 

1. mit Gewinde fur sicherheitsgurtaufnahme

 

2. ohne mit Gewinde fur sicherheitsgurtaufnahme

 

Koska kyseessä kuitenkin on Veteranen ja suosittelevat noita nimen omaan Split-, Zwitter ja Ovaali-kupliin niin voisi olettaa, että paksuus on muuta kuin brassiroskassa.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Keiteleen Kone :

Lämpökanaali 48 eur. / kpl.

Takuu : lämpökanaali kestää sen minkä auto on rekisterissä.

 

Heti toimitukseen, tavaraa on riittävästi.

Link to comment

Koska kyseessä kuitenkin on Veteranen ja suosittelevat noita nimen omaan Split-, Zwitter ja Ovaali-kupliin niin voisi olettaa, että paksuus on muuta kuin brassiroskassa.

Ruotsalaiselta taholta saadun tiedon mukaan nuo olisivat Italialaista alkuperää ? Tiedon paikkansa pitävyydestä en osaa sanoa yhtikäs´mitään.

Voivat siis olla yhtä hyvin aivan mistä tahansa kotoisin.

Link to comment

Veteranen kuvasto joka mulla on, on versio no. 22 ja tämän sain viime kesänä sieltä. Aika vanha kuvasto on kyllä, eka painos ilmeisesti tehty 1994.

 

Lisäksi sain "B-osan" 13 painoksen, jossa ilmeisesti muutoksia mitä vuosien varrella on tullut sekä muutama lisäys. Sitä en ole ehtinyt vielä muuntaa PDF:ksi.

Link to comment

Mutta nuo Brasilialaiset on aivan paskoja jokainenhan laittaa mitä haluaa mutta sellaisia en ainakaan itse laittaisi. Kun kokoat a4 kirjoituspaperista sellaisen kotelon ja teippaat kasaan saat käsityksen laadusta.

Huom. VW Original kotelot on 1.2-1,5mm peltiä ja niissä on sisäputki tukemassa lisäksi ja sisällä vahvikkeet vielä 1,2-1,5mm pellistä tolppien kohdalla. tukemassa. Laitappa 0,5-0,6mm Brassit joissa ei ole putkia sisällä tukemassa eikä minkäänlaisia vahvikkeita sitten niitten tilalle. NE ON KORIN TUKIPALKIT! Rakenne heikkenee aivan oleellisesti!

 

 

VW Heritage englannissa mainostaa että niillä olisi oikeinkin hyvälaatuisia peltiosia tarviketta sekä alkuperäislaatuista,onko kukaan kysynyt tuolta mitä maksaa. Itse olen ainakin valmis maksamaan parempilaatuisesta osasta enemmän aivan surkeeseen nähden jos sellaista tarvitsen.

 

www.vwheritage.com

Link to comment

Ai sori en huomannutkaan katsoa onko siellä aivan noin vanhoihin katsoin vain että siellä olis vw genuine parts laatuisia ainakin 60 lukuisiin on.

Onko noissa niin suuri ero sitten 50-60 lukuisilla että noita 60 lukuisia ei kannattaisi laittaa jos ne on huomattavasti parempilaatuisia? Verhoilujen alle ne kuitenkin jää ja pääasiahan on että tulee siisti ja tukeva. (jos ei nyt Museoentisöintiä haeta).

 

Hintaa en tiedä, kun ei viitsi (huonolla) kielitaidolla yrittää kysellä...

 

Siellä näyttää olevan tarviketta sekä "alkuperäislaatuista". Ja jossain ainakin mainostivat jotta tarvikeosatkin ovat heillä parasta mitä löytyy.

Link to comment
Guest ritariässä

käsittääkseni noi tompan kuvassa linkittämä veteranen kynnyskotelo on samaa igp tavaraa kuin keiteleestä noin 50 ekulla ostettavissa. ai mistäkö tiedän, yksityiskohtien perusteella näyttää aivan samalta kuin keiteleestä parisen vuotta sitten ostamani kotelo. onhan toi orkkista ohkasempaa peltia, sitä ei käy kieltäminen, mut kyl yhtä tärkeetä on kynnysten yläpuolella olevin peltien/tolppien kovuus. kun tällänen "säilykepurkkipeltinen" kotelo kiinnitetään kovaan lattiapeltiin ja hitsataan koviin koripelteihin, tulee paketista mielestäni aivan tarpeeksi jäykkä.

 

lopuun tekis mieli siteerata gigantin mainoslausetta, mutta jääköön tällä kertaa pois.

Link to comment

Ookoo, eli ei tarvi sitten arpoa tai heittää mutu-tietoa. Ne on hyviä. (Berndt P. Gerhards -> Veteranen Service).

 

Vuosimallirajoja oli monta erilaista noissa koteloissa mutta luettelosta ne kaikki selviää, kun saan sen vain tehtyä.

 

Tarkoitus olisi kuitenkin kesään mennessä hommata noi itselle, jotta projekti edistyy.

 

Niinjoo ja näillä näkymin hinta jää selvästi alle satasen kappaleelta.

 

- Tomppa

Link to comment

Hyvää ja mielenkiintoista keskustelua keskeyttämättä, saisinko kysyä tähän väliin mistä saa tai saako ylipäätään mistään kunnollisia uusia lokasuojia ? Brassitarvikkeet eivät muodoiltaan kelpaa. Pellin paksuuden kymmenyksillä ei niinkään merkitystä, mutta muoto tulisi olla mahdollisimman oikea.

 

Ja kuinka vanhoihin noita loksuja löytyy ?? Kyllähän ne Brassitarvikkeetkin menee Splitin koriin, mutta siihen yhtäläisyydet sitten loppuukin Splitin alkuperäisten loksujen kassa. Löytyykö edes Ovaali-ikäisiin uusia etuloksuja ?

 

Hakusessa olis Splittiin kierros uusia hyviä loksuja.....

Link to comment
Guest Toheltaja

takalokarit mie itte vielä hyväksyn, tosin en kaikkia, etulokarit o tarvikkeena noihin vanhempiin huonosti istuvat. Kannattaa timo koittaa käytettyä... Omaani repäsin yhdestä 50 luvun lopun laitteesta. On se paljon lähempänä ku uudempi.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

IGP:n lämpökanaalien materiaalipaksuus on 0,8-1,00 mm.

 

Kyllä se kestää minkä koko muukin auto jos ulkopuoli suojataan , kanaali pysyy kuivana koko alueelta kun ilmavirta kuivattaa sen kokonaisuudessaan.

Tätä eivät alkuperäiset esim. 62- ja uudemmat kanaalit tee, sisäputki pysyy kuivana mutta ulkokotelo ei, sen vuoksi ne ruostuvat.

 

Hinta - laatusuhde on kyllä kohdallaan jos Keiteleen Koneen myyntihinta on 48 eur.

Link to comment
Alustava hinta arvio Aircooled.fi:n tarjoamille huippulaatuisille lämpökoteloille on 79 euroa / kpl.

 

Tässä kohdannee hinta ja laatu etenkin, kun puhutaan Split- Zwitter- ja Ovaali-autoihin tarkoitetuista alkuperäistyylisistä koteloista.

 

 

Laitatko kuvia ja tietoa niistä tähän ketjuun kun koteloita on suomessa...Ja jos niitä asennettuna niin kuvia ja tietoa kuinka sopii.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tulipa muuten mieleen, että kuivuukohan se kynnyskotelo kuitenkaan ihan kokonaan? Vai tapahtuukohan sama kun tuulilasille sillon kun on sisälämppäri pöhöttämässä ja lunta ulkopuolella. Tuppaa olemaan nimittäin aika märkä.

Tosin eihän helmoja vasten sentään ihan lunta ole.

Link to comment
kannattaako huippulaatuisilla koteloilla vielä hehkutella julkisesti kun itse myyjäkään ei oo kyseisisä kynnyksiä livenä viel nähny!!!

 

Olen nähnyt kyseisiä kynnyksiä AP:lla livenä, joten tämä ei ole mutu-tietoa, kuten joidenkin tässäkin topicissa asiaa spekuloineiden tiedot.

 

Sen verran luotan kuitenkin AP:n sanaan, että jos sanoo ostaneensa nuo laadukkaat kynnykset Veteranenilta niin sitten varmaankin on ostanut ne sieltä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...