Jump to content

Sytytys vaeltelee kierroksia annettaessa, ei pysty säätämään


Recommended Posts

Posted

Lampulla katsottaessa tyhjäkäynnillä sytytys pysyy hienosti kohdillaan ja pystyy säätämään. Kun koneelle antaa kierroksia, niin sytytystä on mahdotonta säätää, koska se heittelee nopeasti edestakaisin siten, että asteikossa näkyy 20 tai 30 nopeasti vaihdellen.

 

Mistä tämä voi johtua?

Koneessa vasta vaihdettu kärjetön sytkä ja joku kiinan "009" jakaja. Puolan merkkiä en muista.

Posted

Sytysennakon kuuluukin muuttua kierrosten mukana, mutta vaihteleeko ennakko kovemmilla kierroksilla kun kierrosluku pysyy samana esim. tasanen noin 3000 rpm.

Posted (edited)

Ko. autossa kun maksimiennakko on käytössä tasakaasulla kierroksilla niin sytkä vaeltaa kokoajan edestakaisin sekaisin noin 10 astetta hihnapyörän asteikolla ,kahdella lampulla todettu.  matalilla kierroksilla ennakko pysyy kohdallaan. Jakaja on "uusi" kiinan empi mikälie 009 kopio. Ei välystä ja keskipakojouset tuntuu olevan paikallaan.

 

Tuomioksi antaisin että tuo jakaja mäkeen...   Kokeillaan Sami toisella jakajalla kun tuut käymäs!

Edited by Racing
Posted

Saako siihen helposti kärjet paikallaan kun oma veikkaus olisi siinä kärjettömässä. Mun järjen mukaan muita kohteita ei ole joka tuollaisen voisi aiheuttaa.

 

Eli sama juttu kuin kärkien kanssa viallinen kärkiväli vaikuttaa sytytysennakkoon.

Posted

Mut sit taas eikös myös käynnin pitäisi heitellä jos ennakko heittelee noin paljon kierroksilla tai onko se niin nopeaa ettei vaikuta käyntiin.

Posted

Joo, pitää kokeilla toisella jakajalla. Ajattelin vain jos täältä tulis kokemuksia vastaavasta ;)

Posted

Kiinan kärjettömät sotkee strobosignaalin, sytkä ei välttämättä muutu vaan strobo sekoaa.

Joku vois laittaa linkin ilman piirikortteja ym.nykysälää olevaan ajotuslamppuun, nykyinen nerokas säädettävä lamppu ainakin on ihan paska. Joskus ja jossain koneessa voi toimia taikka sit ei. Mut silläkin paskalla saa selville että onko tulpat kunnossa jne.

Posted

Koneessa on Ac kärjetön sytkä,itsellä on samanlainen eikä ole ongelmaa sekoamisen kanssa. Lisäksi ko.kone ei toimi kierroksilla niin kunnolla kun pitäisi.

Posted

Hei.Onko puolan vastus mitattu ja on ohjeen mukainen myös kuumana?Jakajan akseliin tuleva magneettiholkki pohjassa?Sytytysmoduulin kiinnitysruuvi liian pitkä ja jumittaa ennakkoa?Moduuli voi toki olla viellinenkin, onko toiminut milloinkaan?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...