sami55 Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Lampulla katsottaessa tyhjäkäynnillä sytytys pysyy hienosti kohdillaan ja pystyy säätämään. Kun koneelle antaa kierroksia, niin sytytystä on mahdotonta säätää, koska se heittelee nopeasti edestakaisin siten, että asteikossa näkyy 20 tai 30 nopeasti vaihdellen. Mistä tämä voi johtua? Koneessa vasta vaihdettu kärjetön sytkä ja joku kiinan "009" jakaja. Puolan merkkiä en muista. Quote Link to comment
x-pj Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Sytysennakon kuuluukin muuttua kierrosten mukana, mutta vaihteleeko ennakko kovemmilla kierroksilla kun kierrosluku pysyy samana esim. tasanen noin 3000 rpm. Quote Link to comment
Racing Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 (edited) Ko. autossa kun maksimiennakko on käytössä tasakaasulla kierroksilla niin sytkä vaeltaa kokoajan edestakaisin sekaisin noin 10 astetta hihnapyörän asteikolla ,kahdella lampulla todettu. matalilla kierroksilla ennakko pysyy kohdallaan. Jakaja on "uusi" kiinan empi mikälie 009 kopio. Ei välystä ja keskipakojouset tuntuu olevan paikallaan. Tuomioksi antaisin että tuo jakaja mäkeen... Kokeillaan Sami toisella jakajalla kun tuut käymäs! Edited July 9, 2015 by Racing Quote Link to comment
Tanhis Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Saako siihen helposti kärjet paikallaan kun oma veikkaus olisi siinä kärjettömässä. Mun järjen mukaan muita kohteita ei ole joka tuollaisen voisi aiheuttaa. Eli sama juttu kuin kärkien kanssa viallinen kärkiväli vaikuttaa sytytysennakkoon. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Mut sit taas eikös myös käynnin pitäisi heitellä jos ennakko heittelee noin paljon kierroksilla tai onko se niin nopeaa ettei vaikuta käyntiin. Quote Link to comment
sami55 Posted July 9, 2015 Author Share Posted July 9, 2015 Joo, pitää kokeilla toisella jakajalla. Ajattelin vain jos täältä tulis kokemuksia vastaavasta ;) Quote Link to comment
tolvana Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Kiinan kärjettömät sotkee strobosignaalin, sytkä ei välttämättä muutu vaan strobo sekoaa. Joku vois laittaa linkin ilman piirikortteja ym.nykysälää olevaan ajotuslamppuun, nykyinen nerokas säädettävä lamppu ainakin on ihan paska. Joskus ja jossain koneessa voi toimia taikka sit ei. Mut silläkin paskalla saa selville että onko tulpat kunnossa jne. Quote Link to comment
Racing Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Koneessa on Ac kärjetön sytkä,itsellä on samanlainen eikä ole ongelmaa sekoamisen kanssa. Lisäksi ko.kone ei toimi kierroksilla niin kunnolla kun pitäisi. Quote Link to comment
metake Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Onko autossa kierroslukumittari? Quote Link to comment
hpa Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Hei.Onko puolan vastus mitattu ja on ohjeen mukainen myös kuumana?Jakajan akseliin tuleva magneettiholkki pohjassa?Sytytysmoduulin kiinnitysruuvi liian pitkä ja jumittaa ennakkoa?Moduuli voi toki olla viellinenkin, onko toiminut milloinkaan? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.