Guest ViH Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Tuli tässä mieleen ihan hullu idea kun noita kuplan kaasareita tuntuu olevan nurkat täynnä... Onko mahdollista käyttää kahta vaikkapa solex pict30-1 kaasaria nurkkakaasareina? Jos on mahdollista, onko kyseisenlainen konstruktio saada toimimaan niin että sitä voisi käyttää ihan ajoautossa? Quote
vwagen Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Onhan se mahdollista,ja on niitä tehtykin,ja normaaliajossa toimiikin varmaan ihan kohtuullisen hyvin,vaikkakaan Pict ei ole boxerimoottorin 2-kaasutinasennukseen kunnolla sopiva kaasutin. Quote
Guest a-p Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Miks Pict ei käy kunnolla bokseriin nurkka kaasareina? Vivustot ja imusarjat kun tekee kunnolla niin luulisi toimivan. Tietysti kunnon virityskaasutin on paljon parempi. Lähinnä kaipaan aina perustelut kun joku toteaa jostain jotain. Siinä samalla kun oppii asioita kokeilematta kaikkea kantapään kautta. Quote
Tanhis Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Näissä taitaa suurin ongelma olla vivusto. Kun jos haluaa läpät saada aukeamaan oikein niin toisen kaasarin vivusto on puhallinkopan takana ja toisen edessä. Quote
Guest a-p Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Tätä itsekkin epäilin syyksi. Paras tapa voisi olla tehdä vivusto vaijerien avulla, huolellinen suunnittelu ja toteutus. Saa kyllä varmaan hyvin toimiksi pict kaasarit nurkkiin. Sovitusta ja kokeilua on varmaankin paljon. Homma vaan työn alle ja kuvat tänne niin muutkin voivat tehdä saman tyyppisiä vivustoja. Quote
multanen Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Onkos mitään estettä laittaa kaasareita samoin päin? (Eli molemmat kaasuvivusto vasemmalle niinkuin alunkin perin). Quote
KalleJ Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Eipä taida hirveästi olla väliä, kumpaan suuntaan läpät/kaasuttimet haluaa asettaa muuten kuin vivustoon? Eihän push-pull tyylinen mahdoton ole, mutta pitkittäissuuntaan asennettuna vivusto aika yksinkertainen? Tuossa yksi tein-itse-säästin tyylinen ratkaisu juuri PICTeillä varustettuna. Quote
metake Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Etenkin 2-reikäkansien imusarjoilla, ja mieluusti muutenkin, pitää kaasarit olla sellaisessa asennossa että kaasuläppäakseli on auton pituussuuntaisesti. Quote
VW-63 Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Tuossa yksi tein-itse-säästin tyylinen ratkaisu juuri PICTeillä varustettuna. Eipä taida olla linkin asentaja olla mikään pikkurautojen kanssa puuhastelija, kun putketkin on katkottu polttoleikkaamalla:) Minulta löytyisi PICT:n nurkkakaasari ratkaisut yksi- ja kaksireikäkansiin ilman vivustoja, jos jotakuta kiinnostaa... Nämä joutaa, koska on tullut siirryttyä pois kaasarikoneista. Quote
Guest ViH Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Tämähän rupeaa vaikuttamaan mielenkiintoiselta, varsinkin tuo linkki selventi aika lailla minkälaisesta urakasta on kyse. Pitää tutkia tuo kaasariläjä ja mikäli sieltä löytyy tarpeeksi fiksussa kunnossa oleva kaasaripari niin jospa tuota saisi talven aikana jotain konkreettista askarreltua. VW-63, mitä tuo ratkaisu siis sisältää kun siihen ei kuulu vivustoja, pelkät imusarjat? Quote
VW-63 Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 (edited) 1-reikä mallissa on kaasarit, suorat imusarjat (alapäästään kaartuva) laippoineen. 2-reikä mallissa on kaasarit, suorat putket laipoilla ja valurautaiset 1-2 haarat. Aikalailla tämän tyyliset (lainattu ekana löytynyt suuntaa antava kuva) http://www.ebay.com/itm/VW-dual-port-factory-dual-carb-intake-manifolds-/191641818181 Kaasarien kokoja en ulkoa muista, mutta olisko olleet 34. Laittele näistä yv:tä jos kiinnostaa. Läppien avaus vaijereilla olisi siinä mielessä kätevä, että kaasarit voi olla miten päin vaan. Yksiä moottoripyörän läppärunkoja sovittessa, jossa vipuja ei saa asentoanturin takia vaihdettua samalle puolelle, on alkanut hahmottua ajatus laittaa vaijeri läppärunkojen välille Toisessa rungossa kun on valmiina kaksi vaijerin paikkaa kannakkeineen, josta vedon saa linkitettyä toiselle läpälle. Edited August 31, 2015 by VW-63 Quote
vwagen Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Niinkuin Metake jo kertoikin pitäisi löppäakseleiden olla auton pituussuuntaisesti boxserimoottorin kaksikaasutinasennuksessa että sylinterit saavat tasaisen seoksen muulloinkin kuin läpän ollessa täysin auki,ja kohoammion pitää olla eteenpäin että polttoaineen saanti ei katkea kovien kiihdytysten/jarrutusten tai sivuttaisvoimien johdota. Edelläkerrotusta johtuen 3:s ja 4:s tyypeissä on PDSIT kaasuttimet eikä PICT:t. Quote
J.Ussi Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 (edited) Hieman lainaan topicia. Katselin tuota linkkiä niin mieleeni muistui kysyä tuosta polttoaineen toimituksesta pumpulta kaasareille. Käytetäänkö tuplien kanssa yleisesti tuollaista T-haaroitusta, vai kuten esim.DRLAt mahdollistaa, Pumpulta kaasarille, josta sitten toiselle kaasarille? Edited September 1, 2015 by J.Ussi Quote
Soukka Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Hieman lainaan topicia. Katselin tuota linkkiä niin mieleeni muistui kysyä tuosta polttoaineen toimituksesta pumpulta kaasareille. Käytetäänkö tuplien kanssa yleisesti tuollaista T-haaroitusta, vai kuten esim.DRLAt mahdollistaa, Pumpulta kaasarille, josta sitten toiselle kaasarille? Rivi- ja vkoneessa helpompi vetää kaasarista kaasariin ja boxerissa t-haaralla. Ei mitään väliä toiminnan kannalta. Quote
tolvana Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Rivi- ja vkoneessa helpompi vetää kaasarista kaasariin ja boxerissa t-haaralla. Ei mitään väliä toiminnan kannalta.Dellorto tech manual suosittaa tota kaasarikaasari tsydeemiä ja perustelee sen kaikenmaailman helmi ym.liitosten virtausvastuksesta ja yleensä pienemmästä halkasijasta. Esim 8mm letkusettiin voip tulla esim.kolme letkukaraa ja yks t- haara joissa reikä ehkä viis milliä.Nättiä vaan ei järkevää. Quote
Tanhis Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 (edited) Ja tankista tulee silti alkuperäisen puoliksi tukossa olevan sukan kautta pitkin orkkislinjaa tarpeeksi bensaa. Eli pointtina se että ei tuollaisia asioita kannata ruveta miettimään ennen kun mennään urku auki isolla koneella. Edited September 1, 2015 by Tanhis 2 Quote
Soukka Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Dellorto tech manual suosittaa tota kaasarikaasari tsydeemiä ja perustelee sen kaikenmaailman helmi ym.liitosten virtausvastuksesta ja yleensä pienemmästä halkasijasta. Esim 8mm letkusettiin voip tulla esim.kolme letkukaraa ja yks t- haara joissa reikä ehkä viis milliä. Nättiä vaan ei järkevää. No joo onhan tuo varmaan totta mutta tuskin näillä tehoilla vielä kauheasti väliä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.