Anpu Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Innovaten MTX-L Bosch lsu 4.2 anturilla seuraavanlainen ongelma, 80-90 km/h ajettaessa aivan pintakaasulla näyttää Uber laihaa 20-22. Kaasua antaessa mittari hetken miettii (1-2s) 17-18 korvilla ja tippuu siitä normi 12-13. Löylyn annon jälkeen näyttää tovin oikein 14-15 ja pikkuhiljaan hyppien menee taas "laihalle" (vilautellen 20-22). Ja moottorihan vetää täysin normaalisti, ei pauku putkessa eikä kaasarissa ja voima tallessa. Johdotuksia on räpelletty, anturi on kalibroitu akku ladattu. Voiko anturi tulla tiensä päähän 3 kesän käytössä? Anturin lämmitys sökö? Mittari sökö? Eikö rikkinäinen lambda hidastu? Quote Link to comment
x-pj Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Oireet mielestäni viittais vuotoon pakoputkessa. Quote Link to comment
Anpu Posted September 5, 2015 Author Share Posted September 5, 2015 (edited) Ei tunnu tsupsuttelevan, mutta täytyy tarkastaa, hyvä pointti. Edit: ei vuotoja havaittu Edited September 5, 2015 by Anpu Quote Link to comment
Anpu Posted September 6, 2015 Author Share Posted September 6, 2015 maadotus? Kunnossa on sekin. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Täällä samanlaista vaivaa samalla kokoonpanolla. Varsinkin kylmänä ja tyhjäkäynnillä mittari pomppii välillä laihalle, mutta veto päällä on ok. Välillä oireet ovat kuin putki vuotaisi ja välillä taas viittaa kosketushäikkään. Koitappa heilutella johtoja anturin tyvestä. Onko vaikutusta? Toimiiko anturin lämmitys? Anturin pään pitäisi lämmetä ihan reilusti. Quote Link to comment
multanen Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Arvaisin että mittari toimii oikein mutta jostain tulee hieman ylimääräistä happea. Joko pakoputkesta (päästä) tai moottorista. Esim. virinokka jo itsessään voi nostaa happea pienillä kierroksilla (overlap). Outoa tietysti jos mittari on ennen "toiminut oikein" samalla kokoonpanolla..? Tuossa 4.2 anturissa pitää muuten johdotuksen ympärillä olevan sukan olla ehjä ja johtaa jonnekin sopivaan paikkaan, anturi ottaa vertailuilmaa siitä (uudemmat 4.9 anturit ei kait tartte vertailuilmaa ollenkaan, peruslambdat ottaa johtojen sisältä kuparisäikeiden seasta). Quote Link to comment
Anpu Posted September 6, 2015 Author Share Posted September 6, 2015 Peseskelin ilmaputsarit, tarkastin ilmaruuvit ovatko vaelleet, kiristin imusarjat (ei ollu löysällä) ja pakosarjat yms. Käytin konetta ja katoin et käy synkassa. Siinä samalla seurailin takaikkunan läpi lambdaa, tyhjäkäynnillä pikkuhiljaa hiipii 12-13:sta 15-16:sta (tätä tehnyt aina) mutta nyt uutena juttuna vilauttaa 22 lähes joka kierroksella. Kämmenellä kurkut sulkemalla yksitellen pytyt hukkuun, 3 pytyn kohdalla punavalon vilke häviää, perskele oisko kuitenkin kolmosen tyhjäkäyntisuutin/progressioreikä tukossa? Quote Link to comment
tolvana Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Semmonen parinkympin infrapunalämpömittari on ykköslaite noidenkin probleemien tutkimiseen. Muutama sentti kannesta kun mittaa pakolämmöt niin saapi infoa, samalla vermeellä öljynlämpöjenkin seurailu on heleppova. Quote Link to comment
Anpu Posted September 15, 2015 Author Share Posted September 15, 2015 Juu ei saakeli soikoon, kaasarit purettu ja putsattu ja vaiva jatkuu edelleen, itse asiassa pahenemaa päin mittari laukkaa suurimman osan ajasta ihan miten sattuu. Rupean kallistumaan sähkövikaan kuitenskin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.