Guest kupla74 Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 taas lisää tyhmiä kysymyksiä...heh.niin et onkohan nuilla esilämmitys härdelleillä mitään käytännön merkitystä,kun meinasin tehdä kuplastani pelkän kesä cruisailu auton.meinaa hermot kyrähtää niitten tuhannen torvella olevien laippojen kanssa.niin ja jos jätän pois myös nuo orkkis lämmönvaihtimet niin mitä pitäis huomioida sen lisäksi että tukkii jäähdytys ilma vuodot.meinasin laittaa käärmeenpesä putkiston.oisko mitään käytännön kokemuksia minkätyyppinen putkisto ois paras. Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Paras putkisto riippuu mitä muuta palikkaa moottorissa on, paljonko rahaa laitettavana ja myös ulkonäkö/maavara jne. Jos autossa on tuulilasi tulee siinä myös olla huurteenpoistolaitteet. Eli jos poistat lämmönvaihtimet niin sulla tulee olla tuuletin tuulilasia varten. Siis jos lämmönvaihtimet ovat muuten kunnossa niin niitä kannattaa pitää. Tavalliset J-putket ovat halkaisijaltaan samat kun lämmönvaihtimet eli siinä vaihdolla ei voita mitään. Jos on moottori joka kaipaa isompaa putkea niin lämmönvaihtimet menee vaihtoon. Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 jees.vakio 1600,jota ois tarkoitus virittää sen verran ettei jää liikenteessä jalkoihin:-)en oo mitään suurempia suunnitelnia tehny.tuplat,pelti sarja(käärmeenpesä)parempi jakaja yms on suunnitelmissa laittaa tässä kevään mittaan.konetta en viiti rueta purkamaan,kun on entinen omistaja hoonannu,rengastanu ja laakeroinu.rempan jälkeen ei oo metriäkään ajettu.sintterin laitoin ja vahvistetun asetelman,ettei siitä ois kiinni se piristely.paljonkohan tuosta sais kiukkua noilla virityksillä?tarkoitus ois tehdä suhtkoht orkkiksen näköinen ilman puskureita ja listoja.siinä ostaessa oli paikoillaan oma puhallin tuulilasille,joten katsastuksessa pitäis kelvata.tuo kuplan oma lämppäri,vivusto,vaiveri sekamelska vaikuttaa vähän epäilyttävältä.se esilämmitys juttu mua vielä kiinnostais et vaikuttaako se muuten kuin talvi olosuhteissa????????niin ja tuossa koneessa on 1300 2-reikä kannet,joita on avarrettu palotiloista.onko kyseessä yleinen viritys vai onko kyseessä jonkun tee-se-itse miehen neronleimaus? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 paljonkohan tuosta sais kiukkua noilla virityksillä? Ehkä 55hp. Quote Link to comment
Racing Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Heitä se sintteri sieltä naapurin nurmikolle tai laita myyntiin ei mitään järkeä laittaa vakiokoneeseen eikä paljon muutenkaan katukäyttöön jos tehoa ei ole +150hp.Normaali / HD asetelma ja massalevy. Vakio 1600 tuottaa kyllä enemmän kun tehtaan lupaamat 50hv jos kaikki on kohdallaan. Lämmönvaihtimia aivan turha tuollaisesta moottorista poistaa mitään et voita ja imusarjan lämmitys syytä pitää vakiokaasarin alta imusarja vetää "kuuraan" kostealla kelillä ja tuloksena joka risteyksessä sammumista yms. hienoa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Jos siinä on vakionokka ja 1300:sen kannet vakioventtiileillä niin ei kannata mielestäni investoida tupliin. Se käy vaan huonommin kun siinä ei ole toimivaa alipainejakajaa. Myös sintterilevy pois, koska se on vaan hankala ajettava kaupungissa. Jos siinä on HD asetelma niin tavallinen kythinlevy kestää isommankin moottorin suht hyvin jos ei revitä ja luista kytkimellä. Kupla on niin kevyt ettei siinä tarvi olla hirveesti potkua jotta kulkee ihan kivasti. Hyvin säädetty vakiokaasari ja käärmeenpesä on ihan hyvä lähtökohta milä lähteä kokeilemeen. Silloin on hyvä referenssi jos lähtee jotain muuta laittamaan myöhemmin. Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 ei mun mielestä oo vaikee toi sintteri.oon tottunu siihen kun melkein kaikissa aikaisemmissa autoissa on ollu.se on varmaan pitkälti makuasia.mäkin mietin että ois vaihtanut vähän kireemmän nokan.ei vaan oo kokemuksia tuommoisen työntötanko/boxserin virityksestä.mitä kaikkee siihen pitäis investoida muuta kuin se nokka akseli.nostajat,työntötangot,keinut...yms????hyviä vinkkejä otetaan vastaan.mitenkä jyrkkä nokka toimisi parhaiten ns normaali kaupunki olosuhteissa?itelle aina vähän ahneus iskeny ja melkein kirein pitäny laittaa,josta on seurannut se ettei kone toimi oikein taajamanopeuksissa. Quote Link to comment
Sakke Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Sintterillä voi ajaa kaupungissa ihan hyvin,hieman ravistaa liikkeelle lähdettäessä.Jos tuplat meinaat laittaa ni noi 40 brosolit tai sit kolkin vakiotuplat toimii ihan hyvin.Sillonhan sen esilämmityksen saapi heittää mäelle. Quote Link to comment
Guest kupla74 Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 mä laikkasin ne puhki lahot esilämmitys pillit poikkeen.mä oon aivan sata varma että ajelu onnistuu tuolla sintterilläkin ja onhan se välikaasukin aika toimiva ratkaisu:-).olin tuossa äsken läjäilemässä loppuun tota kuplan konetta(puhallin,laturi,yms)niin huomasin ettei toi laturi prkl käy siihen jalkaansa.tarttee vissiin hankkia se jalka siihen.jää muuten aika ikävään asentoon/ei siihen oikein se hihnakaan istu kun se reuhottaa miten sattuu.eli vaihto virta laturin jalan tarviisin!!! Quote Link to comment
tono Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 En jaksanut uutta topiccia aloittaa niin kysyn tässä, että onko tuo esilämmitysputki (72 kuppeli) suora, eli vaijerilla toisesta reunasta niin näkyy toisesta? Kun tällä hetkellä tuntuu ettei läpi mene mitään, ei edes ilmaa : / Quote Link to comment
vwagen Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Ei onnistu vaijerilla puhdistus noissa uudemmissa. Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 hopo hopo, kaikissa on reika kokonaan lapi etta pakokaasu mahtuis kulkemaan. Kylla niista pitaa menna vaijeri lapi, vuosimallista riippumatta. Quote Link to comment
tono Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 selvä, no koetetaan liuotella ja vaijeroida jos aukenis. Quote Link to comment
mick Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 kaasupillillä näin joskus tuommosen puhdistettavan Quote Link to comment
vwagen Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Tietysti reikä on läpi asti mutta putki ei ole pyöreä vaan vaan U:n muotoiseksi litistetty,siitä läpi mahtuva vaijeri on niin ohut että ei onnistu umpeen karstoittuneen putken puhdistus. Quote Link to comment
Guest Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 kylsse on mulla onnistunu... kytkinvaijeri, ja pyoritetaan poralla siihen suuntaan ettei vaijeri lahde purkautumaan. Lisaksi olen taivuttanut vaijerin lankojen paihin aivan pienen teravan mutkan jotta raapisi paremmin sivullepain. Joskus joutunu poraamaan lammitysputken mutkaan reian etta sais syotettya vaijerin suoraan vaakaputken lapi, ja homman lopuksi hitsataan reika umpeen. Lisaksi vasaralla kolistellaan vahan valia irtomoska ulos. Quote Link to comment
NO H2O Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Mites tuo imusarjan lämmitys tämmöisessä imusarjassa? Toi imusarjan keskeltä lähtevä putkihan on ilmeisestikin imusarjojen välistä paine-eroa tasaamassa? Vai miten se nyt oli... Quote Link to comment
Tanhis Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Mites tuo imusarjan lämmitys tämmöisessä imusarjassa? Toi imusarjan keskeltä lähtevä putkihan on ilmeisestikin imusarjojen välistä paine-eroa tasaamassa? Vai miten se nyt oli... Yleensä nurkkakaasareiden kanssa putki on sen verran lyhyt että esilämmitystä ei tarvita ja tosiaan tuo putki ei liity esilämmitykseen. Quote Link to comment
tono Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Tietysti reikä on läpi asti mutta putki ei ole pyöreä vaan vaan U:n muotoiseksi litistetty,siitä läpi mahtuva vaijeri on niin ohut että ei onnistu umpeen karstoittuneen putken puhdistus. Mutta tässä putkessa on vain yhdessä kohtaa lähes toisessa päässä, niillä main missä on se alumiini(?)pannan reuna ja keskikohdan yli pääsee toiseltakin puolelta helposti. Quote Link to comment
tono Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 noniin asia ratkaistiin niin että mutkaan poralla reikä ja siitä sitten piitkällä naulalla ja vasaralla vähän alkua ja sitten vaijeria perään. Aukesihan se, jonka jälkeen reiän kohtaan hitsattiin mutteri ja pultti siihen, niin että putken sisäpuoli on mahdollisimman sileä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.