Jump to content

Kärjetön sytkä 4-tyyppiin


Recommended Posts

Olen tässä mietiskellyt, josko 411 Variantiin pitäisi laittaa kärjetön sytkä. Tuntuvat olevan todella lyhytikäisiä nuo uudet kärjet ja väliä saa olla aika tiuhaan säätämässä. Kärijstä siis kuluu se muovinen nostin vai laahain, vai mikä lie se nyt on oikealta nimeltään.

Mulla on autossa nelkun orggis tupla-Solexit ja jakajana sellainen, missä on kaksitoiminen alipainekello -oikeaa koodia en tuolle tiedä. Haluaisin pitää osat mahdollisimman lähellä alkuperäistä, että pystyn korjausoppaiden avulla vaikka tien päällä autoa ropaamaan tarvittaessa.

Sopiiko esim. tämä sarja nelkun jakajaan "heittämällä"?

http://www.aircooled.fi/tuote/805/karjeton-sytytysmoduli-4sylinterisen-alipainejakajaan-esim-bosch-034vw-205-ac

 

Link to comment

Itselleni meinasin palloon tölkin järjettömän jakajan+hilut laittaa. On kuiteskin melkoisen varmatoiminen jakaja. Nyt jakajassa juurikin tuollainen linkittämäsi kikkula ja kyllähän se sen 300km toimi mitä tolla ehdin ajaa mut jotenkin kalvaa epäilys noita virityksiä kohtaan, voihan noi toki olla kestäviäkin...

Link to comment

Laita se orkkisjakaja hanskalokeroon ja tilalle 123-jakaja niin katoaa sytkämurheet, näyttelyyn sit ruuvaat orkkiksen paikalleen. Joissain malleissa on semmonen huovanpala jota kun jaksaa öljytä niin kestää ne laahaimet reilusti paremmin.

Link to comment

Jos orggis jakaja on muuten OK kuntoinen, niin itse antaisin äänen Pertronixille. Vanhat kärjet sitten vain työkalupakkiin reissuun mukaan, niin on jotain varaosia jos tulee ongelmia matkalla.

 

Mulla on museoautossakin Pertronix jakajan sisällä, ainut ero alkuperäiseen on yksi ylimääräinen plussa piuha mikä jakajalta tulee puolalle. Jos jotain pussihousua alkaa ahdistamaan, niin alkuperäiset kärjet saa nopeasti paikoilleen.

Link to comment

Laita se orkkisjakaja hanskalokeroon ja tilalle 123-jakaja niin katoaa sytkämurheet, näyttelyyn sit ruuvaat orkkiksen paikalleen. Joissain malleissa on semmonen huovanpala jota kun jaksaa öljytä niin kestää ne laahaimet reilusti paremmin.

Ei auta huovanpalan öljyäminen tai ihan asiaan tarkoitettu laahainrasva kun saippuan palaa hingataan nokkia vasten.

 

Itsellä tämän ongelma korjasi vanhan varaston kärjet mutta niitä on vähän heikosti tarjolla.

Link to comment

Juu, ei ole apua ollut huovan öljyämisestä. Edelliset kärjet olivat todella heikkolaatuisetja se "saippuapala" kului yhden kesän ajoissa nysäksi. Olisiko tämä sopiva pertronix?http://www.aircooled.fi/tuote/494/karjeton-sytytysmoduli-ignitor-1847v-12v-alipaine-boschvw-6883-pertronix

Alipainesäädöllä, 12 volttinen ja vuosimallit 68-83.

Link to comment

Teoriassa pitäisi olla oikea, kannattaa vielä Aircooledin pojilta varmistaa tilatessa. Jakajasta löytyvien koodien perusteella oikean version pitäisi pystyä löytämään Pertronixin sivuiltakin. 

 

Mulla on omassa nelosessa tämä http://www.justkampers.com/pertronix-ignitor-kit-12v-for-standard-distributor-with-vacuum-advance-mechanism.html mikä taitaa olla just sama kuin tuo Aircooledin myymä versio. 

Link to comment

Juu, ei ole apua ollut huovan öljyämisestä.

Ei varmasti olekaan mitään apua, koska ei sillä huovalla ole mitään tekemistä kärkien kanssa. Huopaan laitettava öljy voitelee keskipakosäätöä. Kärkien nokkaan pitää asennettaessa sipaista pieni nokare jäykkää vaseliinia, muuten se nokka kuluu ihan hetkessä.

Link to comment
  • 1 year later...

Mulla oli ruisku type 4 ja ostin siihen 123 jakajan ruiskuversion, mutta auto lähti jatkaa matkaan ja tilalle tuli type 4 kaasariversio, joten kysymys kuuluu,

 

pystyykö tota 123 jakajaa käyttää nykyisessä koneessa...

 

Kyseessä tämä jakaja http://www.aircooled.fi/tuote/5693/virranjakaja-123-vwporsche-porsche4rvie-ruiskukoneeseen

Edited by sleepercooler
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...