Lahti411 Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Olen tässä mietiskellyt, josko 411 Variantiin pitäisi laittaa kärjetön sytkä. Tuntuvat olevan todella lyhytikäisiä nuo uudet kärjet ja väliä saa olla aika tiuhaan säätämässä. Kärijstä siis kuluu se muovinen nostin vai laahain, vai mikä lie se nyt on oikealta nimeltään. Mulla on autossa nelkun orggis tupla-Solexit ja jakajana sellainen, missä on kaksitoiminen alipainekello -oikeaa koodia en tuolle tiedä. Haluaisin pitää osat mahdollisimman lähellä alkuperäistä, että pystyn korjausoppaiden avulla vaikka tien päällä autoa ropaamaan tarvittaessa. Sopiiko esim. tämä sarja nelkun jakajaan "heittämällä"? http://www.aircooled.fi/tuote/805/karjeton-sytytysmoduli-4sylinterisen-alipainejakajaan-esim-bosch-034vw-205-ac Quote Link to comment
Paadre Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Itselleni meinasin palloon tölkin järjettömän jakajan+hilut laittaa. On kuiteskin melkoisen varmatoiminen jakaja. Nyt jakajassa juurikin tuollainen linkittämäsi kikkula ja kyllähän se sen 300km toimi mitä tolla ehdin ajaa mut jotenkin kalvaa epäilys noita virityksiä kohtaan, voihan noi toki olla kestäviäkin... Quote Link to comment
tolvana Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Laita se orkkisjakaja hanskalokeroon ja tilalle 123-jakaja niin katoaa sytkämurheet, näyttelyyn sit ruuvaat orkkiksen paikalleen. Joissain malleissa on semmonen huovanpala jota kun jaksaa öljytä niin kestää ne laahaimet reilusti paremmin. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Jos orggis jakaja on muuten OK kuntoinen, niin itse antaisin äänen Pertronixille. Vanhat kärjet sitten vain työkalupakkiin reissuun mukaan, niin on jotain varaosia jos tulee ongelmia matkalla. Mulla on museoautossakin Pertronix jakajan sisällä, ainut ero alkuperäiseen on yksi ylimääräinen plussa piuha mikä jakajalta tulee puolalle. Jos jotain pussihousua alkaa ahdistamaan, niin alkuperäiset kärjet saa nopeasti paikoilleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Laita se orkkisjakaja hanskalokeroon ja tilalle 123-jakaja niin katoaa sytkämurheet, näyttelyyn sit ruuvaat orkkiksen paikalleen. Joissain malleissa on semmonen huovanpala jota kun jaksaa öljytä niin kestää ne laahaimet reilusti paremmin. Ei auta huovanpalan öljyäminen tai ihan asiaan tarkoitettu laahainrasva kun saippuan palaa hingataan nokkia vasten. Itsellä tämän ongelma korjasi vanhan varaston kärjet mutta niitä on vähän heikosti tarjolla. Quote Link to comment
Lahti411 Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Juu, ei ole apua ollut huovan öljyämisestä. Edelliset kärjet olivat todella heikkolaatuisetja se "saippuapala" kului yhden kesän ajoissa nysäksi. Olisiko tämä sopiva pertronix?http://www.aircooled.fi/tuote/494/karjeton-sytytysmoduli-ignitor-1847v-12v-alipaine-boschvw-6883-pertronix Alipainesäädöllä, 12 volttinen ja vuosimallit 68-83. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Teoriassa pitäisi olla oikea, kannattaa vielä Aircooledin pojilta varmistaa tilatessa. Jakajasta löytyvien koodien perusteella oikean version pitäisi pystyä löytämään Pertronixin sivuiltakin. Mulla on omassa nelosessa tämä http://www.justkampers.com/pertronix-ignitor-kit-12v-for-standard-distributor-with-vacuum-advance-mechanism.html mikä taitaa olla just sama kuin tuo Aircooledin myymä versio. Quote Link to comment
metake Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Juu, ei ole apua ollut huovan öljyämisestä. Ei varmasti olekaan mitään apua, koska ei sillä huovalla ole mitään tekemistä kärkien kanssa. Huopaan laitettava öljy voitelee keskipakosäätöä. Kärkien nokkaan pitää asennettaessa sipaista pieni nokare jäykkää vaseliinia, muuten se nokka kuluu ihan hetkessä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 (edited) Mulla oli ruisku type 4 ja ostin siihen 123 jakajan ruiskuversion, mutta auto lähti jatkaa matkaan ja tilalle tuli type 4 kaasariversio, joten kysymys kuuluu, pystyykö tota 123 jakajaa käyttää nykyisessä koneessa... Kyseessä tämä jakaja http://www.aircooled.fi/tuote/5693/virranjakaja-123-vwporsche-porsche4rvie-ruiskukoneeseen Edited April 10, 2017 by sleepercooler Quote Link to comment
Roope Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 En tiedä faktana, mutta minusta näyttää siltä että kun jätät nuo ruiskun kaksi johtoa kytkemättä niin toimii. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.