-tipi- Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Minähän on vikana, kun ei 8A sulake pala, vaan muovirunko sulaa lyttyyn ja valot alkaa reistailla? Quote
eekoo Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 samaa teki 66 fairlane, hioin sulakkeiden kosketuspinnat niin autto. Quote
metake Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Minähän on vikana, kun ei 8A sulake pala, vaan muovirunko sulaa lyttyyn Suurin syy on se, että nykysulakkeet on ihan ruokottoman huonoja muovirunkoisia ja jotain ihme metallia se itse sulakelanka. Vanhat sulakkeet oli posliinia kuparisella langalla niin tuollaisia ongelmia ei koskaan ollut. Quote
Roope Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Mun veikkaus on että valonvaihto kytkin alkaa olemaan kulunut. Kokeile kuinka kuumaksi se lämpiää kun ajelet vaikka 20min. Quote
Tanhis Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Mulla kävi edelliskesänä sama ja uusi sulake korjasi ongelman :) Eli voisin yhtyä tuohon Metaken kommenttiin että sulakkeet ruokottoman laatuisia. Quote
Virtanen Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Tästä kunnollisia vanhoja: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1781230 Quote
-tipi- Posted July 28, 2016 Author Posted July 28, 2016 Todennäkösesti löyty vika vaihtopolkimelta, joku kyläseppä on jossain vaiheessa vaihtanut polkimen tuoreempaa apikoliittimelliseen, ja laittanut 1,5 neliön apikot. Ei ollu kun puolet langoista mahtunu liittimiin. Lähivalojen apikosta oli suojamuovin väri jo vaihtunut mustempaan. Katotaan toimiiko valot vielä Ruovedellä. Quote
P_Valtonen Posted July 28, 2016 Posted July 28, 2016 samaa teki 66 fairlane, hioin sulakkeiden kosketuspinnat niin autto. Kontaktikohdan ylimenovastus aiheuttaa lämpöä. Lämmitysteho [W] = ylimenovastus [Ohm] x virta ^2 [A] Siksi tuo pintojen puhdistus auttaa ongelmaan muovirunko sulakkeilla. Toinen tapa olis jäykistä puristusvoimaa, mutta se ei oikein onnistu järkevästi. Quote
Recommended Posts