Jump to content

Loppuu renkaitten vaihto ite :D


Recommended Posts

Hah. Silmäilin tota ja kelasin että "joo, kyllähän se oli vähän hankalaa sorkkaraudalla ja vesurilla pullauttaa noita kumeja vanteille, ois voinu antaa ammattilasen tehdä..." kunnes sitten tajusin, että siinä tarkoitetaankin rengas+vanne-yhdistelmän vaihtoa autoon. Jep jep.

Link to comment

Kyllähän tommonen homma on PER***TÄ kun ei ite sais enään vaihtaa... tuleeko sit torkkari rekkarikirjan lisäks.. jossa leima et "kesä/talvigummit vaihdettu siejasie"??

Ei tuu toteutuun... ei tollasta voida vaatia... on vissiin hommat vähissä joillakin Gummipaikoilla kun tollasia suunnitellaan??

 

Nimim. "Vaihan ihan ite"

Link to comment
Guest sippo

Tien päällä kun rengas puhkee, niin on kiva odotella rengasliikkeen päivystäjää pyhä yönä jossain korvessa. On tuntivelotus varmasti kohdallaan. Ja vero tulee varmasti jos ei muuta niin alvi.

Link to comment

Ei hitto, huhtikuun ekan päivän uutisia tommoset :o)

 

Rengas jos puhkee tien päällä, niin sit vaan soitetaan renkaanvaihtopäivystykseen, et tuleevat vaihtamaan renkaan.

 

'Alumiinivanteiden pultit täytyy kiristää 150km jälkeen uudelleen'

 

Jaa että liikkeessä ajavat 150km ja kiristävät uudestaan, vai istuuko rengasäijä takapenkillä pari päivää että pääsee kiristämään uudestaan...

 

Tuleekohan toi tunkkaamiskielto lakiin? Minkähänlainen koulutus renkaanvaihtomekaanikolta vaaditaan.

 

Tänä keväänä oli muuten Teknarissa juttu kuinka päin helvettiä pääkaupunkiseudun liikkeissä renkaat vaihdetaan.

http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/ ... id=1484900

 

Edit: heh Sippo kerkis ensin, kun kaivoin tuota teknarin linkkiä ;)

Link to comment

Hm... Autorengasliiton kalenteri jätättää kuukauden varmaankin? Siis tämänhän on pakko olla jokin aprillipila? Jos ei ole niin h***tin huono provo rengasmiehiltä...

 

Kohta runkkaaminenkin on sallittua vain ammattilaisen suorittamana... Voi morjens, sano...!

 

Heh... eikös ne tuota ole koettaneet kovasti saada kokonaan laittomaksi tuohuksi, siis ostoa ja myyntiäkin...

Link to comment

Renkaita vaihtava ammattilainen sitten tietysti myös päättää onko asenenttavaksi tuodut renkaat ok, vai laitetaanko uudet gummit alle...

 

Mitenkäs tuo auton ajaminen? Pitäisikö saada ammattikuskit (rahtarit ry jäsenmaksu vähintään maksettuna) jokaisen kuplan ohjastajaksi?

Link to comment
tarviiko seisonnas olevaan autoon laittaa talvipyörät

entäs jos ajaa samoil renkuil vuosia

 

Ei, kun sulla pitää olla ammattilaisen asentamat seisontapyörät, sitten kun ajelet pitää olla ammattilaisen asentamat kesä- tai talvipyörät vuodenajasta riippuen. :)

 

Eihän samoilla renkuloilla saa vuosia ajaa, muutenhan ammattilaisrenkaanvaihtajat ei saa rahaa...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Lähteehän se rumpu vanteineenkin irti :p

 

Edellisestä käyttöautosta läks takasengas rumpuineen päivineen. No ei siinä muuta kun tunkki kontista, rengas metästä. Rasvakuppi irti ja takas :D

Kävin mie tosin auton vaihtamassa ennenkun pidemmälle läksin.

Link to comment
Guest Dragon
Lähteehän se rumpu vanteineenkin irti :p

 

Edellisestä käyttöautosta läks takasengas rumpuineen päivineen. No ei siinä muuta kun tunkki kontista, rengas metästä. Rasvakuppi irti ja takas :D

Kävin mie tosin auton vaihtamassa ennenkun pidemmälle läksin.

Tuossa on "meininkiä" !!! 8-D

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Forsbacka

Piti kaivaa vanhaa ketjua...

 

Ite oon välillä niin laiska renkaanvaihtojen kanssa, että voisin niitä joskus liikkeessä vaihdattaakin, jos se vaan onnistuisi kunnolla.

Pohjat tuli kuitenkin taannoin nähtyä ja silloin päätin, etten ikinä enää anna rengasliikkeen autooni koskea.

Ajoin auton rengasliikkeen nosturille. Hyppäsin autosta pois ja juttelin jotain rengas-Reiskan kanssa. Toinen äijä jotain touhusi jotain nosturin kanssa. Sitten auto olikin jo ilmassa. Ihmettelin, että mites se nyt niin nopeasti kävi, ilman mitään tassun asetteluja. No äijillä oli nosturi, joka oli tavallaan vaahtomuovipatjoilla pehmustettu lava. Sillä sitten nostettiin koko auton pohjasta. Alkoi otsasuoni vähän pullistua, kun näki miten pakoputki vääntää helmaa ja etenkin, kun tiesi, että tuoreen ranskalaisen pohja "panssarit", tankki, letkunkiinnikkeet yms yms ovat kaikki muovia. No se oli jo ilmassa ja mahdollinen vahinko tapahtunut, niin tyydyin sitten vain mainitsemaan asiasta.

Varsinainen riemu alkoi vasta sitten, kun irrotin noita tuolla kiinni laitettuja vanteita. Kahden vanteen pultit olivat löysällä ja yhden niin tiukalla, että sai hyppiä avaimen päällä. Varsinainen ilon aihe oli sitten vanne, jonka pultit olivat aivan järjettömän tiukassa. Ensimmäinen ristikkoavain meni propeliksi, kun sitä jatkon kanssa väänsin. Lopulta pultit saatiin auki, kun hankittiin tukevin avain mitä löytyy, 80kg äijä roikkumaan jatkoon ja toinen mättää vielä lekalla avaimeen.

 

Terveisiä vaan sinne renkaanvaihtajienliittoon, vai mikä se nyt oli, että lisää asiakkaita voisi saada ihan realistisimminkin konstein. Esim jos vaikka vaan sais jotain kunnolla tehtyä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...