Kaitsu Posted May 5, 2017 Share Posted May 5, 2017 Taitais kuulua Aloittelijan tyhmät kysymykset ketjuun, mutta tulkoon nyt uusi, jos joku joskus etsii samaa tietoa.. Eli: Voiko pallonivelkeulaisen kuplan (vm. '66) etupään kallistuksenvakaajan 12mm tangon kaventaa itse, vai onko tuo jotain jousiterästä, jota ei kotikonstein hitsailla niin että kestäisi? Poikki, pala pois ja sopivalla holkilla nippuun? Missä vaiheessa tuo tuli pakolliseksi katsastusvarustukseksi? Meneekö '66 vielä läpi ilman vakaajaa? Sopiiko 2" kavennettu kaupan vakaaja 3" kavennettuun akseliin? ..jos jollakulla on sopivasti ylimääräinen, niin saa tarjota :) Thänks! Quote Link to comment
x-pj Posted May 5, 2017 Share Posted May 5, 2017 Taitais kuulua Aloittelijan tyhmät kysymykset ketjuun, mutta tulkoon nyt uusi, jos joku joskus etsii samaa tietoa.. Eli: Voiko pallonivelkeulaisen kuplan (vm. '66) etupään kallistuksenvakaajan 12mm tangon kaventaa itse, vai onko tuo jotain jousiterästä, jota ei kotikonstein hitsailla niin että kestäisi? Poikki, pala pois ja sopivalla holkilla nippuun? Minä olen kaventanut ja liittänyt yhteen ilman holkkia. Tehnyt viisteen molempiin päihin ja hitsannut yhteen. Kesti käytössä. Oli useamman vuoden. Nykyisin autossa on täyspitkä akseli. Quote Link to comment
JM Posted May 6, 2017 Share Posted May 6, 2017 Olen pillillä lämmittänyt vakaajaa ja muokannut mutkat uusiin paikkoihin. Toiminut yli kymmenen vuotta. 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted May 6, 2017 Share Posted May 6, 2017 Mäkin olen väännellyt ihan vaan voimalla mutkat uusiksi, hyvin pelasi käytössä. Lämmitys varmasti helpottaa huomattavasti asiaa mutta ei ollut silloin käsillä. Quote Link to comment
jarkki86 Posted May 6, 2017 Share Posted May 6, 2017 Omaani koitin kaventaa, viistin päät ja hitsasin täysillä virroilla(esab minarcmig 160) napin yhdelle sivulle, koitin vääntää hieman ja koko hitsimälli lensi irti jättäen jälkeensä vain kuopan. Seuraavaksi kävin hitsaamassa sen 400a koneella täysillä virroilla ja sitten kesti. Eli tehokkaalla migillä ja hyvin viistotuilla päillä sen saa onnistumaan. Quote Link to comment
hpa Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Saksalaisen luulisi käyttäneen kylmämuokattavaa terästä. Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 viistin päät ja hitsasin täysillä virroilla(esab minarcmig 160) napin yhdelle sivulle, koitin vääntää hieman ja koko hitsimälli lensi irti jättäen jälkeensä vain kuopan. Eihän se migillä tahdo pysyäkään kun seosaine on täysin väärä. OK 68.82 puikko on tarkoitettu tällaisten terästen hitsaamiseen ja tämän tyyppiset teräkset pitäisi yleensä aina esilämmittää ennen hitsausta n. 300° C:een. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted May 8, 2017 Share Posted May 8, 2017 mulla on ainakin mennyt ilman vakaajaa läpi katsastuksesta Quote Link to comment
Kaitsu Posted May 8, 2017 Author Share Posted May 8, 2017 Voimavirta kemppi löytyy tallista, mutta puikkokonetta ei :( Pitänee siis kokeilla riittääkö omat voimat taivutteluun. Kiitokset. Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 onnistuuko tikillä? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Oikeella lisäaineella ja riittävillä virroilla kyllä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.