Jump to content

Vakaajan kaventaminen


Recommended Posts

Taitais kuulua Aloittelijan tyhmät kysymykset ketjuun, mutta tulkoon nyt uusi, jos joku joskus etsii samaa tietoa..

 

Eli:

  • Voiko pallonivelkeulaisen kuplan (vm. '66) etupään kallistuksenvakaajan 12mm tangon kaventaa itse, vai onko tuo jotain jousiterästä, jota ei kotikonstein hitsailla niin että kestäisi? Poikki, pala pois ja sopivalla holkilla nippuun?
  • Missä vaiheessa tuo tuli pakolliseksi katsastusvarustukseksi? Meneekö '66 vielä läpi ilman vakaajaa?
  • Sopiiko 2" kavennettu kaupan vakaaja 3" kavennettuun akseliin?
  • ..jos jollakulla on sopivasti ylimääräinen, niin saa tarjota :)

 

Thänks!

 

Link to comment

Taitais kuulua Aloittelijan tyhmät kysymykset ketjuun, mutta tulkoon nyt uusi, jos joku joskus etsii samaa tietoa..

 

Eli:

  • Voiko pallonivelkeulaisen kuplan (vm. '66) etupään kallistuksenvakaajan 12mm tangon kaventaa itse, vai onko tuo jotain jousiterästä, jota ei kotikonstein hitsailla niin että kestäisi? Poikki, pala pois ja sopivalla holkilla nippuun?

Minä olen kaventanut ja liittänyt yhteen ilman holkkia. Tehnyt viisteen molempiin päihin ja hitsannut yhteen. Kesti käytössä. Oli useamman vuoden. Nykyisin autossa on täyspitkä akseli.

Link to comment

Omaani koitin kaventaa, viistin päät ja hitsasin täysillä virroilla(esab minarcmig 160) napin yhdelle sivulle, koitin vääntää hieman ja koko hitsimälli lensi irti jättäen jälkeensä vain kuopan. Seuraavaksi kävin hitsaamassa sen 400a koneella täysillä virroilla ja sitten kesti. Eli tehokkaalla migillä ja hyvin viistotuilla päillä sen saa onnistumaan.

Link to comment

viistin päät ja hitsasin täysillä virroilla(esab minarcmig 160) napin yhdelle sivulle, koitin vääntää hieman ja koko hitsimälli lensi irti jättäen jälkeensä vain kuopan.

Eihän se migillä tahdo pysyäkään kun seosaine on täysin väärä.

 

OK 68.82 puikko on tarkoitettu tällaisten terästen hitsaamiseen ja tämän tyyppiset teräkset pitäisi yleensä aina esilämmittää ennen hitsausta n. 300° C:een.

  • Like 1
Link to comment
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...