UltraVW Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 (edited) Takaiskarit on jo, nyt vaikea valinta kumpi etuiskari? Alla linkit? Mitähän eroa noilla on kuin hinta ja eri pituus? Tuskin muuta vai onko kuitenki kun hintaeroakin noinkin paljon? Onko jollain tietoa/kokemusta jommasta kummasta? Kupla vm 65 ja madallettu dropeilla johon ovat tulossa. https://www.topautoosat.fi/koni-7519918.html eli koni80-1349 tai https://www.autoihinvaraosat.fi/405680-koni eli koni 76-1293 Edited June 7, 2017 by UltraVW Quote Link to comment
x-pj Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Minä ostin bussiin konit täältä https://www.modificars.fi/product_search.php oli halvemmat kuin missään muualla. Minulla 59-kuplassa edessä 80-1349. Ne on ainakin sopivat ja modificarilla näytti maksavan 104€ kpl. Quote Link to comment
WescuM Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Mitähän eroa näissä on; Paruzzi kauppaa eteen 80-1349 ja taakse 80-1350, CSP vuorostaan 80-1350 ('a 85€) eteen että taakse. CSP:llä on se aiemmin etsitty Konin ohjausiskari. Quote Link to comment
non-hippy Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Eroa sisäpuolen "venttiilin" vaimennus toiminnassa. ulkomitat identtiset. Alunperin 1349 eteen suunniteltu, olisko vähän löysempi tms. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Koni 76-1293: No entä tää sitten? Mikä iskari tämä on? Quote Link to comment
x-pj Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Koni 76-1293: No entä tää sitten? Mikä iskari tämä on? Kuplaan sopiva ohjausiskunvaimennin. Quote Link to comment
TeeKoo Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Täältä tilattiin punaisia iskareita taka-akselille. Hinta on kohtuu edukas. Etuiskarin hinta näyttää vaativan kyselyä tuonne firmaan. Vastaavat kyllä hyvin uteluihin. https://www.x1-autoteile.de/index.php?site=carproducts&carId=1550&groupnode=100121 Quote Link to comment
UltraVW Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 (edited) Kuplaan sopiva ohjausiskunvaimennin.On se sitäkin sillä tuotenumerolla mutta kuten alkuperäisessä kysymyksessä kysyin mitä eroa kahdella iskarilla on niin toinen on se 1349 ja toinen 1293 ja tuotetietojen mukaan molemmat eteen, alla linkki. Pituus ja hinta on ainakin eri? Minulle tarjottiin tuota 1293 iskaria 1349 sijaan kun olivat loppuneet. Noh lopulta oli molemmat loppu ja en saanut kumpaakaan tuotetta etuiskareiksi. Iskarina näyttävät myyvän TeeKoo:n vinkkaamilla sivuillakin? Ilmeisesti? Sekavaa/hämmentävää? Täytyy laittaa tuonne TeeKoon vinkkaamille sivuille kyssäriä. https://www.autodoc.fi/autonosat/vaimennin-10221/vw/kaefer/kaefer-1947/1549-1-2-42005?sort_supplier%5B%5D=koni Edited June 8, 2017 by UltraVW Quote Link to comment
x-pj Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Konin tuoteluettelon mukaan 76-1293 on ohjausiskari. Tuntuu kummalta, jos ohjausiskarina käyttettäisiin ulosjoustoltaan säädettävää iskaria. En itse kyllä kauheesti luota noiden ulkomaisten yleisvaraosajobbareiden tuoteluetteloihin. VW-osaliikkeet on eri tasolla. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 Niin no etuiskarina ne sitä mulle tarjos? Mutta ei ollut hyllyssä? Hinta viittaa kyllä iskariin sillä ohjausiskarin hinta hipoo 300eetä ainakin csp:llä Quote Link to comment
x-pj Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Tässä vielä ote konin tuoteluettelosta Quote Link to comment
UltraVW Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 Juu huomaan, mitähän sieltä olisi tullut jos olisivat pakettiin asti saaneet? Hinta oli 160e kpl. Quote Link to comment
Paadre Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 (edited) Mites ootte hoitaneet pohjaanlyönnin? Lähinnä tuumin kun madalletusta pallostahan usein leikataan edestä koko pohjaanlyöntivarsi pois ni milläs ootte estäny ettei Konit pohjaa? Käy käsittääkseni sen jäykkyyssäädön päälle jos pääsevät pohjaamaan. Siks kyselen ku pitäis keksiä joku fiksu systeemi tohon. Edited June 8, 2017 by Paadre Quote Link to comment
JM Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Mites ootte hoitaneet pohjaanlyönnin? Lähinnä tuumin kun madalletusta pallostahan usein leikataan edestä koko pohjaanlyöntivarsi pois ni milläs ootte estäny ettei Konit pohjaa? Käy käsittääkseni sen jäykkyyssäädön päälle jos pääsevät pohjaamaan. Siks kyselen ku pitäis keksiä joku fiksu systeemi tohon. Ootko tarkistanut että nivelet sallii sellaisen liikkeen että iskari pohjaa? Olis hämärä muistikuva että nivelet pohjaa ensin. Quote Link to comment
boxer Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Itellä pohjaa nyt kyllä rengas ekana, että jotakin jouston rajotinta saada? Madaltavat olat ja säätöakseli paikalla, tää kombinaatio siksi että olisi myös joustoa, nyt vaan on liikaa, laitoin lisäjouselliset iskarit, autto hiukan.. isompi heitto ni hiukan hipasee rengas lokaria, auttasko konit tähän hommaan, kuinka jäykäksi saa säädöllä? Quote Link to comment
Paadre Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Ootko tarkistanut että nivelet sallii sellaisen liikkeen että iskari pohjaa? Olis hämärä muistikuva että nivelet pohjaa ensin. Enpäs oo älynny kyllä sellasta tsekata, tosin, ei kyllä mielestäni kovin hyvä juttu jos nivelet pääsee pohjaamaan mut taitaa olla vakionivelien ongelma. Quote Link to comment
x-pj Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Itellä pohjaa nyt kyllä rengas ekana, että jotakin jouston rajotinta saada? Madaltavat olat ja säätöakseli paikalla, tää kombinaatio siksi että olisi myös joustoa, nyt vaan on liikaa, laitoin lisäjouselliset iskarit, autto hiukan.. isompi heitto ni hiukan hipasee rengas lokaria, auttasko konit tähän hommaan, kuinka jäykäksi saa säädöllä? Punasissa koneissa ainoastaan ulosjousto on säädettävä eli siitä ei taida olla apua tuohon ongelmaan. Minulla on pallo normikorkeudessa. Olkatappikeulaiseen kuplaani olen värkännyt joustonrajoituksen kääntämällä alkuperäisen varren (laikkaa-hitsiliimaa menetelmällä) sopivaan asentoon. Quote Link to comment
JM Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Punasissa koneissa ainoastaan ulosjousto on säädettävä eli siitä ei taida olla apua tuohon ongelmaan. Minulla on pallo normikorkeudessa. Olkatappikeulaiseen kuplaani olen värkännyt joustonrajoituksen kääntämällä alkuperäisen varren (laikkaa-hitsiliimaa menetelmällä) sopivaan asentoon. Ooko varma? Ettei ois kaks yhteen suhteessa niinkuin esim GAZ. Quote Link to comment
x-pj Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Ooko varma? Ettei ois kaks yhteen suhteessa niinkuin esim GAZ. Konilla on sellaisiakin iskareita, joita voidaan säätää molempiin suuntiin toisistaan riippumatta. Punasissa vain ulosjousto on säädettävä. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 14, 2017 Author Share Posted June 14, 2017 Mihin jäykkyyteen olette kuplassa konit säätäneet? Ajatuksena mielyttävä kyyti jos sellaista nyt edes uskaltaa toivoa? Oletteko laittaneet etuset ja takaiskarit eri jäykkyydelle vai miten? Quote Link to comment
UltraVW Posted September 18, 2017 Author Share Posted September 18, 2017 Niin onko kellään laiteltu punaiset konit minkälaisiin säätöihin, lähinnä siksi kyselen koska nuohan joutuu irroittamaan kun säätää ei jaksais jumppailla kovin moneen kertaan? Olisi kiva saada jonkun kokemuksia mille jäykkyydelle laittaa ne ennen asennusta paikalleen? Quote Link to comment
WescuM Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 (edited) Vaihdoin äskettäin punaiset konit taakse, laitoin mielestäni löysimpään asentoon ja on tosi hyvä verrattuna sachs/boge comboon, joka edellisten omistajien jäljiltä löytyi :D Perä väsyneessä vakiokorkeudessa. Edited September 18, 2017 by WescuM Quote Link to comment
UltraVW Posted September 18, 2017 Author Share Posted September 18, 2017 Vaihdoin äskettäin punaiset konit taakse, laitoin mielestäni löysimpään asentoon ja on tosi hyvä verrattuna sachs/boge comboon, joka edellisten omistajien jäljiltä löytyi :D Perä väsyneessä vakiokorkeudessa. Ok, kiitos, onko kellään etupäästä kokemuksia? Quote Link to comment
Ketsa Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Mulla on pystärissä vähän puolesta välistä jäykän puolelle ja ilman etukallistuksen vakaajaakin keula jää "sporttisen" puolelle. Quote Link to comment
SePi Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Mulla on viisysissä edessä ja takana molemmissa asetukset keskimmäisessä napsussa. Etupää voi ehkä olla vähän kova, mutta ei epämiellyttävä Quote Link to comment
UltraVW Posted September 19, 2017 Author Share Posted September 19, 2017 Ok, kiitoksia infosta mulla napsu otettu takaa ja dropit edessä, onko noilla sitten säätämiseen miten paljon vaikutusta. Nyt kybit edessä ja cofab kaasu takana. Quote Link to comment
Recommended Posts