Jump to content

Koni red


Recommended Posts

Takaiskarit on jo,  nyt vaikea valinta kumpi etuiskari? Alla linkit? Mitähän eroa noilla on kuin hinta ja eri pituus? Tuskin muuta vai onko kuitenki kun hintaeroakin noinkin paljon? Onko jollain tietoa/kokemusta jommasta kummasta?

Kupla vm 65 ja madallettu dropeilla johon ovat tulossa.

 

https://www.topautoosat.fi/koni-7519918.html    eli koni80-1349   tai https://www.autoihinvaraosat.fi/405680-koni  eli koni  76-1293

Edited by UltraVW
Link to comment

Kuplaan sopiva ohjausiskunvaimennin.

On se sitäkin sillä tuotenumerolla mutta kuten alkuperäisessä kysymyksessä kysyin mitä eroa kahdella iskarilla on niin toinen on se 1349 ja toinen 1293 ja tuotetietojen mukaan molemmat eteen, alla linkki. Pituus ja hinta on ainakin eri? Minulle tarjottiin tuota 1293 iskaria 1349 sijaan kun olivat loppuneet. Noh lopulta oli molemmat loppu ja en saanut kumpaakaan tuotetta etuiskareiksi. Iskarina näyttävät myyvän TeeKoo:n vinkkaamilla sivuillakin? Ilmeisesti? Sekavaa/hämmentävää? Täytyy laittaa tuonne TeeKoon vinkkaamille sivuille kyssäriä.

 

https://www.autodoc.fi/autonosat/vaimennin-10221/vw/kaefer/kaefer-1947/1549-1-2-42005?sort_supplier%5B%5D=koni

Edited by UltraVW
Link to comment

Konin tuoteluettelon mukaan 76-1293 on ohjausiskari. Tuntuu kummalta, jos ohjausiskarina käyttettäisiin ulosjoustoltaan säädettävää iskaria.

En itse kyllä kauheesti luota noiden ulkomaisten yleisvaraosajobbareiden tuoteluetteloihin. VW-osaliikkeet on eri tasolla.

Link to comment

Mites ootte hoitaneet pohjaanlyönnin? Lähinnä tuumin kun madalletusta pallostahan usein leikataan edestä koko

pohjaanlyöntivarsi pois ni milläs ootte estäny ettei Konit pohjaa? Käy käsittääkseni sen jäykkyyssäädön päälle jos 

pääsevät pohjaamaan.

 

Siks kyselen ku pitäis keksiä joku fiksu systeemi tohon.

Edited by Paadre
Link to comment

Mites ootte hoitaneet pohjaanlyönnin? Lähinnä tuumin kun madalletusta pallostahan usein leikataan edestä koko

pohjaanlyöntivarsi pois ni milläs ootte estäny ettei Konit pohjaa? Käy käsittääkseni sen jäykkyyssäädön päälle jos 

pääsevät pohjaamaan.

 

Siks kyselen ku pitäis keksiä joku fiksu systeemi tohon.

Ootko tarkistanut että nivelet sallii sellaisen liikkeen että iskari pohjaa?  Olis hämärä muistikuva että nivelet pohjaa ensin. 

Link to comment

Itellä pohjaa nyt kyllä rengas ekana, että jotakin jouston rajotinta saada? Madaltavat olat ja säätöakseli paikalla, tää kombinaatio siksi että olisi myös joustoa, nyt vaan on liikaa, laitoin lisäjouselliset iskarit, autto hiukan.. isompi heitto ni hiukan hipasee rengas lokaria, auttasko konit tähän hommaan, kuinka jäykäksi saa säädöllä?

Link to comment

Ootko tarkistanut että nivelet sallii sellaisen liikkeen että iskari pohjaa?  Olis hämärä muistikuva että nivelet pohjaa ensin. 

 

Enpäs oo älynny kyllä sellasta tsekata, tosin, ei kyllä mielestäni kovin hyvä juttu jos nivelet pääsee pohjaamaan

mut taitaa olla vakionivelien ongelma.

Link to comment

Itellä pohjaa nyt kyllä rengas ekana, että jotakin jouston rajotinta saada? Madaltavat olat ja säätöakseli paikalla, tää kombinaatio siksi että olisi myös joustoa, nyt vaan on liikaa, laitoin lisäjouselliset iskarit, autto hiukan.. isompi heitto ni hiukan hipasee rengas lokaria, auttasko konit tähän hommaan, kuinka jäykäksi saa säädöllä?

Punasissa koneissa ainoastaan ulosjousto on säädettävä eli siitä ei taida olla apua tuohon ongelmaan.

 

Minulla on pallo normikorkeudessa. Olkatappikeulaiseen kuplaani olen värkännyt joustonrajoituksen kääntämällä alkuperäisen varren (laikkaa-hitsiliimaa menetelmällä) sopivaan asentoon.

Link to comment

Punasissa koneissa ainoastaan ulosjousto on säädettävä eli siitä ei taida olla apua tuohon ongelmaan.

 

Minulla on pallo normikorkeudessa. Olkatappikeulaiseen kuplaani olen värkännyt joustonrajoituksen kääntämällä alkuperäisen varren (laikkaa-hitsiliimaa menetelmällä) sopivaan asentoon.

Ooko varma? Ettei ois kaks yhteen suhteessa niinkuin esim GAZ.

Link to comment
  • 3 months later...

Niin onko kellään laiteltu punaiset konit minkälaisiin säätöihin, lähinnä siksi kyselen koska nuohan joutuu irroittamaan kun säätää ei jaksais jumppailla kovin moneen kertaan? Olisi kiva saada jonkun kokemuksia mille jäykkyydelle laittaa ne ennen asennusta paikalleen?

Link to comment

Vaihdoin äskettäin punaiset konit taakse, laitoin mielestäni löysimpään asentoon ja on tosi hyvä verrattuna sachs/boge comboon, joka edellisten omistajien jäljiltä löytyi :D Perä väsyneessä vakiokorkeudessa.

Edited by WescuM
Link to comment

Vaihdoin äskettäin punaiset konit taakse, laitoin mielestäni löysimpään asentoon ja on tosi hyvä verrattuna sachs/boge comboon, joka edellisten omistajien jäljiltä löytyi :D Perä väsyneessä vakiokorkeudessa.

Ok, kiitos, onko kellään etupäästä kokemuksia?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...