Jump to content

Koni red


Recommended Posts

Posted (edited)

Takaiskarit on jo,  nyt vaikea valinta kumpi etuiskari? Alla linkit? Mitähän eroa noilla on kuin hinta ja eri pituus? Tuskin muuta vai onko kuitenki kun hintaeroakin noinkin paljon? Onko jollain tietoa/kokemusta jommasta kummasta?

Kupla vm 65 ja madallettu dropeilla johon ovat tulossa.

 

https://www.topautoosat.fi/koni-7519918.html    eli koni80-1349   tai https://www.autoihinvaraosat.fi/405680-koni  eli koni  76-1293

Edited by UltraVW
Posted

Mitähän eroa näissä on; Paruzzi kauppaa eteen 80-1349 ja taakse 80-1350, CSP vuorostaan 80-1350 ('a 85€) eteen että taakse.

 

CSP:llä on se aiemmin etsitty Konin ohjausiskari.

Posted

Eroa sisäpuolen "venttiilin" vaimennus toiminnassa. ulkomitat identtiset.

Alunperin 1349 eteen suunniteltu, olisko vähän löysempi tms.

Posted (edited)

Kuplaan sopiva ohjausiskunvaimennin.

On se sitäkin sillä tuotenumerolla mutta kuten alkuperäisessä kysymyksessä kysyin mitä eroa kahdella iskarilla on niin toinen on se 1349 ja toinen 1293 ja tuotetietojen mukaan molemmat eteen, alla linkki. Pituus ja hinta on ainakin eri? Minulle tarjottiin tuota 1293 iskaria 1349 sijaan kun olivat loppuneet. Noh lopulta oli molemmat loppu ja en saanut kumpaakaan tuotetta etuiskareiksi. Iskarina näyttävät myyvän TeeKoo:n vinkkaamilla sivuillakin? Ilmeisesti? Sekavaa/hämmentävää? Täytyy laittaa tuonne TeeKoon vinkkaamille sivuille kyssäriä.

 

https://www.autodoc.fi/autonosat/vaimennin-10221/vw/kaefer/kaefer-1947/1549-1-2-42005?sort_supplier%5B%5D=koni

Edited by UltraVW
Posted

Konin tuoteluettelon mukaan 76-1293 on ohjausiskari. Tuntuu kummalta, jos ohjausiskarina käyttettäisiin ulosjoustoltaan säädettävää iskaria.

En itse kyllä kauheesti luota noiden ulkomaisten yleisvaraosajobbareiden tuoteluetteloihin. VW-osaliikkeet on eri tasolla.

Posted

Niin no etuiskarina ne sitä mulle tarjos? Mutta ei ollut hyllyssä? Hinta viittaa kyllä iskariin sillä ohjausiskarin hinta hipoo 300eetä ainakin csp:llä

Posted (edited)

Mites ootte hoitaneet pohjaanlyönnin? Lähinnä tuumin kun madalletusta pallostahan usein leikataan edestä koko

pohjaanlyöntivarsi pois ni milläs ootte estäny ettei Konit pohjaa? Käy käsittääkseni sen jäykkyyssäädön päälle jos 

pääsevät pohjaamaan.

 

Siks kyselen ku pitäis keksiä joku fiksu systeemi tohon.

Edited by Paadre
Posted

Mites ootte hoitaneet pohjaanlyönnin? Lähinnä tuumin kun madalletusta pallostahan usein leikataan edestä koko

pohjaanlyöntivarsi pois ni milläs ootte estäny ettei Konit pohjaa? Käy käsittääkseni sen jäykkyyssäädön päälle jos 

pääsevät pohjaamaan.

 

Siks kyselen ku pitäis keksiä joku fiksu systeemi tohon.

Ootko tarkistanut että nivelet sallii sellaisen liikkeen että iskari pohjaa?  Olis hämärä muistikuva että nivelet pohjaa ensin. 

Posted

Itellä pohjaa nyt kyllä rengas ekana, että jotakin jouston rajotinta saada? Madaltavat olat ja säätöakseli paikalla, tää kombinaatio siksi että olisi myös joustoa, nyt vaan on liikaa, laitoin lisäjouselliset iskarit, autto hiukan.. isompi heitto ni hiukan hipasee rengas lokaria, auttasko konit tähän hommaan, kuinka jäykäksi saa säädöllä?

Posted

Ootko tarkistanut että nivelet sallii sellaisen liikkeen että iskari pohjaa?  Olis hämärä muistikuva että nivelet pohjaa ensin. 

 

Enpäs oo älynny kyllä sellasta tsekata, tosin, ei kyllä mielestäni kovin hyvä juttu jos nivelet pääsee pohjaamaan

mut taitaa olla vakionivelien ongelma.

Posted

Itellä pohjaa nyt kyllä rengas ekana, että jotakin jouston rajotinta saada? Madaltavat olat ja säätöakseli paikalla, tää kombinaatio siksi että olisi myös joustoa, nyt vaan on liikaa, laitoin lisäjouselliset iskarit, autto hiukan.. isompi heitto ni hiukan hipasee rengas lokaria, auttasko konit tähän hommaan, kuinka jäykäksi saa säädöllä?

Punasissa koneissa ainoastaan ulosjousto on säädettävä eli siitä ei taida olla apua tuohon ongelmaan.

 

Minulla on pallo normikorkeudessa. Olkatappikeulaiseen kuplaani olen värkännyt joustonrajoituksen kääntämällä alkuperäisen varren (laikkaa-hitsiliimaa menetelmällä) sopivaan asentoon.

Posted

Punasissa koneissa ainoastaan ulosjousto on säädettävä eli siitä ei taida olla apua tuohon ongelmaan.

 

Minulla on pallo normikorkeudessa. Olkatappikeulaiseen kuplaani olen värkännyt joustonrajoituksen kääntämällä alkuperäisen varren (laikkaa-hitsiliimaa menetelmällä) sopivaan asentoon.

Ooko varma? Ettei ois kaks yhteen suhteessa niinkuin esim GAZ.

Posted

Ooko varma? Ettei ois kaks yhteen suhteessa niinkuin esim GAZ.

Konilla on sellaisiakin iskareita, joita voidaan säätää molempiin suuntiin toisistaan riippumatta. Punasissa vain ulosjousto on säädettävä.

Posted

Mihin jäykkyyteen olette kuplassa konit säätäneet? Ajatuksena mielyttävä kyyti jos sellaista nyt edes uskaltaa toivoa? Oletteko laittaneet etuset ja takaiskarit eri jäykkyydelle vai miten?

  • 3 months later...
Posted

Niin onko kellään laiteltu punaiset konit minkälaisiin säätöihin, lähinnä siksi kyselen koska nuohan joutuu irroittamaan kun säätää ei jaksais jumppailla kovin moneen kertaan? Olisi kiva saada jonkun kokemuksia mille jäykkyydelle laittaa ne ennen asennusta paikalleen?

Posted (edited)

Vaihdoin äskettäin punaiset konit taakse, laitoin mielestäni löysimpään asentoon ja on tosi hyvä verrattuna sachs/boge comboon, joka edellisten omistajien jäljiltä löytyi :D Perä väsyneessä vakiokorkeudessa.

Edited by WescuM
Posted

Vaihdoin äskettäin punaiset konit taakse, laitoin mielestäni löysimpään asentoon ja on tosi hyvä verrattuna sachs/boge comboon, joka edellisten omistajien jäljiltä löytyi :D Perä väsyneessä vakiokorkeudessa.

Ok, kiitos, onko kellään etupäästä kokemuksia?

Posted

Mulla on pystärissä vähän puolesta välistä jäykän puolelle ja ilman etukallistuksen vakaajaakin keula jää "sporttisen" puolelle.

Posted

Mulla on viisysissä edessä ja takana molemmissa asetukset keskimmäisessä napsussa. Etupää voi ehkä olla vähän kova, mutta ei epämiellyttävä

Posted

Ok, kiitoksia infosta mulla napsu otettu takaa ja dropit edessä, onko noilla sitten säätämiseen miten paljon vaikutusta. Nyt kybit edessä ja cofab kaasu takana.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...