Jump to content

Kampikulma


Recommended Posts

Tämä aihe tuskin kenellekkään aiheuttaa minkäänlaista euforian tunnetta, mutta otetaan asia esille..

 

Kuplan ainakin isommissa A ja B männissä tappi 3mm sivussa, eli 1-2 pytyllä tappi ylempänä ja

3-4 pytyllä tappi vastaavasti alempana. Eli tarkoittaako tämä sitä, että kyseessä voisi olla kaksi

toiminen kampikulma, männän nousu vaiheessa kulma pienempi ja alas menossa suurempi.?

Link to comment

Moro, juurikin tuosta noin..

 

Eli jos asentaa esim. type-4 2.0 koneeseen kuplan männät, jossa vakiona vain millin tappi sivussa,

niin tulee entistä kierros herkempi moottori. Onkohan noille kuplan kangille tarkoituksella tehty

männän tappi 3mm toiseen reunaan herkistääkseen pyörimisliikettä..

Edited by arvuuttaja
Link to comment

Vw teoriaa voi kokeilla lyömällä kämmenellä pystyssä olevaa tulitikkua.Vastustaa.Offsetti männäntappi kääntää kammen vinoon männän ollessa yläkäännekohdassa.Mäntä ei siis pysähdy vaan pyörähtää liukkaammin talaisin päin.Painepuoli pysyy männässä samalla sivulla eikä kilise.Pitkäiskuisissa ja pitkäkampisissa moottoreissa ei ole ogffsetista niin väliä.Spege sitten voi kertoa asiat miten ne oikeasti on, nyt näin kirkkoaikaan en muuta keksii.

Link to comment

Eikös tuossa ole ideana myös saada männän kiihtyvyys muuttumaan, ykk:ta lähestyessä hidastuu ja sitten alespäin mennessä lähdetään vauhdilla. Epäilisin että tulee nakutus ongelmia liikaa vw:n kankisuhteella jos tappi olisi keskellä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...