arvuuttaja Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Tämä aihe tuskin kenellekkään aiheuttaa minkäänlaista euforian tunnetta, mutta otetaan asia esille.. Kuplan ainakin isommissa A ja B männissä tappi 3mm sivussa, eli 1-2 pytyllä tappi ylempänä ja 3-4 pytyllä tappi vastaavasti alempana. Eli tarkoittaako tämä sitä, että kyseessä voisi olla kaksi toiminen kampikulma, männän nousu vaiheessa kulma pienempi ja alas menossa suurempi.? Quote
Matti-Pekka Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Terve Nyt on kysymys(tai avaus) siis tästä? Quote
arvuuttaja Posted January 13, 2018 Author Posted January 13, 2018 (edited) Moro, juurikin tuosta noin.. Eli jos asentaa esim. type-4 2.0 koneeseen kuplan männät, jossa vakiona vain millin tappi sivussa, niin tulee entistä kierros herkempi moottori. Onkohan noille kuplan kangille tarkoituksella tehty männän tappi 3mm toiseen reunaan herkistääkseen pyörimisliikettä.. Edited January 13, 2018 by arvuuttaja Quote
ajomies Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Tappia on siirretty painepuolelle, jotta alastulossa mäntä asettuu toiselle sivulle, eikä pyri poikittain. Kerran ostin koneen johon oli Toyotan männät pistetty niin että tapin siirto oli väärällä puolella, niin kilisti tosi herkästi. Quote
mikan Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Täytyy myöntää, että multa teoria ja kokemus tästä asiasta puuttuu. Eli miten yleensä on eri moottoreissa tämä offset-juttu? t. Mika Quote
hpa Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Vw teoriaa voi kokeilla lyömällä kämmenellä pystyssä olevaa tulitikkua.Vastustaa.Offsetti männäntappi kääntää kammen vinoon männän ollessa yläkäännekohdassa.Mäntä ei siis pysähdy vaan pyörähtää liukkaammin talaisin päin.Painepuoli pysyy männässä samalla sivulla eikä kilise.Pitkäiskuisissa ja pitkäkampisissa moottoreissa ei ole ogffsetista niin väliä.Spege sitten voi kertoa asiat miten ne oikeasti on, nyt näin kirkkoaikaan en muuta keksii. Quote
Roope Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Eikös tuossa ole ideana myös saada männän kiihtyvyys muuttumaan, ykk:ta lähestyessä hidastuu ja sitten alespäin mennessä lähdetään vauhdilla. Epäilisin että tulee nakutus ongelmia liikaa vw:n kankisuhteella jos tappi olisi keskellä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.