jusssi Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Vaihdoin 1300 vanhan satasta pienemmän tilalle syksyllä ja nyt vasta pääsin oikein tielle koittamaan. Kone tuntuis käyvän ihan hyvin, mutta tiellä tuntui vetävän ihan ok reilu puoleen kaasuun asti, mutta painettaessa pohjaan, ei oikein tapahdu mitään ja tuntuis vähän ryytyvän vaan. Kone on ihan vakio yksreikänen johon tehtiin kannet ennen vaihtoa. Kaasarin purin, putsasin ja kiihdytyspumpun kalvon uusin. Jakajan otin entisestä toimivana ja säädin kyllä käret ja sytkän. Mikähän vielä vois tuota tahmeutta tehdä? ? Quote Link to comment
tolvana Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 (edited) Numeroa,paria liian pieni pääsuutin. Jos on vanhat bensat niin sekin voi ton tehdä Edited April 11, 2018 by tolvana Quote Link to comment
Paadre Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Bensansuodatin missä kunnossa? Quote Link to comment
jusssi Posted April 12, 2018 Author Share Posted April 12, 2018 Bensat on viime syksyltä ja kyllä sinne bensaa tulee, kun pumpun testasin letku irrallaan koneen laiton yhteydessä. Quote Link to comment
NO H2O Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 Menee taas arvailuksi, tuommoisen voi aiheuttaa monikin seikka... Kerran tohtoroin yhtä kuplaa joka ei oikein kunnolla vetänyt, eikä jaksanut kulkea. Tarkemmassa tarkastelussa selvisi ettei käynyt kuin kahdella pytyllä :-) Tässä tapauksessa en usko että on sama vika... Järjen kanssa paikkoja läpi käymällä uskoisin vian löytyvän. Quote Link to comment
-AP- Posted April 12, 2018 Share Posted April 12, 2018 (edited) Ruiskaiseeko kiihdytyspumppu selvästi, kun painaa kaasua. Eli putsari irti katso reiästä, kone ei käynnissä. Ja osuuko suihku kohdalleen. Edited April 12, 2018 by -AP- Quote Link to comment
jusssi Posted April 12, 2018 Author Share Posted April 12, 2018 Kyl se mielestäni kunnolla ruikkaa. Kuinkahan paljon vaikuttaa pakoputki, jonka tein sopivan puuttuessa siten, että nyljin 1200:sen tarvikeputken auki ja tein takapytyille poikittain putket sisään, että ois kokolailla yhtä pitkät etummaisten kanssa ja sit vähä vaimennin levyjä ja levennettynä nippuun. Jos se nyt virtaa sen verta paremmin, että kaipaisko sen takia isompaa suutinta? ? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 (edited) Kiihdytyspumppu ei vaikuta kuin juurikin kiihdytysvaiheessa ja nopeissa polkasuissa. Millainen jakaja sulla on? Oleko katsonut että ennakkolevy liikkuu jos imet alipaineletkusta. Ja voihan siellä olla limputkin jumissa jos keskipako tai näiden kahden edellämainitun yhdistelmä. Edited April 13, 2018 by Tanhis Quote Link to comment
jusssi Posted April 13, 2018 Author Share Posted April 13, 2018 12satasen jakaja, joka ainakin toimi siinä entisessä koneessa kait ihan ok, kokeilin kyllä imutella ja liikkui pohjalevy. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Minä lähtisin nyt käymään läpi perusjuttuja kun kuullostaa enemmän säätövialta kuin oikealta ongelmalta. -Eli onko tulpat ehjät ja en siis tarkoita että juuri ne vaihdoin vaan sitä että onko ne oikeasti kunnossa. Tämän saa esim strobo lampulla helposti tarkastettua johto kerrallaan välkyttääkö tasaisesti. Niin ja sivuhuomiona että kuplan kone käy vielä suht tasaisen oloisesti kahdellakin pytyllä. -Tulpanjohdot kunnossa nämä saa testattua samaisella strobolampulla. -Kärkiväli vieläkin kohdallaan koska joistain tarvikekärjistä kuluu se laahain kuin saippua lämpimässä vedessä. -Sytkä säädetty oikein kun hihnapyörän merkinnät voivat joskus olla hämääviä. Nykybensalla kannattaa säätää lähemmäs kahtatoista kuin tehtaan suosittelemaa 7,5 Kun sytkä on kunnossa niin voi siirtyä etsimään ongelmia kaasarista. Kaasarin isoimpiin ongelmiin kuuluu yleensä: -Tukkeutunut tyhjäkäyntipiiri joka tekee sen että ohjeista huolimatta kaasaria ei saa toimimaan säätöohjeiden mukaisesti ja että auton saisi toimimaan jotenkuten säädetään kaasari pois tyhjäkäyntialueelta kaasuläppää raoittamalla. -Bensanpintaa säätelevät neulaventtiilin tai kohon epäkuntoisuus. Eli nämä aiheuttaa kaasarin tulivimista ja tämä on suurimmassa osassa vakiosolexeja nähtävissä katsomalla kaasarin kurkkuun tuleeko kohokammion huohotinputkesta bensaa kaasuttaessa. -Kiihdytyspumpun toimimattomuus joko rikkinäisen kalvon takia tai sitten kuulaventtiilien jumittumisesta johtuen. Tuossa nyt jotain mitä kannattaa ruveta miettimään kun vikaa etsit. Tietty kannattaa ne venttiilivälyksetkin tarkistaa varsinkin jos kannet on ollut irti ja ei vielä ole tarkistettu että onko kansien momentit vielä kohdallaan. Quote Link to comment
jusssi Posted April 13, 2018 Author Share Posted April 13, 2018 Kiitokset kaikille kommenteista. Ei siinä varmaan tosiaan mitään oikein vikaa, kuten vajaapytyillä käymistä, ole, sen verran hyvin tuntuisi vetävän puolella kaasullakin ajettaessa. Olikos tuo ajoitusmerkki ihan tossa lohkon saumassa mihin säätää? Quote Link to comment
jarkki86 Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 lohkon sauma on ajoitusmerkki. Quote Link to comment
jusssi Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 On 11.4.2018 at 8:41 PM, tolvana said: Numeroa,paria liian pieni pääsuutin. Nyt sit kaiken muun jälkeen katoin tuon pääsuuttimen. Ja pienihän se on! 120 oli paikallaan, kun pitäisi olla 125. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.