snowman Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 Ongelmana on startti, joka ei halua osua hampaille... Yhdistelmänä on type4 kone ja sama laatikko mikä oli type1 koneen kanssa. Olen kokeillut jo eri starttia 181:stä, jonka hammastus käy suoraan 228 vauhtikseen. Voisiko olla, että laatikko ei käy suoraan type4 koneeseen, jolloin starttin asento ei vaan sovi 228 vauhtikseen. Voisiko joku jolla on ollut samanlaisia ongelmia hieman vinkata, että saisi varmistusta omille epäilyksille. Autolla on rempan jälkeen ajettu ja startattu, mutta hieman huonosti ja äänekkäästi. Stratin hampaista näki, että välillä on ollut hampaat vastakkain. Auttaakee... Harvempi laatikko olisi myös tarpeen, joten mitäs näitä muita olikaan kuin 6 ripanen? Quote Link to comment
metake Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 41 minutes ago, snowman said: Harvempi laatikko olisi myös tarpeen, joten mitäs näitä muita olikaan kuin 6 ripanen? Siinäpä ne vaihtoehdot sitten tulikin jo lueteltua :) Quote Link to comment
mikko k Posted May 4, 2018 Share Posted May 4, 2018 228mm kytkimellä saattaa startti osua asetelmaan sen koon vuoksi. Ja siksi ei ylety hammaskehälle. Tämä on kyllä hieman mutua, tarkista tilanne. 5-ripaista lootaa myös löytyy, mutta on varmaan yhtä harvinainen kuin 6- ripainenkin. Eli 5-ripainen on kotoisin 1,7 ja 1,8 L koneista. Todennäköisesti. Fiksummat voinee varmistaa. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 5, 2018 Share Posted May 5, 2018 Ainakin tällainen startti toimii type 4 koneen kanssa 228mm vauhtiksella, 091 (kuusripainen, CP koodilla) ja 002 (kolme ripainen, CU koodilla) pallukan vaihteistojen kanssa. Tuolla kuvassa näkyvällä koodilla löytyy googlaten tarkempia speksejä. Quote Link to comment
mikko k Posted May 5, 2018 Share Posted May 5, 2018 Kuvan startissa on juurikin tuollainen pitkä hammasratas joka tarvitaan asetelman ohitukseen. Quote Link to comment
Maasturi Posted May 5, 2018 Share Posted May 5, 2018 Onko alkuperäinen ongelma se, että bendixratas ei "ylety" vauhtipyörän hammaskehälle ? vai se,että hammaskosketukset eivät täsmää yksiin ? Quote Link to comment
multanen Posted May 6, 2018 Share Posted May 6, 2018 Mulla on tämmösiä uskomuksia, korjatkaa jos on virheitä: -76 vuodesta eteen päin palliksen laatikoihin tuli 2.0 koneen/228mm kytkimen takia uudenlainen startti. Uusi startti on tuommonen pitkärattainen niin kuin KimmoH:n kuvassa. Pidennys johti siihen että startin paikkaa piti venyttää vastaavasti, uudemmissa kytkinkopissa startti sijoittuu tuon noin sentin verran kauemmaksi vauhtipyörästä, muuten samalla paikalla. Uudempi startti ja kytkinkoppa löytyy 3- ja 6-ripaisista "091"-laatikoista eli palliksen vuosimalleista 76-79 (siis sekä T1 että T4 koneisista). Kaikki palliksen kytkinkopat ovat periaatteessa vaihtokelpoisia keskenään joten vanhempaan laatikkoon voi laittaa uudemman kytkinkopan. Tässä pari arvausta eri yhdistelmien toiminnasta: Vanha koppa + vanha startti + 200mm kytkin = toimii Uusi koppa + uusi startti + 228mm kytkin = toimii Vanha koppa + uusi startti = ratas ulottuu turhan syvälle Uusi koppa + vanha startti = ratas ei ulotu tarpeeksi syvälle Vanha koppa + vanha startti + 228 mm kytkin = startti osuu paineasetelmaan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.