Jump to content
Tanhis

Golfblau t-34 Der große Karmann 1500 '62

Recommended Posts

Vähän hiljaista ollut tämän suhteen kun työt ja muut autot vieneet aikaa. No mutta saimpa tietää tälläisen random tilaston että tämä on 36 vanhin tiedossa oleva T34 maailmassa. 

Share this post


Link to post

Kerrotko valmistenumeron suuruusluokan? 100 tai pienempi? 1000 tai pienempi? 1500 tai pienempi? 

 

Tiedän yhden vastaavanlaisen auton jossa on verraten pieni valmistenumero... 

Share this post


Link to post
8 hours ago, pasihakala said:

Kerrotko valmistenumeron suuruusluokan? 100 tai pienempi? 1000 tai pienempi? 1500 tai pienempi? 

 

Tiedän yhden vastaavanlaisen auton jossa on verraten pieni valmistenumero... 

0011415

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vähän taas mennyt aika kaikkiin muihin touhuamisiin kuin tämän kanssa touhuamaan. Mutta pidän kiinni aikataulusta että ensi kesänä tämä olisi tekniikan osalta kunnossa. Ja sitten ruvetaan katselemaan ruosteita pois että saisi auton katsastettua.

 

Tänään kävin ottamassa penkit pois ja imuroimassa auton hyvin. Auton sisällä on siis tunkkainen tuoksu mitä ehkä voi selittää yli 30v säilöntä kylmässä. Ja tästä olisi kova yritys päästä eroon. Samalla kartoittelin myös lattiamattojen tilannetta ja ihmettelyä mitä täytyy oikeasti uusia. Käytännössä osa matoista tarvitsee vain reunanauhojen uusinnan ja vain poljinten takainen matto on ns menetetty tapaus. Kuskin puolen helman mattoa on hiiri käynyt vähän nakertamassa eli jos vaan materiaalia löytyy niin varmaankin uusin myös sen mutta on sen verran huomaamattomassa paikassa takajalkotilassa että menisi kyllä sellaisenakin.20181013_121628.thumb.jpg.6591b02e061b465b1ce5a8c009a82772.jpg

 

Kuskin taka kylkipahvi oli osittain irronnut kiinnikkeistään ja otin sen kokomaan irti että pääsin näkemään helman sisään. No mitään kauheaa yllätystä ei ollut eli pitkälti mennään vieläkin oletuksella että ruosteet mitä autosta löytyy ovat lähinnä ulkopelleissä eikä ole pahasti päässyt nakertelemaan itse korin kantavia rakenteita.20181013_123017.thumb.jpg.5e50907d52d4a50c6b60563c547301db.jpg

 

Musta mönjä on ilmeisesti jotain tehtaan äänieristettä tai ruostesuojaa kun toisessa T34 ghiassa on vastaavaa mönjää ja about samalla tavalla rajattuna.

 

Ja tässä sisäpuolen alustan pahin ruostepaikka mikä näyttäisi ainakin ennen puhdistusta olevan täysin pinnallista ruostetta. Tässä kohtaa vaan ihmettelen että mihin ihmeeseen tuon pienen lämpöputken toinen pää mahtaa runkotunnelissa mennä. Takalasin lämpöputki kun menee toisellapuolella.

20181013_122614.thumb.jpg.9d0c7d906d1cdb3627a6f56d68945b86.jpg

 

Nos 20,64 pääsylkänkin löysin Ranskasta kohtuuhintaan ja se on matkalla suomeenpäin. Myös jarruletkujen pituuksia vähän mittailin että osaisi tilata kerralla oikeanlaiset. Ja kaikki kovat putket pitäisi myös uusia ,pitkä putki vaan pitäisi kaivaa ulos tai saada tietoon sen pituus että saisi teetettyä oikean pituisen.

Edited by Tanhis

Share this post


Link to post

Nossia lootassa Ranskasta. Vielä en kerennyt avaamaan ja tarkistamaan onko kaikki kunnossa. Mutta mihis ne olis mennyt kun selkeesti on hyvin säilötty. Tämän päälle pitäis kanssa vetää musta maali ja sitten voisi pikkuhiljaa alkaa miettimään pitäiskö jotain uutta/ entisöityä laittaa autoon takaisinkinpäin.

20181017_205827.jpg

20181017_205814.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vähän koettanut osia etsiä tähän ja takarummut vielä puuttuisi että olisi jarruosat kasassa. 

 

Viimeviikolla tuli löydettyä erittäin hyvä käytetty vaimentajakin tähän projektiin, ei muuten ole ihan yleisiä noi sinkkukaasari vaimentajat kolkkiin.

20200312_173750.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Nyt pitää myöntää että hetkellisestä tekemättömien asioiden listan pituudesta johtuen tämä tai tai punainen karmann voisi vaihtua avaimen lukkoon ja baanalle tyyppiseen campperiin vuosimallia 70/ vanhempi tai 65/ vanhempaan siistiin variantiin (vuosimallit ehdottomia, eli uudemmat ei kiinnosta). Ratsupaikatut ja juuri ja juuri katsastuksesta ruosteiden takia läpimeneviä ei kannata ehdotella. Ja yhteydenotot vain profiilissa näkyvään numeroon.

Share this post


Link to post

Tähän biiliin liittyviä speciaali osia tullut etsittyä ja entisöityä ja yksi paketti on nyt melkein valmis. Eli painonappikytkimet kojelautaan. 

 

Btw aivan hiton vittumainen paketti laittaa kasaan. 

 

Niitit piti porata auki ja lyhkäsen/pitkien välillä vaihtava kytkin oli vähän ottanut lämpöä ja ei toiminut enää niinkuin piti. Romukytkimestä uusi varsi ja pintojen putsaus ja uudelleen rasvaus ja paketti takaisin kasaan 2,5mm messinkitangosta tehtyjen niitinkorvikkeiden kanssa juottaen uudelleen kasaan.

 

Vielä pitäisi yksi varaosakytkin löytää missä olisi ehjä suojakansi että saisi täydellisen paketin kasattua.

20210207_200009.jpg

20210222_183451.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tuota painonappihärdelliä kauhistelin jo silloin kun tuota omaa etsin, mutta (ainakin) -65:ssa onkin jo tavallista mallia olevat kytkimet, nuo toimivat ihan moitteetta vieläkin.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...