Nikladz Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 Kuuluuko taka-akselin kruunumutterien alle prikka? Kiristyisi vielä vähän enemmän mutta ei saa sokkaa enää sitten paikoilleen kun mutterissa ei satu kolo enää kohdalleen. Ehkä sopivan prikan avulla tuo korjaantuisi? Quote Link to comment
Nikladz Posted June 20, 2018 Author Share Posted June 20, 2018 Kyseessä kupla -67 Quote Link to comment
x-pj Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 Ei kuulu olla prikkaa mutterin ja jarrurummun välissä. Kiristysmomentti 30 kgm ja sitten sen verran lisää, että saa sokan paikoilleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Kysyt varmaankin kun joidenkin stefa sarjojen mukana tulee prikka. Tälle prikalle löytyy paikka muualta. Alla kuvat miten palikat pitäisi saada järjestykseen. Quote Link to comment
Nikladz Posted June 21, 2018 Author Share Posted June 21, 2018 Kiitos vastauksista, on vaan melko homma saada tuo kruunumutteri väännettyä oikeaan momenttiin.. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 3/4" vääntiö + hylsy ja metrin varsi on aika sopiva, ei tartte ihan hirveästi rehkiä ja niitä ei oikein käsipelissä saa enää rikottua kun ei kantti riitä sellasia voimia käyttämään. Avaamiseen sitten lisää vartta :D Quote Link to comment
Nikladz Posted June 21, 2018 Author Share Posted June 21, 2018 Täytyy varmaan käyttää jossain pajalla jossa voivat vetää tiettyyn tiukkuuteen, omassa momenttiavaimessa skaala ulottuu vain jonkun verran yli 20nm Quote Link to comment
Pasi Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Niin, tai sitten käy esim. Motonetistä ostaa isompi momenttiavain, ei ne kuitenkaan kovin paljoa maksa ja onpahan vastaisuudessa valmiina. Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Tällä tontilla on vedetty ihan kylmästi metrin jatkolla niin tiukkaan että soketti saatu paikalleen.. momentit ei ole paljon kiinnostanut.. ei sitä saa hajalle ja tuskin edes liian tiukkaan.. aukasu näillä menetelmillä on ollutkin siten ihan oma savotta.. Eli ehkä kannattaa sitä momenttilaitosta käyttää.. Quote Link to comment
x-pj Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Yhtä mutteria varten avaimen hakkiminen voi tuntua hullulta vaikka halvempi sekin todennäköisesti on kuin pajalla teettäminen. 3 hours ago, Urbantoy said: Tällä tontilla on vedetty ihan kylmästi metrin jatkolla niin tiukkaan että soketti saatu paikalleen.. momentit ei ole paljon kiinnostanut.. ei sitä saa hajalle ja tuskin edes liian tiukkaan.. aukasu näillä menetelmillä on ollutkin siten ihan oma savotta.. Eli ehkä kannattaa sitä momenttilaitosta käyttää.. Tämä taitaa olla aika yleisesti käytössä oleva ja hyväksy havaittu menetelmä. Aukasemin on yhtä vaikeaa vaikka sen vetäisi momenttiavaimella samaan tiukkuuteen. Sopivan kokoinen riittävän pitkä putki varren jatkoksi, niin ei tunnu edes tiukalta. Jarrulla ei saa jarrurumpua lukita kiristyksen ajaksi. Lukitut jarrukengät saattavat estää rummun liikkumisen ja rumpu jää löysälle. Pyörä maahan ja palikkaa pyörän eteen ettei auto liiku. Quote Link to comment
Nikladz Posted June 23, 2018 Author Share Posted June 23, 2018 Tahtoo nuo kunnon momenttiavaimet olla melko arvokkaita, just kattelin hintoja.. Quote Link to comment
x-pj Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 4 minutes ago, Nikladz said: Tahtoo nuo kunnon momenttiavaimet olla melko arvokkaita, just kattelin hintoja.. Laadukkaat on kalliita. Tähän työhön ei tarvii olla huippulaadukas. Tälläkin pärjää https://www.motonet.fi/fi/tuote/765018/MTX-Basic-momenttiavain-70-350-Nm-12 Quote Link to comment
Pasi Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Itselle kävin ostamassa just tuon ja riittähän tuossa myös vauhtipyörän pultille lukemat. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.