Roope Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Eli millaine kaasutin olisi hyvä ? siis onkos vaakaimu kaasuttaja hyvä kuplassa. Miten mahtuu luukun alle?. Tietysti nurkka pystyt olisi parhammat mutta hinta on korkeampi kuin vaaka imuissa ainakin käytetyissä siis miten mahtuisi vaikka 2x45 dellu luukun alle vaaka imuna kuvia olis kiva nähdä . Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 hyvä vaihtoehto on tuplasolexit, eli 2kpl 1 kurkkuista kaasutinta. Koko sarja putsareineen vivustoineen kaikkineen maksaa uutenakin 35mm mallina luokkaa 350,- joten ei siitä kaasutinpari enää uutena paljoo halpene. Ja taatusti käyttöystävällisempi kuin vaakakaasari joka vie tilaa, kanavat o erimittaiset epäkeskon sijoituksen takia ja putsari ei mahdu olemaan kovin kummoisen kokoinen. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 ehdotan et laitat ruiskun! helppo säätää ja saat kaiken irti koneesta, eikä maksa enempää kuin kaasutin jututkaan. tietty töitä teettää mut jos intoo on niin suosittelen!! Quote Link to comment
Roope Posted July 25, 2006 Author Share Posted July 25, 2006 Tuoppi ookko sä tehny ruiskun kuplaan? jo oot ni paljo kustansi ja mistä sait osat eikös tuo kannata tehä jonkun toisen auton ruiskusta ? mutta laittakaa kuvaa kone huoneesta missä on vaakaimu kaasari,koska ite en löydä :( Quote Link to comment
Ketsa Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Taitaa vaakaimukaasari löytyä lähinnä roskapönttökuplista... Quote Link to comment
mikan Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 Taitaa vaakaimukaasari löytyä lähinnä roskapönttökuplista... Juurikin tuosta hinta/saatavuussyystä. t. Mika Quote Link to comment
DOODAH Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 He he Jamppa ja justbugs boombastic ässä 10 vuotta sitten. Quote Link to comment
JaniM Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Kyllä toi megasquirt suora sytkällä maksaa kaikkinensa 1000 e, jos tyhjältä pöydältä lähdetään. Jos ite pystyy tekee imarit ynnä muut ja saa haalittua vanhoja ruiskun osia ja muuta osaa, niin sit saa tippumaan pari satasta pois. Ja tossa tonnissa on sit kaikki mahdollinen nippeli suunnilleen. Liittimistä piuhoista ja muista kerääntyy äkkiä pari sataa. Ite poksi on 200e valmiina. Quote Link to comment
-Puide- Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Kyllä toi megasquirt suora sytkällä maksaa kaikkinensa 1000 e, jos tyhjältä pöydältä lähdetään. Jos ite pystyy tekee imarit ynnä muut ja saa haalittua vanhoja ruiskun osia ja muuta osaa, niin sit saa tippumaan pari satasta pois.Ja tossa tonnissa on sit kaikki mahdollinen nippeli suunnilleen. Liittimistä piuhoista ja muista kerääntyy äkkiä pari sataa. Ite poksi on 200e valmiina. No einy 1000€ mutta ei sitä sillä 200€lläkään saa, riippuu tietty mitä haluaa käyttää ja onko suhteita yms niinku JaniM totesi... Mulla Megaan on menny nyt about 500€, jos sitäkään ja enää imarit tekemättä ja muutama anturi hankkimatta, ne maksaa yhteensä motonetis alle 40€...=) Joten kait sillä olis jo jokku kaasaritkin saanut... =) Ja mitä säätämiseen tulee niin joutuu niitten kaasareidenkin säädön opetteleen ja juuri tästä syystä itse opettelen suoraan ruutan säätöa. -MP- Quote Link to comment
JaniM Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Niinpä, tossa oliki uusi hukkakipinä puola 60e plus piuhat 40e, siinä onkin jo satku. Uusi pumppu Pilateemasta 50e. Suutin liittimet uudet 20-30 e, suuttimet. Tohon laskin vielä imareihin 100 e, jos siistit haluaa ja nekin pitää ite taikoa vielä. Laajakaistalambda aika ehoton, jos puhallin. Ne pikku nippelit sitä hintaa tuokin. Ja tuo tonni on aika realistinen arvio. 500-1000 e se kuitenkin on, riippuen mitä haluaa ja osaa tehdä. Quote Link to comment
mikan Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Mä laitoin riisipussiin GSI Opelin LE-jetronicin, niin siihen meni noin 300-400 euroa. Aika simppeli vehje, joka ei juuri säätöä tarvitse. Eli yks vaihtoehto on ottaa koko ruutta autosta jossa on suunnilleen saman kokoinen, saman tehoinen ja samalla kierrosalueella toimiva. K-jetti olis sitten vielä astetta helpompi tapaus, mutta vie enemmän tilaa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 juu eli toi 500 e megasquirt hommaan on aika lähellä totuutta, olettaen et pystyy noi pelti hommat tekeen ite. Ite käytin aika paljon 9000 ja 900 saabin osia joita löytyy runsaasti ja halvalla. laajakaistalambda ei todellakaan oo tarpeellinen muuta kuin säätövaiheessa, sillä kuplan konetta en laittaisi ainakaan itse lambdan perään...on tuo kuplan kone sen verran eksoottinen :) jos haluaa seoksia seurata niin kuin minä teen niin käytässä on normi lambda josta kyllä näkee ohjeellisen arvon kun tietää mitä laajakaista on samoissa arvoissa näyttäny. käytän siis lambdaa lähinnä valvontaan jos yks ruiski vaikka pimenee. voin yrittää laatia listan mitä osia käytin ja mitä maksoivat. Täytyy vielä sanoa et noi eurot ei oo niin ratkasevia, saat paremmin toimivann koneen jonka voit itse säätää...ilman kassillista suuttimia ja mittareita sekä vivustoja. Quote Link to comment
JaniM Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Joo tuleehan tuo paljon halvemmaksi kuin uusi tupla pari ja jää rahaa käyttöön muuhun palikkaan ja rutkasti. Ja säädettävyys pikkasen toista, ei tartte suuttimien kanssa arpoa kompromissia. Ruiskulla saa koko alueen toimimaan. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 enpäs nyt muista mikä sen merkki on mut mega pohjanen se ruisku on ja säätää ite ittensä laajakaistalla,vajaa 500e poksi,kaverin autoon tollanen just uppos..et jos helpon haluaa säädöistä...maksaahan toi jo yhes konerikossa ittensä;) Quote Link to comment
Roope Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 ? mikä rosolli ? Mut mites pitkällepääsee saabin ruiskulla eli ostaa saabin täydellisen ruiskun ni pelaaako se saabin aivoilla kuplassa vai pitääkö staa megasguirtti? Quote Link to comment
Ketsa Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Saabin LH-jetti on varmasti hyvä vaihtoehto, jos haluaa säilyttää alkuperäisen sytkän. Katalysaattoriaikakauden 900 16v vaparin LH-jetti on jo lamda- palautteinen. Bensakartta tuollaisessa on tuossa sellainen, että 3500 rpm asti laihalla ja sen jälkeen maksimiteholla. Rajoitin on sitten 5900 rpm. Quote Link to comment
Roope Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 siis sen pitäisi toima suoraan kiinnitettynä kuhan on tehny imusarjat ? Quote Link to comment
JaniM Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Säätää megagin itte laajakaistalla tai tavallisella. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 no tosta megan tavallisella lambdalla säädöstä ei juuri hyötyä ole..onkos muka tavallisessa megassa normaalisti laajakaistalla säätö????? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 unohtakaa se automaatti säätö!!!!! ei kannata sekottaa kuplan koneeseen noin hienoa juttua. ei muuta kun mega ja ruutta vehkeet koneeseen kiinni ja läppäri kauniiseen käteen ja säätämään ajossa tai penkissä. varmasti on paras tulos koska kun kerran säädetty kohdalleen niin ei tarvi mitään automaatti juttuja. näin tein kaverin kans ja hyvin löyty kartat kohdilleen, mitä nyt laajakaistan avulla vielä tarkennetaan. Mitä jos yks ruisku pimenee niin automaattisäätö pistää vaan lisää soppaa muille ja yks pytty on "kuivilla"...ei hyvä!!! niin kuin aikaisemmin kirjoitin, normi lambda antamaan ohjeellista tietoa koneesta ajon aikana niin näkee missä seokset menee. saabin ruiskua tuskin kannattaa laittaa kun on vähän eri koneelle suunniteltu ja ohjelmat sen mukaiset. kuten Ketsa laittoikin et ensin käy laihalla ja sit antaa mitä antaa ja toi säätäminen ei oikein onnistu ellei astu omistaan laitteita päästä saabin boksiin kiinni. Roopelle vielä ja tietty kenelle vaan et jos työkalut pysyy käsissä ja ei tarvi kaikkee teettää pajoissa niin on tekemisen ja rahan väärtti!!! voin lämpimästi suositella :) laitan tonne mun topicin alle lisää juttua mitä oon koneeseen laittanu kun on tullut muutamalta henkilöltä kyselyä eli voi lukea sieltä lisää ettei tää mee off topicin puolelle. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2766-mega-squirt-projekti/ Quote Link to comment
JaniM Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Itessään Megassa ei ole laajakaistaohjainta, siinä VEMSsissä on mitä hait. Mutta erillistä laajakaistaa voi käyttää siinä. Ootkos Tuoppi käyttänyt vexme apuohjelmaa? Pelittää ilmeisesti aika hyvin myös. Ja kun säädöt kohdillaan, niin laajakaista pois ja kovaa ajoa. Ja eikös ton huomaa, jos yksi suutin on täysin pimee ja bensseosta ei muualta tule? Quote Link to comment
Ketsa Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 siis sen pitäisi toima suoraan kiinnitettynä kuhan on tehny imusarjat ? Toimii, mutta seosta ei pysty säätämään kuin bensanpaineella (tosin vanhimpiin saabin LH-jetteihin saa tehtyä itse lastun ja kartan tekoon löytyy netistä ohjelma). Viri-viriin mottiin laittaisin ohjelmoitavan ruiskun, mutta alle 100hp rakennelmiin kyllä soveltuu esim. saabin ruisku. Toki ideana jonkin muun auton ruiskun soveltamisessa on siinä, että luovuttaja auto on jo nurkissa tai sellaisen puoli-ilmaiseksi saa (tai sitten myös sellaisessa tapauksessa, että ei ole kykyä/kiinnostusta tietokoneen käyttöön ruiskun ohjelman teossa). Kytkentäkaavio luovuttaja-autoon pitää myös olla ja ehdottomasti mahdollisimman täydellinen johtosarja luovuttaja-autosta. Quote Link to comment
Roope Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 no mistäs autosta saisi eniten tarpeellisia osia tuommoiseen ruikun tekemiseen? miten oliosi Boch L-jetronic ja "aivoiksi" megasguirt ja missä autoissa noita on siis L- jetronikkejä? Quote Link to comment
JaniM Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Saab, mooppeli, bemarii... Ohan noita. Mutta tarvitset kuitenkin vaan läppärungon, b-paineen säätimen, suuttimet ja pensapumpun ja lämpöanturit. Sit on osa sytkäosista käy. Finsquirt.net sivuilta löytyy myyntiosastolta kamaa. Kuplaan ku tekee, niin irto-osina melkein kantsii hankkia ellei ennestään oo jotain raatoa tai saa "ilmatteeksi". Quote Link to comment
Roope Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 no mitens olis toyota camryn osat? Quote Link to comment
Roope Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 osta multa saban k-jet. ja sekös oli se mekaaninen ruisku johon eivoi laitta ms:ää ? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 en oo kättäny vemexiä mut sivuja luin ja aika mielenkiintoiselta vaikutti. pitää tutkia lisää. noissa lambda säädöissä oon tarkoittanut siis ajon aikana tapahtuvaa korjausta, mut tommonen jolla vain säätää koneen ja sitten irti ja katselee lambda arvoja itse kuulostaa hyvältä. ja tuo suutin ongelma voi iskeä niin monella eri tavalla, voi pimentyä kokonaan jolloin varmaan huomaa mut sitten on nää roskat ja toiminta häiriöt ettei suutin vaan jostain syystä aukea kokonaan. mut kukapa sitä kuplan tupliakaan vauhdissa säätää...vai?? :) megaan on tulossa oma laajakaistaohjain mut aikataulusta en oo tietonen tällä hetkellä. itse suunnittelin kans tota saabin mekaanista ensin mut kaveri joka on saabien kanssa pelannu montamonta vuotta sano et ei kannata sohasta tota vehjettä, mut ainahan nää on mielipidekysymyksiä. Quote Link to comment
Ketsa Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 K-jetti auton onnellisena entisenä omistajana suositan kanssa vain bensapumpun talteen ottoa k-jet laitteistoista :-) Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 mutta laittakaa kuvaa kone huoneesta missä on vaakaimu kaasari,koska ite en löydä :( t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.