Jump to content

millainen kaasari ?


Recommended Posts

Eli millaine kaasutin olisi hyvä ?

siis onkos vaakaimu kaasuttaja hyvä kuplassa. Miten mahtuu luukun alle?. Tietysti nurkka pystyt olisi parhammat mutta hinta on korkeampi kuin vaaka imuissa ainakin käytetyissä

 

siis miten mahtuisi vaikka 2x45 dellu luukun alle vaaka imuna

kuvia olis kiva nähdä .

Link to comment
Guest Toheltaja

hyvä vaihtoehto on tuplasolexit, eli 2kpl 1 kurkkuista kaasutinta. Koko sarja putsareineen vivustoineen kaikkineen maksaa uutenakin 35mm mallina luokkaa 350,- joten ei siitä kaasutinpari enää uutena paljoo halpene. Ja taatusti käyttöystävällisempi kuin vaakakaasari joka vie tilaa, kanavat o erimittaiset epäkeskon sijoituksen takia ja putsari ei mahdu olemaan kovin kummoisen kokoinen.

Link to comment
Guest Tuoppi

ehdotan et laitat ruiskun! helppo säätää ja saat kaiken irti koneesta, eikä maksa enempää kuin kaasutin jututkaan. tietty töitä teettää mut jos intoo on niin suosittelen!!

Link to comment

Tuoppi ookko sä tehny ruiskun kuplaan? jo oot ni paljo kustansi ja mistä sait osat

 

eikös tuo kannata tehä jonkun toisen auton ruiskusta ?

 

mutta laittakaa kuvaa kone huoneesta missä on vaakaimu kaasari,koska ite en löydä :(

Link to comment

Kyllä toi megasquirt suora sytkällä maksaa kaikkinensa 1000 e, jos tyhjältä pöydältä lähdetään. Jos ite pystyy tekee imarit ynnä muut ja saa haalittua vanhoja ruiskun osia ja muuta osaa, niin sit saa tippumaan pari satasta pois.

Ja tossa tonnissa on sit kaikki mahdollinen nippeli suunnilleen. Liittimistä piuhoista ja muista kerääntyy äkkiä pari sataa. Ite poksi on 200e valmiina.

Link to comment
Kyllä toi megasquirt suora sytkällä maksaa kaikkinensa 1000 e, jos tyhjältä pöydältä lähdetään. Jos ite pystyy tekee imarit ynnä muut ja saa haalittua vanhoja ruiskun osia ja muuta osaa, niin sit saa tippumaan pari satasta pois.

Ja tossa tonnissa on sit kaikki mahdollinen nippeli suunnilleen. Liittimistä piuhoista ja muista kerääntyy äkkiä pari sataa. Ite poksi on 200e valmiina.

 

No einy 1000€ mutta ei sitä sillä 200€lläkään saa, riippuu tietty mitä haluaa käyttää ja onko suhteita yms niinku JaniM totesi...

 

Mulla Megaan on menny nyt about 500€, jos sitäkään ja enää imarit tekemättä ja muutama anturi hankkimatta, ne maksaa yhteensä motonetis alle 40€...=) Joten kait sillä olis jo jokku kaasaritkin saanut... =) Ja mitä säätämiseen tulee niin joutuu niitten kaasareidenkin säädön opetteleen ja juuri tästä syystä itse opettelen suoraan ruutan säätöa.

 

-MP-

Link to comment

Niinpä, tossa oliki uusi hukkakipinä puola 60e plus piuhat 40e, siinä onkin jo satku. Uusi pumppu Pilateemasta 50e. Suutin liittimet uudet 20-30 e, suuttimet. Tohon laskin vielä imareihin 100 e, jos siistit haluaa ja nekin pitää ite taikoa vielä. Laajakaistalambda aika ehoton, jos puhallin.

Ne pikku nippelit sitä hintaa tuokin.

Ja tuo tonni on aika realistinen arvio. 500-1000 e se kuitenkin on, riippuen mitä haluaa ja osaa tehdä.

Link to comment

Mä laitoin riisipussiin GSI Opelin LE-jetronicin, niin siihen meni noin 300-400 euroa. Aika simppeli vehje, joka ei juuri säätöä tarvitse. Eli yks vaihtoehto on ottaa koko ruutta autosta jossa on suunnilleen saman kokoinen, saman tehoinen ja samalla kierrosalueella toimiva. K-jetti olis sitten vielä astetta helpompi tapaus, mutta vie enemmän tilaa.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Tuoppi

juu eli toi 500 e megasquirt hommaan on aika lähellä totuutta, olettaen et pystyy noi pelti hommat tekeen ite. Ite käytin aika paljon 9000 ja 900 saabin osia joita löytyy runsaasti ja halvalla. laajakaistalambda ei todellakaan oo tarpeellinen muuta kuin säätövaiheessa, sillä kuplan konetta en laittaisi ainakaan itse lambdan perään...on tuo kuplan kone sen verran eksoottinen :) jos haluaa seoksia seurata niin kuin minä teen niin käytässä on normi lambda josta kyllä näkee ohjeellisen arvon kun tietää mitä laajakaista on samoissa arvoissa näyttäny. käytän siis lambdaa lähinnä valvontaan jos yks ruiski vaikka pimenee. voin yrittää laatia listan mitä osia käytin ja mitä maksoivat.

 

Täytyy vielä sanoa et noi eurot ei oo niin ratkasevia, saat paremmin toimivann koneen jonka voit itse säätää...ilman kassillista suuttimia ja mittareita sekä vivustoja.

Link to comment

Joo tuleehan tuo paljon halvemmaksi kuin uusi tupla pari ja jää rahaa käyttöön muuhun palikkaan ja rutkasti.

Ja säädettävyys pikkasen toista, ei tartte suuttimien kanssa arpoa kompromissia. Ruiskulla saa koko alueen toimimaan.

Link to comment
Guest laiska`s custom

enpäs nyt muista mikä sen merkki on mut mega pohjanen se ruisku on ja säätää ite ittensä laajakaistalla,vajaa 500e poksi,kaverin autoon tollanen just uppos..et jos helpon haluaa säädöistä...maksaahan toi jo yhes konerikossa ittensä;)

Link to comment

Saabin LH-jetti on varmasti hyvä vaihtoehto, jos haluaa säilyttää alkuperäisen sytkän. Katalysaattoriaikakauden 900 16v vaparin LH-jetti on jo lamda- palautteinen. Bensakartta tuollaisessa on tuossa sellainen, että 3500 rpm asti laihalla ja sen jälkeen maksimiteholla. Rajoitin on sitten 5900 rpm.

Link to comment
Guest laiska`s custom

no tosta megan tavallisella lambdalla säädöstä ei juuri hyötyä ole..onkos muka tavallisessa megassa normaalisti laajakaistalla säätö?????

Link to comment
Guest Tuoppi

unohtakaa se automaatti säätö!!!!! ei kannata sekottaa kuplan koneeseen noin hienoa juttua. ei muuta kun mega ja ruutta vehkeet koneeseen kiinni ja läppäri kauniiseen käteen ja säätämään ajossa tai penkissä. varmasti on paras tulos koska kun kerran säädetty kohdalleen niin ei tarvi mitään automaatti juttuja. näin tein kaverin kans ja hyvin löyty kartat kohdilleen, mitä nyt laajakaistan avulla vielä tarkennetaan. Mitä jos yks ruisku pimenee niin automaattisäätö pistää vaan lisää soppaa muille ja yks pytty on "kuivilla"...ei hyvä!!! niin kuin aikaisemmin kirjoitin, normi lambda antamaan ohjeellista tietoa koneesta ajon aikana niin näkee missä seokset menee.

saabin ruiskua tuskin kannattaa laittaa kun on vähän eri koneelle suunniteltu ja ohjelmat sen mukaiset. kuten Ketsa laittoikin et ensin käy laihalla ja sit antaa mitä antaa ja toi säätäminen ei oikein onnistu ellei astu omistaan laitteita päästä saabin boksiin kiinni.

Roopelle vielä ja tietty kenelle vaan et jos työkalut pysyy käsissä ja ei tarvi kaikkee teettää pajoissa niin on tekemisen ja rahan väärtti!!! voin lämpimästi suositella :)

laitan tonne mun topicin alle lisää juttua mitä oon koneeseen laittanu kun on tullut muutamalta henkilöltä kyselyä eli voi lukea sieltä lisää ettei tää mee off topicin puolelle.

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2766-mega-squirt-projekti/

 

Link to comment

Itessään Megassa ei ole laajakaistaohjainta, siinä VEMSsissä on mitä hait.

Mutta erillistä laajakaistaa voi käyttää siinä.

Ootkos Tuoppi käyttänyt vexme apuohjelmaa? Pelittää ilmeisesti aika hyvin myös. Ja kun säädöt kohdillaan, niin laajakaista pois ja kovaa ajoa.

Ja eikös ton huomaa, jos yksi suutin on täysin pimee ja bensseosta ei muualta tule?

Link to comment
siis sen pitäisi toima suoraan kiinnitettynä kuhan on tehny imusarjat ?

 

Toimii, mutta seosta ei pysty säätämään kuin bensanpaineella (tosin vanhimpiin saabin LH-jetteihin saa tehtyä itse lastun ja kartan tekoon löytyy netistä ohjelma). Viri-viriin mottiin laittaisin ohjelmoitavan ruiskun, mutta alle 100hp rakennelmiin kyllä soveltuu esim. saabin ruisku.

 

Toki ideana jonkin muun auton ruiskun soveltamisessa on siinä, että luovuttaja auto on jo nurkissa tai sellaisen puoli-ilmaiseksi saa (tai sitten myös sellaisessa tapauksessa, että ei ole kykyä/kiinnostusta tietokoneen käyttöön ruiskun ohjelman teossa). Kytkentäkaavio luovuttaja-autoon pitää myös olla ja ehdottomasti mahdollisimman täydellinen johtosarja luovuttaja-autosta.

Link to comment

Saab, mooppeli, bemarii... Ohan noita.

Mutta tarvitset kuitenkin vaan läppärungon, b-paineen säätimen, suuttimet ja pensapumpun ja lämpöanturit. Sit on osa sytkäosista käy.

Finsquirt.net sivuilta löytyy myyntiosastolta kamaa. Kuplaan ku tekee, niin irto-osina melkein kantsii hankkia ellei ennestään oo jotain raatoa tai saa "ilmatteeksi".

Link to comment
Guest Tuoppi

en oo kättäny vemexiä mut sivuja luin ja aika mielenkiintoiselta vaikutti. pitää tutkia lisää. noissa lambda säädöissä oon tarkoittanut siis ajon aikana tapahtuvaa korjausta, mut tommonen jolla vain säätää koneen ja sitten irti ja katselee lambda arvoja itse kuulostaa hyvältä. ja tuo suutin ongelma voi iskeä niin monella eri tavalla, voi pimentyä kokonaan jolloin varmaan huomaa mut sitten on nää roskat ja toiminta häiriöt ettei suutin vaan jostain syystä aukea kokonaan. mut kukapa sitä kuplan tupliakaan vauhdissa säätää...vai?? :)

 

megaan on tulossa oma laajakaistaohjain mut aikataulusta en oo tietonen tällä hetkellä.

 

itse suunnittelin kans tota saabin mekaanista ensin mut kaveri joka on saabien kanssa pelannu montamonta vuotta sano et ei kannata sohasta tota vehjettä, mut ainahan nää on mielipidekysymyksiä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...