Guest Toheltaja Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Nyt herne nenässä. Kyse ei ole nyt osatoimittajasta vaan kyseisestä osan valmistajasta. Nurkkakaasarisetti, bolt on with doghouse fanshroud: imusarjat jyrsitty niin vinoon että kaasarit sojottaa liki 8 asteen kulmassa puhallinkoppaa vasten. Juu, kyllä nasta uppoaa imusarjaan eikä jää kantamaan, sen varmistin vielä poraamalla nastan reiän 8mm poralla, kun nasta on 6mm Repsikan puolelle meni kaasari ku lekas koppaa sentin sisään (läpän vipu vain otti vähän kiinni). Kuskin puolelle ei mene ennenku lekaa koppaa 2-3cm sisään. Samaisen kaasarisetin vivusto ei käynyt ilman jyrsintapin käyttöä, koska kiinnityspalikkaa ei saanut lohkoon kiinni mitenkään, niin paksu se oli, eli piti jyrsiä potero että saa mutterin kiinni. Samaten yhdystanko puhallinkoppaan oli liki sentin liian lyhyt. Laitoin vanhan keskikaasarin takaisin 4 tunnin taistelun jälkeen... Tänään vuorossa vaihdekeppi mallia drag fast. Muuten hemmetin hieno ja kaikkee, mutta kas kummaa tuo pallo jonka pitäisi mennä vaihdetangon pesään onkin 15mm liian korkealla, eli ei ylety yksinkertaisesti mitenkään. Ja malli on pakettiautoon, 62-67. Omien lukutaitojeni mukaan omani joka on -66 menee juuri tuoho väliin. No taas vanha takaisin ja osa hyllyyn seisomaan. Kasaaks näitä joku vitun sokee entinen luudan tekijä siellä taiwanin takametsissä. Pitääkö heittää romukoppaan ja sijoittaa puolen vuoden palkka Perkkiön Keimon vastaaviin tuotteisiin Quote
Sakke Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 patskaa ovat näköjään nuokin,ei voi luottaa enää ku omaan rälläkkään ja miggiin :D Quote
mikan Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Pidempi iskuista kampuraa vaan ja veiviä, niin kaasarit menee kauemmaksi kopasta. :-) Kepukan palluran etäisyydellä ei näytä olevan kovin suurta ero ilman tuota paksua mötikkää tuossa kiinnityspinnassa. Joku kaulus/tiiviste? Mikä se on? Mitä materiaalia? t. Mika Quote
Tomppa Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Pikaisia olettamuksia ja kommentteja ilman vahvistusta toimittajalta: 1. Kaasarisetti vaatii Doghouse-koppaan merkittäviä muutostöitä, kuten myös mm. 40mm Dellortot lyhyillä imusarjoilla vaativat. Aircooled.fi suosittelee sarjaa käytettäväksi ns. 36hp kopan kanssa, joka sopii kaasareiden kanssa yhteen ilman modifiointia. Missään tuote-esitteessä SCAT ei totea kaasarisetin sopivan paikalleen leveän vakiodoghousen kanssa. Sen sijaan se esitetään luettelossa 36hp kopan kanssa. (sivu 2) http://www.aircooled.fi/public/SCAT_VW06.pdf Olettamus siitä, että setti sopisi vakio doghousen kanssa on täysin minun oma arvioni, joka tässä tapauksessa on selvästikin mennyt pieleen. Pahoittelut siitä, olisi pitänyt kokeilla sarjaa ennen myyntiin laittamista. 2. Lievä, n. 8 asteen kulma imusarjoissa kohti puhallinkoppaa johtunee pyrkimyksestä mahduttaa kaasarit paremmin sisään moottoritilaan. Sama kulma on kaikissa toimitetuissa vastaavissa sarjoissa. Koitin imusarjoja 044 kansiin. 3. Vivustosta ei ole aiemmin tullut valitusta. Kuvan mukaan käytössä on lohkon vakiopultti, kun sarjan kanssa tulee käyttää mukana toimitettua pidempää pulttia? Kaasutinsarja on SCATin luetteloon vuonna 2006 ilmestynyt ja vasta Aircooled.fi:n mallistoon saapunut ja käyttökokemukset siksi aika vähissä. Tämän vuoksi yllä mainitut ongelmat ovat tulleet tietoon lähimmän viikon sisällä eikä niitä voitu etukäteen arvata, koska myöskään tuotteiden valmistaja SCAT ei asiasta tilaushetkellä maininnut. Ongelmaan sinänsä varmasti keksimme jonkin ratkaisun, joka tyydyttää molempaa osapuolta. Vaihdekepin ongelma on mielenkiintoisempi ja vaatii asian tarkistamisen SCATilta. Ainakin SCATin 2006 kuvaston mukaan (sivu 64) http://www.aircooled.fi/public/SCAT_VW06.pdf kepissä pitäisi olla huomattavasti pidempi varsi "ennen" palloa. Tämä saa minut epäilemään, että paketissa on ollut eri mallinen keppi kuin mitä tuotetarrassa. Pallokeulapakuja harrastanut saattaisi suoralta kädeltä osaa sanoa, onko pallokeulan kepin tappi pidempi? Jos näin on, niin oletan kyseessä olevan pakkausvirhe valmistajan päässä. Tuote luonnollisesti vaihdetaan oikeanlaiseen tai kunnolliseen riippumatta syystä. terv. Tomppa Quote
Guest Valtsu Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 toi vaihekeppi näyttäis siltä että kun ton laipan tiivisteen irrottaa/hävittää niin pallo on yhtä etäällä kun alkuperäisessä. Tiiä sitten onko tossa jotain metallista tukea yms. ton tiivisteen alla... Quote
Guest Toheltaja Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 se on metallinen kaulus, revin sen vittuun ja laikkaan alaosaa kaposammaks. tolla kauluksella nääs nostetaan keppiä ylös, koska juniksen lattiassa on toi keppi poterossa. Imusarjat menee jyrsintään syksyllä ja lisätään uuteen koneeseen talven aikana kaasareiden kans. Koppa kavennetaan, ja puhallinliitännät poistetaan. Silti ihmettelen tota imareiden kulmaa, eihän kaasarit miun kokemuksella o koskaan ollu liian lähellä konehuoneen reunoja, ees kuplassa, ja paljon pidemmillä sarjoilla... Muistelen kyllä että joskus taannoin yhdet tuplalortojen bugpack imarit jyrsin myös oikeeseen kulmaan, ne oli saman verran kallellaan ulospäin ku nää sisäänpäin. Kaikkee sitä maailmalla tehdään. Ei tartte ku jigi olla hitusen perseellään ni alkaa tulla iso kasa "sutta" Quote
Lasse Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Just haukoteltiin kaverin kanssa venakoppia jotka pitäisi olla "suunniteltu" toimimaan ao. kansien kanssa, mutta kas kummaa keinuvipu ottaa koppaan kiinni. Vaikka käytössä ei nyt ole mikään erityisen suurinostoinen nokka tms. kummaa. Näitä asentaessa tarvitset jyrsinkonetta. Sit nuo vaihdelaatikon tukipannat vääntää koko toosan vinoon niin, että konekin on montussa silminnähden vinossa. No vingulla soikeita reikiä ja pikkasen parempi tuli. Toisin hieno keltapassivointi meni vähän huonoksi. Tässä tarvittiin siis kompuraa ja vinkua. Fukfäk-merkkinen t-kahva kepukka: parkkilukon lirvake ei yllä vastakappaleeseen ilman temppuiluja. Tästä selvittiin hitsikoneella. Siis: parempi huono alkuperäinen osa kuin hieno uusi taivanilainen ? Quote
Lasse Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 On se vaan perkeleen kallis. Ainakin tälläselle köyhälle. Pakko koittaa elää korvikkeilla. Quote
Guest fastghia Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Köyhäl ei oo varaa ostaa halpaa... eikä kallista. Hirvee raketia. Mäkin oon köyhä ja vieläkin köyhemmäks oon muuttunut mitä pitemmälle harrastus on edennyt... Quote
DWL_Puavo Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi, ja kallis on laadukasta. Quote
-Alex- Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Mä en ole ite paljoa sortunu scatin osiin, mitä nyt cromoly vauhtipyörän pulttia ollut...ja joskus 69 vastapainoakseli Scatin keinuja en ole ostanut, saanut sellaisen kuvan niistä ettei ihan laatu kohdillaan, jollain shoptalkforumilaisella oli koneistuslastuja mukana scat ratio rocker paketissa :D CB:n keinut jotka on myynnissä ovat olleet ihan kelvolliset, Pauterit ovat sitten jo hintaansa nähden huippulaatuisia.. Quote
Anssi Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Samalla kun korjailet kepin pohjaa vaihda noi teflonniveltä kasassa pitävät pop-niitit vahvempiin tai pistä niiden tilalle pultit, alkuperäiset taiwanin niitit löystyy ja pykälät katoaa.... Paskaa on luvattoman paljon tarjolla, kaikilla varmaan kokemuksia yhden kesän kestävistä vetoakselin kumeista ja alle 5tkm kestävistä painelaakereista. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.