Jump to content

30hp moottorin viritys


Recommended Posts

Onko kokemusta:

-virtaako "4-tip abarth" -vaimennin (aito/repro) merkittävästi paremmin kuin vakio/tanskalainen repro "single-tip" pönttö? Vai onko ero lähinnä kosmeettinen...

-onko sisuskaluissa eroa?

-putkien halkaisijat?

 

Edes mittatiedot tälläisestä "30hp-tuuninki" pöntöstä ovat tervetulleita =)

 

p.s.kaikki kikat lisävoiman toivossa käytettävä!!!

 

Suunnitelmat muuttuneet oman koneen osalta siten että ainakin ensikesänä mennään vakiokammella ja 35/32 venoilla (+luonnollisesti kanavat portataan) ja ahdin asennetaan ;)

Possun kampi asennetaan vasta kaudelle 2009 =)

 

Jokos ensikesänä pidetään suomessa "30hp" kiihdytys hipat jonkun tapahtuman yhteydessä???

Link to comment
  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Abarth-kopioiden virtauksista en tiedä, flat-4 versio teettää askartelua jotta sen saa sopimaan. Belgialaisen tyypin tekemät rst-versiot sopii heittämällä, mutta kaupankäynti on vähintäänkin nihkeää. Enpä olis uskonut että voi kestää vuoden saada oikea vaimennin, homma oli maksettu ennakkoon. "ive sent it 2 monts ago you not get it yet blaablaa.."

Link to comment

Mahtaako noista iloa olla, näyttävät ihan samalta kuin orkkis, mut vaan neljä ulos tuloo. Halpa ratkasu ois suhnauttaa kopsuun lisää pillejä. Eikö kukaan väännä 30hp kärmestä? Ite ainakin teen kuplan kärmeksestä jos joskus saan ton hökötyksen eteenpäin.

Link to comment
-67, Openissa Ovaaleilla viivalle, ja mäyris pottiin?

Jos vaan kone kasassa ja aski kestää waltavan woeman lisäyksen niin kiinni veti =)

Jokos päivämäärä on lyöty lukkoon?

Eikö kukaan väännä 30hp kärmestä?

372552.jpg

Aika rajunkokoista putkea ~1400 koneeseen 35/32 venoilla ja "vakio" kansilla =)

Tämä on se sama heppu jolla on sambassa oikein hianot taulukot miten vakio 30hp kannen saa virtaamaan paremmin kuin okrasan...

 

Onkos kukaan tehnyt Okrasa konetta Judsonilla icon_biggrin.gif

 

-tipi- hyvälle näyttää => Oma kone ei vielä edes noin pitkällä...

Mitä nokkaa ajattelit käyttää?

Link to comment

Mikko, sit ei ois enää 30hp pohjainen kiinteellä laturinjalalla. Joka tässä oli se suola, vaikkei mitään järkeä oliskaan.

 

-tipi- hyvälle näyttää => Oma kone ei vielä edes noin pitkällä...

Mitä nokkaa ajattelit käyttää?

 

Aattelin orkkisesta hiotuttaa kireemmäks ja jos sais vähän nostoakin. On kai sulla joku kone autossa nyt kiinni? Eikö se oo 30hp?

Link to comment
-67, Openissa Ovaaleilla viivalle, ja mäyris pottiin?

Jos vaan kone kasassa ja aski kestää waltavan woeman lisäyksen niin kiinni veti =)

Jokos päivämäärä on lyöty lukkoon?

Eikö kukaan väännä 30hp kärmestä?

372552.jpg

Aika rajunkokoista putkea ~1400 koneeseen 35/32 venoilla ja "vakio" kansilla =)

Tämä on se sama heppu jolla on sambassa oikein hianot taulukot miten vakio 30hp kannen saa virtaamaan paremmin kuin okrasan...

 

Onkos kukaan tehnyt Okrasa konetta Judsonilla icon_biggrin.gif

 

 

 

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... a&start=40

 

 

 

 

 

-tipi- hyvälle näyttää => Oma kone ei vielä edes noin pitkällä...

Mitä nokkaa ajattelit käyttää?

 

No joo okrasa/shorrock on tehty. Mutta ei toki kait kukaan ole tehnyt 30hp koneelle, tääkin on 34hp koneeseen tehty..mut aigas magee silti 100hp???

Tietääkseni shorrockia ei edes saa 30hp koneeseen paitsi kuten tässäkin on tehty, omatekoisilla imareilla? Mutta judson/okrasaa en ole kyllä ikinä nähnyt

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... a&start=40

post-530-13888359303993_thumb.jpg

Link to comment

Nyt kun on niin että Gene-vainaan paja ei osaa sanoa milloin pystyvät toimittamaan 30hp lohkoon sopivaa lisäöljypohjaa (on valikoimassa => hyllyssä ei yhtään => kysyntä vähäistä => ei hajua milloin tekevät..) kävi mielessä että jos hitsaisi gene-öp:hen (tälläiseen uudempaan malliin) 30hp-lohkoon sopivan laipan vaikka 10mm alumiinista. Olisiko halukkaita lähtemään mukaan projektiin? En kehtaisi koneistaa/tuttaa 1kpl laippoja kun "samalla vaivalla" noita tekisi useammankin =)

Onko uudemman lohkon ja vanhemman lohkon öljysihdin-pulttijaossa suurikin ero? Tiedän että on eroa, mutta kuinka paljon (ei ole yhtään uudempaa lohkoa käsillä...)? => mietin vaan että onnistuisiko tälläinen projekti...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jos vanhempi öljypohja on paljonkin pienempi kun uudempi, niin sillonhan ois varmaan mahdollista tehdä adapterilaippa siten, että se tulee lisäöljypohjan sisään, eikä vie maavaraa.

Link to comment

Ei taida pyöreää laippaa saada itseään pienemmästä reijästä sinne öljypohjan sisään? Tahi ongelma on myös, ettei öljypohja ole koneistettu sisäpuolelta tiivistettä varten.

 

Kukahan hitsais ison öp:n vaikka alumiinilevystä, siihen vain sitten semmoinen sorvattu pultattava kaulus lohkon väliin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

No ei se sit onnaa, jos ei oo tosiaan edes siliää pintaa sisällä. Teräksestä jos tekee välilaipan, niin ei menetä maavaraa kun neljä milliä. Tai sit ei ollenkaan, jos ajaa lisäöljypohjan laipasta vastaavasti tavaraa pois. Sitä en sit tiiä onko siinä varaa.

Link to comment

Alumiinin hitsaaminen ei ole ongelma => saan teettettyä kohtuullista korvausta vastaan...

Taidan tehdä siten että avarran uudemman öp:n aukkoa ja siihen sitten hitsaten sopivalla jaolla oleva laippa kiinni. Tässä "tuhoutuu" yksi öljypohja mutta maavara ei pienene oleellisesti, etenkin kun perä ei tontissa...

Link to comment
Nyt pyörähti rojekti käyntiin:

Sambasta luin että tämä Mr.Okrasa on teettänyt 83mm pytty-mäntä-settiä 30hp koneeseen!

Tiedä sitten kuinka helvetillinen hinta noille muodostuu...

"I WILL NOT release them to the general public until all my testing is done. These piston and cylinder kits MUST last just as long as the factory 77mm original types. They will maintain the same cylinderwall thinkness or even thicker as that of a stock 77mm liner with NO cylinder distortion! I will put out a "Press Release" when they are ready to be distributed. Wont be cheap but you get what you pay for.... "

Link to comment

Juu, kannen pulttien siirtoon toi kuva viittaa, meinaan käyttää possun kansiakin. Jos ei käytä offset 'casesavereita' pitää jurauttaa ulkohalkaisijaltaan n.16mm insertti lohkoon peittääkseen entisen pultin reijän. Possun sylkän reikään jää tällöin välimatkaa n.milli. Offsettinäkään en usko että alta Ø14mm kantsii tehdä.

 

Tokkopa noita vanhoja lohkoja saa kunnolla täytehitsautettuakaan? Eli meinasin jos täräyttää M16 pultista/kierretapista casesaverit tehden, ellei valmiita löydy.

Link to comment

Tässä vähän "tiiseriä" omista kilkkeistä =) Nokka puuttuu vielä, mutta sekin on työn alla! Framin-öp-vielä kaveriksi ja kansiin isommat venat ja siistimistä niin eiköhän tuosta koneesta se 50hv irtoa =)

post-137-13888359347576_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

Mites on muilla (?) tuunaukset edenneet näiden 30-heppaisten parissa?

Omaan koneeseen toi joulupukki ameriikan ihmemaasta J.Ruiz:n valmistaman nenukepin männäviikolla. Vielä kun saisi Genen putiikin vastaamaan sähköpostiin niin alkaisi kaikki osat olla hankittuna!

post-137-13888359506478_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Löytyi toiselta forumilta "wanhaa faktaa" näistä vintage vaimentimista, mistä oli täälläkin "puhe"!

Sain myös vinkin että jos noita rst-pönttöjä tuolta Wolfsburg Specialties:lta tilaa 4kpl hinta on edullisempi => olisiko täällä palstalla halukkaita kimppatilaukseen? Kyseessä tämä: stephs-4-tip-muffler.jpg

post-137-13888359560107_thumb.jpg

Link to comment

Karmann Connection myy Specialtiesin Abarthia, hinta sama kuin suoraan tilattuna (mutta varma toimitus).

 

Jotain juttua on ollut liikkeellä että tyyppi lopettaa myymisen suoraan yksityisille, mikä on vain hyvä asia. Ei o kiva lukea palstoilta, kuinka Belgiasta tilaajat joutuu samaan tilanteeseen missä itse oli.. väitetään että on lähetetty 2kk sitten, ei ole seurantakoodia, perheessä tapahtunut jotain yms. paskaa.

Link to comment
Ei o kiva lukea palstoilta, kuinka Belgiasta tilaajat joutuu samaan tilanteeseen missä itse oli.. väitetään että on lähetetty 2kk sitten, ei ole seurantakoodia, perheessä tapahtunut jotain yms. paskaa.

Samaa olen minäkin lukenut, mutta ainakin minulle on vastannut useampaankin sähköpostiin ~1-tunnin viiveellä! ...tiedä sitten miten käy jos tilaa =)

Suoraan postikulut 22€ ja Englannista 80£ => vähän hintaeroa tulee tuostakin...

Link to comment

Kokemusta on enkä todellakaan suosittele tilaamaan suoraan siltä kaverilta.

 

Vastaili minunkin postiini niin kauan kun en ollut maksanut. Kun maksoin, kaveri hävisi eikä vastannut posteihini. Putki kyllä tuli vuoden päästä tilaamisesta, mutta hermot meinasivat mennä.

 

Nuo voipi lukea myös: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... hlight=wob

 

Tötterö on kyllä hieno.

 

EDIT: Oho, enpä muistanut, että tulikin jo tässä ketjussa tuo sanottua...

Link to comment

Tuon linkin e-bayn kannet ei ole bossilaisia vaan tarvikeita, mutta myyjä on luotettava => tilasin kolme, kun olivat "niin edullisia" ja tulleista kaksi oli kuoresta halki, ilmoitin asiasta myyjälle joka pahoitteli tapahtunutta ja lähetti ilman eriveloitusta kaksi ehjää tilalle!

Kiitos muuten linkistä, nyt on "oikean värinen" kansi jakajassa ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...