Guest Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Onko kokemusta: -virtaako "4-tip abarth" -vaimennin (aito/repro) merkittävästi paremmin kuin vakio/tanskalainen repro "single-tip" pönttö? Vai onko ero lähinnä kosmeettinen... -onko sisuskaluissa eroa? -putkien halkaisijat? Edes mittatiedot tälläisestä "30hp-tuuninki" pöntöstä ovat tervetulleita =) p.s.kaikki kikat lisävoiman toivossa käytettävä!!! Suunnitelmat muuttuneet oman koneen osalta siten että ainakin ensikesänä mennään vakiokammella ja 35/32 venoilla (+luonnollisesti kanavat portataan) ja ahdin asennetaan ;) Possun kampi asennetaan vasta kaudelle 2009 =) Jokos ensikesänä pidetään suomessa "30hp" kiihdytys hipat jonkun tapahtuman yhteydessä??? Quote Link to comment
Guest Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 Abarth-kopioiden virtauksista en tiedä, flat-4 versio teettää askartelua jotta sen saa sopimaan. Belgialaisen tyypin tekemät rst-versiot sopii heittämällä, mutta kaupankäynti on vähintäänkin nihkeää. Enpä olis uskonut että voi kestää vuoden saada oikea vaimennin, homma oli maksettu ennakkoon. "ive sent it 2 monts ago you not get it yet blaablaa.." Quote Link to comment
Guest Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 belgialaisten tyomoraali on yleisestikin ottaen vahan mita sattuu, aina pitaa olla honkimassa niskaan etta jotain tapahtuisi.. rennonletkeeta sakkia :) pari vuotta tehny niien kanssa hommia.. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Joo kyllä oli vaikeata belgialaisen Abarth-kopion saaminen. Rahat oli veloitettu ajat sitten eikä vastauksia sähöposteihini tullut. No putki tuli kuitenkin lopulta ja sopi tosiaan heittämällä. Kova ääni siinä on - liekö sisuskaluja ollenkaan... Quote Link to comment
Virtanen Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Mitähän valmistetta tämä mahtaa olla? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=368399 Quote Link to comment
-tipi- Posted September 20, 2007 Author Share Posted September 20, 2007 Mahtaako noista iloa olla, näyttävät ihan samalta kuin orkkis, mut vaan neljä ulos tuloo. Halpa ratkasu ois suhnauttaa kopsuun lisää pillejä. Eikö kukaan väännä 30hp kärmestä? Ite ainakin teen kuplan kärmeksestä jos joskus saan ton hökötyksen eteenpäin. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 20, 2007 Author Share Posted September 20, 2007 Jokos ensikesänä pidetään suomessa "30hp" kiihdytys hipat jonkun tapahtuman yhteydessä??? -67, Openissa Ovaaleilla viivalle, ja mäyris pottiin? nimim. 'Tänään koneistajan kanssa sihtailtiin taas' Quote Link to comment
Mikko Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Jokos ensikesänä pidetään suomessa "30hp" kiihdytys hipat jonkun tapahtuman yhteydessä??? -67, Openissa Ovaaleilla viivalle, ja mäyris pottiin? nimim. 'Tänään koneistajan kanssa sihtailtiin taas' mullois tohon oikeita kolmiosasii lohkoja jouten vino pino... Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 -67, Openissa Ovaaleilla viivalle, ja mäyris pottiin? Jos vaan kone kasassa ja aski kestää waltavan woeman lisäyksen niin kiinni veti =) Jokos päivämäärä on lyöty lukkoon? Eikö kukaan väännä 30hp kärmestä? Aika rajunkokoista putkea ~1400 koneeseen 35/32 venoilla ja "vakio" kansilla =) Tämä on se sama heppu jolla on sambassa oikein hianot taulukot miten vakio 30hp kannen saa virtaamaan paremmin kuin okrasan... Onkos kukaan tehnyt Okrasa konetta Judsonilla -tipi- hyvälle näyttää => Oma kone ei vielä edes noin pitkällä... Mitä nokkaa ajattelit käyttää? Quote Link to comment
-tipi- Posted September 21, 2007 Author Share Posted September 21, 2007 Mikko, sit ei ois enää 30hp pohjainen kiinteellä laturinjalalla. Joka tässä oli se suola, vaikkei mitään järkeä oliskaan. -tipi- hyvälle näyttää => Oma kone ei vielä edes noin pitkällä...Mitä nokkaa ajattelit käyttää? Aattelin orkkisesta hiotuttaa kireemmäks ja jos sais vähän nostoakin. On kai sulla joku kone autossa nyt kiinni? Eikö se oo 30hp? Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 On kai sulla joku kone autossa nyt kiinni? Eikö se oo 30hp? Kyllä, onhan siinä se alkuperäinen kone kiinni => käy ja kuukkuu hienosti =) Quote Link to comment
Guest Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Onkos kukaan tehnyt Okrasa konetta Judsonilla ei aivan.. http://www.amayesing.com/blowers.htm Quote Link to comment
UltraVW Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 -67, Openissa Ovaaleilla viivalle, ja mäyris pottiin? Jos vaan kone kasassa ja aski kestää waltavan woeman lisäyksen niin kiinni veti =) Jokos päivämäärä on lyöty lukkoon? Eikö kukaan väännä 30hp kärmestä? Aika rajunkokoista putkea ~1400 koneeseen 35/32 venoilla ja "vakio" kansilla =) Tämä on se sama heppu jolla on sambassa oikein hianot taulukot miten vakio 30hp kannen saa virtaamaan paremmin kuin okrasan... Onkos kukaan tehnyt Okrasa konetta Judsonilla http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... a&start=40 -tipi- hyvälle näyttää => Oma kone ei vielä edes noin pitkällä... Mitä nokkaa ajattelit käyttää? No joo okrasa/shorrock on tehty. Mutta ei toki kait kukaan ole tehnyt 30hp koneelle, tääkin on 34hp koneeseen tehty..mut aigas magee silti 100hp??? Tietääkseni shorrockia ei edes saa 30hp koneeseen paitsi kuten tässäkin on tehty, omatekoisilla imareilla? Mutta judson/okrasaa en ole kyllä ikinä nähnyt http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... a&start=40 Quote Link to comment
Guest Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Nyt kun on niin että Gene-vainaan paja ei osaa sanoa milloin pystyvät toimittamaan 30hp lohkoon sopivaa lisäöljypohjaa (on valikoimassa => hyllyssä ei yhtään => kysyntä vähäistä => ei hajua milloin tekevät..) kävi mielessä että jos hitsaisi gene-öp:hen (tälläiseen uudempaan malliin) 30hp-lohkoon sopivan laipan vaikka 10mm alumiinista. Olisiko halukkaita lähtemään mukaan projektiin? En kehtaisi koneistaa/tuttaa 1kpl laippoja kun "samalla vaivalla" noita tekisi useammankin =) Onko uudemman lohkon ja vanhemman lohkon öljysihdin-pulttijaossa suurikin ero? Tiedän että on eroa, mutta kuinka paljon (ei ole yhtään uudempaa lohkoa käsillä...)? => mietin vaan että onnistuisiko tälläinen projekti... Quote Link to comment
-tipi- Posted September 29, 2007 Author Share Posted September 29, 2007 Mites onnistus adapterilaippa 30hp lohkon ja uuteen lohkoon sopivan öp:n väliin? Maavara tosin taas pienenee entisestään. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 Jos vanhempi öljypohja on paljonkin pienempi kun uudempi, niin sillonhan ois varmaan mahdollista tehdä adapterilaippa siten, että se tulee lisäöljypohjan sisään, eikä vie maavaraa. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 29, 2007 Author Share Posted September 29, 2007 Ei taida pyöreää laippaa saada itseään pienemmästä reijästä sinne öljypohjan sisään? Tahi ongelma on myös, ettei öljypohja ole koneistettu sisäpuolelta tiivistettä varten. Kukahan hitsais ison öp:n vaikka alumiinilevystä, siihen vain sitten semmoinen sorvattu pultattava kaulus lohkon väliin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 No ei se sit onnaa, jos ei oo tosiaan edes siliää pintaa sisällä. Teräksestä jos tekee välilaipan, niin ei menetä maavaraa kun neljä milliä. Tai sit ei ollenkaan, jos ajaa lisäöljypohjan laipasta vastaavasti tavaraa pois. Sitä en sit tiiä onko siinä varaa. Quote Link to comment
Guest Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 Alumiinin hitsaaminen ei ole ongelma => saan teettettyä kohtuullista korvausta vastaan... Taidan tehdä siten että avarran uudemman öp:n aukkoa ja siihen sitten hitsaten sopivalla jaolla oleva laippa kiinni. Tässä "tuhoutuu" yksi öljypohja mutta maavara ei pienene oleellisesti, etenkin kun perä ei tontissa... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 Joo se tässä miulla olikin ajatuksena, ettei tarviis lisäöljypohjaa tuhota. Quote Link to comment
Guest Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 GeneBergillä öp:t ~95$ kipale =) Joo se tässä miulla olikin ajatuksena, ettei tarviis lisäöljypohjaa tuhota. Se olisi tietysti se "optimi" ratkaisu... Quote Link to comment
-tipi- Posted September 30, 2007 Author Share Posted September 30, 2007 Nyt pyörähti rojekti käyntiin: http://dwl.fi/tipi/pattern.pdf Quote Link to comment
Guest Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Nyt pyörähti rojekti käyntiin: Sambasta luin että tämä Mr.Okrasa on teettänyt 83mm pytty-mäntä-settiä 30hp koneeseen! Tiedä sitten kuinka helvetillinen hinta noille muodostuu... "I WILL NOT release them to the general public until all my testing is done. These piston and cylinder kits MUST last just as long as the factory 77mm original types. They will maintain the same cylinderwall thinkness or even thicker as that of a stock 77mm liner with NO cylinder distortion! I will put out a "Press Release" when they are ready to be distributed. Wont be cheap but you get what you pay for.... " Quote Link to comment
-tipi- Posted September 30, 2007 Author Share Posted September 30, 2007 Porssen sylkkypä onkin Ø85mm! Quote Link to comment
Guest Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Porssen sylkkypä onkin Ø85mm! =) Siirrätkö pinnapultteja vai koneistatko reikiä (pytyissä) erikohtaan? Quote Link to comment
-tipi- Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Juu, kannen pulttien siirtoon toi kuva viittaa, meinaan käyttää possun kansiakin. Jos ei käytä offset 'casesavereita' pitää jurauttaa ulkohalkaisijaltaan n.16mm insertti lohkoon peittääkseen entisen pultin reijän. Possun sylkän reikään jää tällöin välimatkaa n.milli. Offsettinäkään en usko että alta Ø14mm kantsii tehdä. Tokkopa noita vanhoja lohkoja saa kunnolla täytehitsautettuakaan? Eli meinasin jos täräyttää M16 pultista/kierretapista casesaverit tehden, ellei valmiita löydy. Quote Link to comment
Guest Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Tässä vähän "tiiseriä" omista kilkkeistä =) Nokka puuttuu vielä, mutta sekin on työn alla! Framin-öp-vielä kaveriksi ja kansiin isommat venat ja siistimistä niin eiköhän tuosta koneesta se 50hv irtoa =) Quote Link to comment
Guest Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Hienot rojut! Ps. tummanruskeita 019/ 010 tarvikekansia halvalla: ebay 300149254412. Quote Link to comment
Guest Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Mites on muilla (?) tuunaukset edenneet näiden 30-heppaisten parissa? Omaan koneeseen toi joulupukki ameriikan ihmemaasta J.Ruiz:n valmistaman nenukepin männäviikolla. Vielä kun saisi Genen putiikin vastaamaan sähköpostiin niin alkaisi kaikki osat olla hankittuna! Quote Link to comment
Guest Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Löytyi toiselta forumilta "wanhaa faktaa" näistä vintage vaimentimista, mistä oli täälläkin "puhe"! Sain myös vinkin että jos noita rst-pönttöjä tuolta Wolfsburg Specialties:lta tilaa 4kpl hinta on edullisempi => olisiko täällä palstalla halukkaita kimppatilaukseen? Kyseessä tämä: Quote Link to comment
Guest Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Karmann Connection myy Specialtiesin Abarthia, hinta sama kuin suoraan tilattuna (mutta varma toimitus). Jotain juttua on ollut liikkeellä että tyyppi lopettaa myymisen suoraan yksityisille, mikä on vain hyvä asia. Ei o kiva lukea palstoilta, kuinka Belgiasta tilaajat joutuu samaan tilanteeseen missä itse oli.. väitetään että on lähetetty 2kk sitten, ei ole seurantakoodia, perheessä tapahtunut jotain yms. paskaa. Quote Link to comment
Guest Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Ei o kiva lukea palstoilta, kuinka Belgiasta tilaajat joutuu samaan tilanteeseen missä itse oli.. väitetään että on lähetetty 2kk sitten, ei ole seurantakoodia, perheessä tapahtunut jotain yms. paskaa. Samaa olen minäkin lukenut, mutta ainakin minulle on vastannut useampaankin sähköpostiin ~1-tunnin viiveellä! ...tiedä sitten miten käy jos tilaa =) Suoraan postikulut 22€ ja Englannista 80£ => vähän hintaeroa tulee tuostakin... Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Kokemusta on enkä todellakaan suosittele tilaamaan suoraan siltä kaverilta. Vastaili minunkin postiini niin kauan kun en ollut maksanut. Kun maksoin, kaveri hävisi eikä vastannut posteihini. Putki kyllä tuli vuoden päästä tilaamisesta, mutta hermot meinasivat mennä. Nuo voipi lukea myös: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... hlight=wob Tötterö on kyllä hieno. EDIT: Oho, enpä muistanut, että tulikin jo tässä ketjussa tuo sanottua... Quote Link to comment
UltraVW Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Hienot rojut! Ps. tummanruskeita 019/ 010 tarvikekansia halvalla: ebay 300149254412. käykö tämä siis 010 jakajaan? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... %26fvi%3D1 Quote Link to comment
Guest Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Kyllä käy. Bosch 1 235 522 107 = 010/019 kansi. Quote Link to comment
Guest Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Tuon linkin e-bayn kannet ei ole bossilaisia vaan tarvikeita, mutta myyjä on luotettava => tilasin kolme, kun olivat "niin edullisia" ja tulleista kaksi oli kuoresta halki, ilmoitin asiasta myyjälle joka pahoitteli tapahtunutta ja lähetti ilman eriveloitusta kaksi ehjää tilalle! Kiitos muuten linkistä, nyt on "oikean värinen" kansi jakajassa ;) Quote Link to comment
Guest Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 2kpl orggis-kantta laitoin piloille asentamalla ne väärin päin. Hädin tuskin ehti huomata, että jokin ei natsaa kun kansi jo raksahti. Quote Link to comment
mite^ Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Ehkä hiukan ot. Mitenkä tuo 010 jakajan kansi eroaa normin jakajan kannesta, entä kärjet ja pyöriä. tuollanen jakaja löytyy mutta rojuja ei taida olla tallessa. :) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Vastaavanlainen vaaleanruskea vj.kansi maksaa Keiteleen Koneessa 8 euroa. Siitä voi arvioida kannattaako niitä tilata itse ulkomailta? Quote Link to comment
-tipi- Posted January 3, 2008 Author Share Posted January 3, 2008 Mites KK:sta sai niitä 30hp laakereita? Onko hylly kamaa? Ja mitä kokoja? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.