Pedalpusher Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Kerään nyt vähän muiden ajatuksia tästä aiheesta mun uuden pannun kohdalla. Koska pientä parannusta voisi saada mutta millä keinoin. Nolla nostolla Täys nostolla Puoli nostolla Eiks noi oo ihan hyvät noin niinku paketista päin? Mutta se mikä vähän harmittaa, on tää venanpään pyyhkäisykuvio. Ihan pään reunassa. Ei ole vielä lash cappejä eli venttiilinpään hattuja. Antakaa kuulua! Jos laitan lash capit niin geometria menee pieleen, sit pitää nostaa keinuja shimmillä ja mennään vielä enemmän venttiilin pään reunaan...? -Mikko- Quote Link to comment
mikko k Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Kuvakulma on vähä hankala ja luonnossa olis paree nähdä, mutta yhtäkkiä kattellen last capeillä tilanne vois jopa parantua? Eikä välttämättä tarvi keinujen alle shimmejä? Quote Link to comment
metake Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Jos laitan lash capit niin geometria menee pieleen, sit pitää nostaa keinuja shimmillä ja mennään vielä enemmän venttiilin pään reunaan...?Jos et laita niin pääset uusimaan keinut joka kesä. Ainakin mulla söi kuopat keinujen päihin tosi nopeasti.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 25, 2019 Author Share Posted February 25, 2019 Niin se taitaa olla järkevää laittaa lash capit joka tapauksessa ja säätää geometriaa kuntoon vasta sen jälkeen. Nyt kun itsekkin oikein isosta kuvasta kattoo eikä kännykän näytöltä niin puolinostolla ei olla suorassa linjassa säätöruuvi-tönäri suhteen ja vieläpä niin päin että venttiilin pää on alempana. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 28, 2019 Author Share Posted February 28, 2019 Nyt on jatkettu säätämistä. Laitoin lash capit mutta se korjas geometriaa liikaa ja meni yli toiseen suuntaan. Lisäsin 0,38 shimmit keinujen alle niin nyt on parempi. Nolla nosto Täys nosto Puoli nosto Ja lash capilla venttiilinpään pyyhkäisykuvio ihan kiva. Mites sitte välys männän ja venttiilin kesken? Sinitarralla tuli tällästä. Alle 1mm välys ei taida riittää...? Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 28, 2019 Author Share Posted February 28, 2019 Niin ja dekki 1.16mm. Quote Link to comment
mikko k Posted February 28, 2019 Share Posted February 28, 2019 Pari milliä tarttis olla vena/mäntä välys. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 28, 2019 Author Share Posted February 28, 2019 Eli männän koloamiseksi menee.. paska.. Olisiko täällä jollain palstalaisella kiinnostusta, taitoa ja kokemusta tehdä venttiilitaskut noihin? Voi ottaa vaikka yv.llä yhteyden. Isoja taskujahan noihin ei tarvi tehdä. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 28, 2019 Share Posted February 28, 2019 Tuon sinitarran avulla olis aika helppo piirtää mäntään tarvittava kuva (leikkaa tursunneen osan pois veitsellä ja piirtää rajat vielä kun sinitarra on kiinni männässä), ja jos siihen tarttee vaan max parin millin syvyisen viisteen niin se onnistuu ihan käsin vaikka dremelin timanttiterällä tai vingulla. Montun muoto ei ole keston, tehontuoton tai nakutuksen kannalta mitenkään merkittävä kun siitä tulee niin matala ja pieni. Onnistuu pytty ja mäntä paikallaankin jos vaan teippaa pytyn reunat huolellisesti umpeen ja peittelee muuten koneen ettei mene purua sisään. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 1, 2019 Author Share Posted March 1, 2019 Okei! Moottori tulee vielä osiin lopullista osien pesua ynnä muuta varten kun tuo on vasta koekasaus niin ei ole purulla merkitystä. Mulle ehdotettiin jo venttiiliin hiomapaperia ja porakoneella kolo. Ei sekään huono olisi. Tulisi varmaan tasaisempi jälki. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 1 hour ago, Pedalpusher said: Mulle ehdotettiin jo venttiiliin hiomapaperia ja porakoneella kolo. Ei sekään huono olisi. Tulisi varmaan tasaisempi jälki. Tai sitten rälläkällä tekee vähemmän isompaan venttiiliin sopivan ”hammastuksen”. Nopeampi minun mielestä tehdä tuollaisella kuin hiomapaperin kanssa ja leikkuujälkikin on siistimpi. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 1, 2019 Author Share Posted March 1, 2019 6 minutes ago, Ketsa said: Tai sitten rälläkällä tekee vähemmän isompaan venttiiliin sopivan ”hammastuksen”. Nopeampi minun mielestä tehdä tuollaisella kuin hiomapaperin kanssa ja leikkuujälkikin on siistimpi. Olisko mitään kuvaa tai ohjetta venttiilistä. Kuinka tiheesti hammastetaan ynnä muuta. Oot kuitenki tätä tehny uskoisin? Quote Link to comment
Ketsa Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 Useampi hampainen parempi, viimeksi tein vain kaksi hampaisen ja se hyppi ja kairatun syvyyden päättely venttiilin varresta oli hankalaa. Itse olen tuon kolon paikan/tarpeen määrittänyt siten, että haen moottoria pyörittäen venavälystä kiristäen todellisen lähimpänä mäntää käymis kohdan ja kairannut kolon juuri sille kohtaa, enkä männän yläasennon kohtaan. Esim. Jokkismottiprojektissa pakovena käy lähimpänä mäntää 10 astetta ennenyläkuolokohtaa ja imu 8 astetta jälkeen yläkuolokohdan, joten motti oli vauhtipyörältä lukittu noihin kohtiin koloja kairatessa 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 1, 2019 Author Share Posted March 1, 2019 Hyvää juttua, kiitos! Quote Link to comment
mite^ Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 Tein kanssa joskus kaksihampaiset terät hitsaamalla viilasta palan venttiiliin ja terottaen ne. Piti tehdä oikea ja väsenkätinen koska, terä pomppii aika vimmatusti ja kolosta tulee toispuoleinen. Kolot tein yläkuolokohdassa ja syvyyskin ehkä hieman yläkanttiin. 🙊 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.