Guest Jonil Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Mistähän kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan kun käy kovalla tyhjäkäyntiä lämpimänä? Kylmänä käy nätisti, mutta n. 200m ajon jälkeen alkaa kierrokset nousemaan... Quote Link to comment
portu Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Jäiskö ryyppy päälle? Himmaako pidemmän ajon jälkeen? Toki vaijerikin voi hieman jumittaa tai puuttuu vaikka joku palautus jousi. Onhan tuohon vaihtoehtoja.. Quote Link to comment
Paussi11 Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Ryypyn voi sulkea vaihtoehdoista pois. Jos ryyppy jäis päälle, moottori sammuisi lämpimänä. Quote Link to comment
peruskallio Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 (edited) Imuvuoto nostaa tyhjäkäyntiä. Yleensä vähän tosin kierrokset vähän elää. Mitä isompi vuoto sitä korkeampi tyhäkäynti. Starttisprayta tai präkleeniä suhauttelee imusarjan liitoskohtiin ja tarkastaa onko kaikki alipaineletkut kiinni. jos löytyy vuotoa vaikuttaa hetkellisesti tyhjäkäyntikierroksiin. Edited April 21, 2019 by peruskallio Quote Link to comment
Guest Jonil Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Ei havaittuja imuvuotoja jarruspraylla. Kaasarin alla vasemmalla puolella joku letku tulpattu... Nyt ensi hätään säädin kaasuvaijerin stopparia ettei ihan niin kovalla käy enää lämpimänä, tosin kylmänä joutuu nyt hetken aikaa antamaan vähän kaasua että jää käymään tyhjää... Quote Link to comment
Tutkija Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Siis syyllinenhän on silloin nimenomaan tuolla kaasuvivun ruuvilla säädetty tyhjäkäynti kun tuon mallisessa kaasuttimessa ei saa säätää tyhjäkäyntiä tuosta ruuvista vaan se pitää olla perussäädössä 1-1,25 kierrosta aukaisemassa läppää. Tyhjäkäynti säädetään kaasuttimen ohivirtauskanavan säätöruuvilla joka on se isompi messinkinen säätöruuvi kaasuttimen kyljessä,pienempi on seoksensäätö tyhjäkäynnille. 1 Quote Link to comment
Guest Jonil Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 32 minutes ago, Tutkija said: Siis syyllinenhän on silloin nimenomaan tuolla kaasuvivun ruuvilla säädetty tyhjäkäynti kun tuon mallisessa kaasuttimessa ei saa säätää tyhjäkäyntiä tuosta ruuvista vaan se pitää olla perussäädössä 1-1,25 kierrosta aukaisemassa läppää. Tyhjäkäynti säädetään kaasuttimen ohivirtauskanavan säätöruuvilla joka on se isompi messinkinen säätöruuvi kaasuttimen kyljessä,pienempi on seoksensäätö tyhjäkäynnille. Eli siis säädän tuosta kaasuvaijerin vivulta sillä lailla että kun läppä alkaa aukeamaan niin 1-1,25 kierrosta vielä kiinni ja loppu säätö messinkiruuvista? Quote Link to comment
hpa Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Hei. Laita kuva koko moottorista.Taitaa puuttua muitakin toimintaosia kuin tuo tulpattu letku.Siitä pitäisi johtaa letku ilmanpuhdistimen kanteen ja kannesta imuilman lämmityksen säätöläppään.Jakajan alipainekellon ja kaasuttimen välissä pitäisi olla metallinen mutkaputki ettei bensaa mene alipainekalvoon ja pilaa sitä. Kaasuttimen ja jakajan tyypit olisi hyvä kertoa kaukoparantajille. Kiertoilmakaasuttimen säätöohjeet löytyy tältäkin palstalta haulla. Kaasutin säädetään viimeiseksi venttiilien ja sytytyksen säädön jälkeen. Quote Link to comment
x-pj Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 Bensan suodatinkin näyttäisi olevan painepuolella eli pumpun ja kaasarin välissä. Pitäisi olla tankin ja pumpun välissä. Se ei vaikuta käyntiin, mutta paloturvallisuuden takia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.