Jump to content

Kupla käy lämpimänä tyhjäkäyntiä kovalla


Guest Jonil

Recommended Posts

Guest Jonil
Posted

Mistähän kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan kun käy kovalla tyhjäkäyntiä lämpimänä?

Kylmänä käy nätisti, mutta n. 200m ajon jälkeen alkaa kierrokset nousemaan...

Posted

Jäiskö ryyppy päälle? Himmaako pidemmän ajon jälkeen?

Toki vaijerikin voi hieman jumittaa tai puuttuu vaikka joku palautus jousi.

Onhan tuohon vaihtoehtoja..

Posted (edited)

Imuvuoto nostaa tyhjäkäyntiä. Yleensä vähän tosin kierrokset vähän elää. Mitä isompi vuoto sitä korkeampi tyhäkäynti.

Starttisprayta tai präkleeniä suhauttelee imusarjan liitoskohtiin ja tarkastaa onko kaikki alipaineletkut kiinni.

 

jos löytyy vuotoa vaikuttaa hetkellisesti tyhjäkäyntikierroksiin.

Edited by peruskallio
Guest Jonil
Posted

Ei havaittuja imuvuotoja jarruspraylla. Kaasarin alla vasemmalla puolella joku letku tulpattu... Nyt ensi hätään säädin kaasuvaijerin stopparia ettei ihan niin kovalla käy enää lämpimänä, tosin kylmänä joutuu nyt hetken aikaa antamaan vähän kaasua että jää käymään tyhjää...

IMG_20190421_192841.jpg

Posted

Siis syyllinenhän on silloin nimenomaan tuolla kaasuvivun ruuvilla säädetty tyhjäkäynti kun tuon mallisessa kaasuttimessa ei saa säätää tyhjäkäyntiä tuosta ruuvista vaan se pitää olla perussäädössä 1-1,25 kierrosta aukaisemassa läppää. Tyhjäkäynti säädetään kaasuttimen ohivirtauskanavan säätöruuvilla joka on se isompi messinkinen säätöruuvi kaasuttimen kyljessä,pienempi on seoksensäätö tyhjäkäynnille.

  • Like 1
Guest Jonil
Posted
32 minutes ago, Tutkija said:

Siis syyllinenhän on silloin nimenomaan tuolla kaasuvivun ruuvilla säädetty tyhjäkäynti kun tuon mallisessa kaasuttimessa ei saa säätää tyhjäkäyntiä tuosta ruuvista vaan se pitää olla perussäädössä 1-1,25 kierrosta aukaisemassa läppää. Tyhjäkäynti säädetään kaasuttimen ohivirtauskanavan säätöruuvilla joka on se isompi messinkinen säätöruuvi kaasuttimen kyljessä,pienempi on seoksensäätö tyhjäkäynnille.

Eli siis säädän tuosta kaasuvaijerin vivulta sillä lailla että kun läppä alkaa aukeamaan niin 1-1,25 kierrosta vielä kiinni ja loppu säätö messinkiruuvista?

Posted

Hei. Laita kuva koko moottorista.Taitaa puuttua muitakin toimintaosia kuin tuo tulpattu letku.Siitä pitäisi johtaa letku ilmanpuhdistimen kanteen ja kannesta imuilman lämmityksen säätöläppään.Jakajan alipainekellon ja kaasuttimen välissä pitäisi olla metallinen mutkaputki ettei bensaa mene alipainekalvoon ja pilaa sitä. Kaasuttimen ja jakajan tyypit olisi hyvä kertoa kaukoparantajille. Kiertoilmakaasuttimen säätöohjeet löytyy tältäkin palstalta haulla. Kaasutin säädetään viimeiseksi venttiilien ja sytytyksen säädön jälkeen.

 

Posted

Bensan suodatinkin näyttäisi olevan painepuolella eli pumpun ja kaasarin välissä. Pitäisi olla tankin ja pumpun välissä. Se ei vaikuta käyntiin, mutta paloturvallisuuden takia.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...