Jump to content

Sea-Lapland, Karavaanarin korkeakattonen junis


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Kävin paikallisessa kumiliikkeessä kyselemässä 175/70 takarenkaiden perään mutta hyllyssä oli vain 2 kpl 175/65 rengasta niin pyöräytettiin ne vanteille.

Samalla laskin summittaisesti perää jokusen sentin.

 

Ei nyt varsinaisesti mitkään aavikkorenkaat mutta kyllä noilla 90 matkavauhtia korvakuulolta ajelee.

20190723_105027.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Syksy tulee ja juniksetkin kellastuu. Tällä tuli käytyä ainakin DWL, Oikea moottoritapahtuma, Classic motormeet, Bif, Kesäkauden päättäjäiset sekä Skellefteån Aircooled #2.

Lisäksi tällä on kesä kuskattu lapsia uimarannalle johon oikeinkin oiva peli. Myös pienimuotoiset vaatekaappien kuskaukset hoitui.

Kilometrejä kesäkuun alusta lienee tullut 4-5000 km.

Nyt jarrupääsylinteri tippasee nestettä joten se vaihdettava ennen talvea.

20190826_162756.jpg

Link to comment
  • 5 months later...

Se kyllä harmittaa usein. Mullakin oli just viime kesänä yks kaveri jolla oli jotain offshorebisneksiä lupas lähettää rahaa salkullisen ulkomailta kunhan vaan laitan auton laivaan niin työntekijä tulee lentokoneella hakemaan 😆

 

Yhden harrasteauton (ei vw) Saksaan myyneenä kokemus oli itsellä oikeasti se, että kauppa tehtiin nopeasti mobileen laiton jälkeen (alle 12h) ja auto ei olisi mennyt ilman täysin originaalia asua, valmistenumeroa jossa oli rivi nollia ja vikat kaksi numeroita sekä miljonääri, joka keräili ko. merkin autoja. Hän laittoi rahat tilille ja työntekijä lensi hakemaan auton. Muitakin vehkeitä olen Saksaan tyrkyttänyt (ei omia) osasta on kauppa saatukin. Mutta aika vaikeaa on. Vähänkin jos ei-originaali se on siinä.

 

Mutta tunteella mieluummin kuin rahalla!

Link to comment
58 minutes ago, GT78 said:

Se kyllä harmittaa usein. Mullakin oli just viime kesänä yks kaveri jolla oli jotain offshorebisneksiä lupas lähettää rahaa salkullisen ulkomailta kunhan vaan laitan auton laivaan niin työntekijä tulee lentokoneella hakemaan 😆

 

Yhden harrasteauton (ei vw) Saksaan myyneenä kokemus oli itsellä oikeasti se, että kauppa tehtiin nopeasti mobileen laiton jälkeen (alle 12h) ja auto ei olisi mennyt ilman täysin originaalia asua, valmistenumeroa jossa oli rivi nollia ja vikat kaksi numeroita sekä miljonääri, joka keräili ko. merkin autoja. Hän laittoi rahat tilille ja työntekijä lensi hakemaan auton. Muitakin vehkeitä olen Saksaan tyrkyttänyt (ei omia) osasta on kauppa saatukin. Mutta aika vaikeaa on. Vähänkin jos ei-originaali se on siinä.

 

Mutta tunteella mieluummin kuin rahalla!

Nyt ehkä menee offtopikin puolelle, mutta menkööt..

 

Eikait se voi olla huijaus jos multa koitettiin ostaa isän ja hänen veljensä Bella700 omistamaan kusilaitukotteroa melkein tuplahinnalla, kunhan vain äkkiä laitan nimet papruun ja lähetän Bellan äkäseen sumuselle saarelle, toimitusosoitteen saan kunhan ovat maksaneet kiireessä veneen..  Ihan rupes hana tippaseen jalkovälissä että nyt on järkikauppaa, pitäskö soittaa sinne Kallaveen rannoille ja ruveta Bellan myyntitykiks myyntilauseella: "mä saan paskat myytyä tuplahinnalla vaikka en edes omista niitä.. mulle myyntiin vaan kaikki"

Link to comment

Kaikissa EBI:ssä Chimayssä käyneenä voin kertoa, että varmasti ei tarvitse koko lomaa autossa istua... ei vaikka Kemistä lähtisi, heh-he... Aika monet volkkaristit harrastavat myös autolauttoja (tässä yhteydessä Finnlinesin Helsinki>Travemünde>Helsinki), mikä muuntaa autossa istumista autolautassa istumiseksi. Ja siinä on ainutlaatuista tunnelmaa, kun bussilla jyrää 90 km/h Saksan moottoriteillä rekkojen seassa, heh-he...

Link to comment

Mäkistarttiin sain Kokkolasta etuakselitoimituksen, kera simpukannostosetin.

 

Aikomuksena on vaihtaa nykyinen Wagenswestin pallonivelakseli kavennettuun olkatappiakseliin. Flipatut olat onkin hyllyssä odottelemassa.

 

Josko sitä näillä eväillä päästäisiin lähemmäs maapalloa ja oltaisiin siinä pisteessä että tubbaus tulisi ajankohtaiseksi.

20200228_214139.jpg

Link to comment

Ja silmiinpistävimpiin doglegeihin on Autocraftin pintapellit odotellut pahvilaatikossa jo viime syksystä.

Malttamattomana odotellaan milloin Haaparannan kovin autonrakentaja ehtii ottamaan tämän työn alle doglegien vaihtoa ja tubbausta silmällä pitäen.

Edited by Kemin Karavaanari
Link to comment

Opetteleppa urbaani säätämään edes venttiillit ja tule sitten huutelemaan :)

 

Kyllä nyt olisi tarkotus että doglegeistä tulee paremman näköset kuin nykysistä, eikä päinvastoin. Silloin on parempi antaa jonkun oikeasti hitsaustaitoisen tehdä.

Edited by Kemin Karavaanari
  • Like 1
Link to comment
Just now, Kemin Karavaanari said:

Opetteleppa urbaani säätämään edes venttiillit ja tule sitten huutelemaan :)

 

On hallussa väärinsäätö.. jos joku ne on säätänyt mulle lompakkoa ei ole tarvinnut avata, ehkä jouduin taas kokkaileen.. 

Kyllä mä opin venatkin säätään joku päivä vaikka ei mua haittaa se naputus ollenkaan, samaa mitä kuulee neidolta aina välillä.. laittaa earit korviin

Link to comment
  • 1 month later...
Just now, x-pj said:

Mistä en tietää, missä suojakumi on tehty? Ei mun kumeissa ainakaa ole valmistusmaasta mitään mainintaa.

 

No kyllähän jotain hajua saa kun tietää valmistajan.. Pitää vaan penkoa pikkusen interwebbiä.. Merkittömät on yleensä sieltä vinkuintiasta..

Mulla ainakin ne "merkittömät" kumit oli täyttä paskaa

Edited by Urbantoy
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...