kari Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 (edited) Mulla orkkis putkisto lämmönvaihtajineen 1970 type 3 1600 fastback - koen vuotaa öljyä joten nakkasin irti... pakoputkisto ei ehjänä irronnut kun lienee iäti ollut sama ja nyt funtsin josko hommaan uuden putkiston ja j-putket ..ts. vanha pönttötyyppi pois ja modernimpi tilalle - pihalla kun näistä olen niin joutaakos silloin nuo taaemmat heaterboxit mäkeen? Koneessa noita pirun ilmanohjauspeltejäkin kiusaamassa muutenkin tarpeeksi irroitusta/asennusta - putkiston irroittamisessa mielestäni iso homma kun aina joku pelti tiellä ja nekään ei suosiolla irronneet vaikka kone irti....saas nähdä miten ne kaikki saa oiekin vielä takaisinkin... TS. palikkaversio kertokee noviisille mitä kannatta laittaa ja mitä ei tarvita enää...Jeesiä kiitos. Edited November 24, 2019 by kari Kuva unohtui Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Tämän jumpan kertaalleen tehneenä, tunnen myötätuntoa.... ei ole helppoa ja aikaa kuluu. Noitahan ei tehdä jälkituotantona, joten alkuperäiseksi ja siten lämmitysteholtaan voimakkaaksi palauttaminen vaatii, että löytää hyvät käyttämättömät tai vähän käytetyt. Itselläni oli onnea ja Ruotsista löysin alkuperäiset käyttämättömät. Paruzzilla on vaihtoehto, jossa käytetään tyyppi 4:n äänenvaimenninta ja erikoisvalmistettuja väliputkia. Muistaakseni on vaihtoehto, jossa käytetään kahta pientäkin äänenvaimentajaa. Googlaa netissä englannin kielisillä hakusanoilla, niin erilaisia mahdollisuuksia löytyy. Onnea! Quote Link to comment
MAH Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Harvinaista herkkua! Älä vaan heitä romikseen. Tarjoa muille myyntiin tai säilytä alkuperäisessä kuosissa. On se hieman hankala paketti mutta uusia ei saa mistään muutakun ihan sattumalta! Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 (edited) Kaikki pellit kannattaa laittaa takaisin. Jos lämmönvaihtimet pois makaat, niin miten hoidat lämmityksen tai huurteenpoiston? Saahan noihin käärmeenpesiä, joilla jää noi extra lämppärin pos tai hienompi csp phyton settejä mutta mielestäni aika arvokkaita. Laita googleen vw typ 3 exhaust niin vaihtoehdot aika nopeasti esillä. Mistä toi orkkis on rikki , paljonko pyydät, vois olla käyttöä Edited November 25, 2019 by lasse haukkavuori 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Jos sulla on muuten orkkiskone ja tuo orkkispönttö on korjattavissa, niin ei kannata äänekkäitä Taiwan R.O.C kärmeksiä sinne laittaa. Ja laadukkaammat jälkituotantopöntöt maksaa melkein sisäelimen. Jos päädyt käämeenpesään ja positat lämmönvaihtimet kokonaan, huomaa että Typ3 J-tubet on omansa, eli kuplan ei käy. Vastoin MAH luuloa, "orkkistyylistäkin" pönttöä saa JP:n valmisteena. Tässähän nää vaihtoehdot melkopitkälti on: https://www.csp-shop.com/en/exhaust-heating/python-exhaust-system-251-303-038-23835b.html https://eu.vwheritage.com/type3/type-3-exhaust/exhausts-standard-performance Itelläni on virikoneessa J-tubet ja halpapeltikärmes, mutta se oli niin äänekäs että lisäsin takahelman alle toisen vaimentimen. Ei taida tähän hätään kuvia olla, mutta periaatteessa se on tuo Heritagen sivulla oleva Empi Single Quiet Pack, mutta vaimentimen päästä lähtee U-mutkalla putki takas keskelle, toinen vaimennin on kuskinpuolella vähän samaan tapaan, kun tuo kuvan pönttö. Poisto on orkkispoiston kohdalla. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 41 minutes ago, -tipi- said: Vastoin MAH luuloa, "orkkistyylistäkin" pönttöä saa JP:n valmisteena. Tää on kyllä aika kaukana orkkiksesta vaikka varmaan paikalleen sopii. Esim orkkis pikkulämmönvaihtimet lähtee tämän kanssa pois. 1 Quote Link to comment
Mikko S Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Mä ostin tommosen Vintage Speedin viimeksi, kun oli kaikki tuotteet alennusproseteilla, saatan vielä tilata laipoilla tulevat J-putket lisäksi... Pitäis olla hiljainen ja mennä kivasti matalassa autossa. Quote Link to comment
Kaaleppi Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 https://www.neoretro.fi/tuotteet.html?id=53/891052 Liekkö tämä sopiva? Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Ja nämä https://aapistons.com/collections/type-3-exhaust-system Quote Link to comment
Tanhis Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 13 hours ago, Kaaleppi said: https://www.neoretro.fi/tuotteet.html?id=53/891052 Liekkö tämä sopiva? Näyttäisi olevan sama tuote kuin JP:llä Quote Link to comment
kari Posted November 27, 2019 Author Share Posted November 27, 2019 Pitäisikö kuvassa näkyvät pelpötikät saada irti os halajaa uuden takapöntön vain laittaa?? tuntuu vaikealta...... putki hajosi pöntön päästä kun väkisin irroiti, tosin tuohon saanee värkättyä uudet pätkät ja prässättyä levityksen päähänkin..sitten vuoan kenties takasin.... laitoin autoon tuulettimen moottorin kun alunperin ei ollut, tilasin muistaaksein käytetyn jostain...sillä lienee huurtet pois kesäajossa ok vaikkei sitten lämpöä niin enää uusioputkisysteemillä tulisi?? Enne sai sellaisi pieniä sähkävastuspuhaltimia joillasen ruuvaamalla kojelutaa sait fönrin auki - liekö moisia enää on.... tuo putken irtiooto tuntui käsittämättömän vaikealta - suojapeltien takana kaikki mutterit ja pellit ei tahtoneet puolestaa ihan helposti irrota ilman että putki taas pois jaloista.... takaisinlaitto jänskättää... Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 Noiden pikkulämmönvaihtimien irrotus ehjänä äänenvaimentimesta on äärimmäisen kenkkumaista, koska se iso mutteri yleensä on ruostunut perusteellisesti paikalleen. Itse jouduin sen tekemään, koska sain ostettua vain äänenvaimentimen, ja pikkulämmönvaihtimet piti käyttää uudestaan. Toivotan sisua ja kärsivällisyyttä, jos valitset tämän tien. Helpommalla pääsee, kun pulittaa sen mitä nuo tyyppi 4:n äänenvaimentimeen perustuvat viritykset maksavat. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 22 hours ago, Etelän Hetelmä said: Noiden pikkulämmönvaihtimien irrotus ehjänä äänenvaimentimesta on äärimmäisen kenkkumaista, koska se iso mutteri yleensä on ruostunut perusteellisesti paikalleen. Itse jouduin sen tekemään, koska sain ostettua vain äänenvaimentimen, ja pikkulämmönvaihtimet piti käyttää uudestaan. Toivotan sisua ja kärsivällisyyttä, jos valitset tämän tien. Helpommalla pääsee, kun pulittaa sen mitä nuo tyyppi 4:n äänenvaimentimeen perustuvat viritykset maksavat. Ei ne ole vaikeita irrottaa lämmön kanssa. Mutta lämpöä sitten kanssa tarvitsee jonkunverran kun lämmitettävää massaakin on. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 kari; millaisen ratkaisun valitsit? Quote Link to comment
kari Posted May 7, 2020 Author Share Posted May 7, 2020 No nyt tilanne se ettää hitsasin putken kasaan kun tuo liitoskohta mihin lämppärit tulee oli ruostunna- laitoi niin että ei ole enää laippaliitosta eli pautkia vastakkaain vaan menevät sisäkkäin...onm sakemanni perin outo otus---pakoputken,lämmönvaihtiminen, peltien yms kiinnitysjärjestys ja pulttienMutterien paikat ihan syvältä - monta kertaa purkasian ennen kuin hiffasin oikean järjestyksen - jos laitat väärin, et saa jotain toista osaa kiinni....ja ne mutterien paikat/tilat....ihmeellisen hankala paketti....saas nähdä miten saan koneen kiinni kotitallissa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.