Jump to content
Sign in to follow this  
JaniM

Releet ja sulakkeet museoon

Recommended Posts

Useampia eri ikäisiä harrastevolsuja on itselläni ollut, mutta nyt ei tule yhtään tapausta mieleeni, että olisi ollut sulakkeiden tai releiden kanssa ongelmia. Voi olla että on ollut piuhat kunnossa, hyvä tuuri tai sitten vaan huono muisti.

Edited by Tuomo Lehmikangas

Share this post


Link to post

Tuo nyt enemmänkin kun uutta tehdään kaikki. Mitä sitä toimivaa vaihtaan vaihtamisen ilosta.

Share this post


Link to post

Tämäpä olikin oikein mielenkiintoinen laite - suunniteltu toki prätkäkäyttöön jossa varmasti oikein superkätevä, mutta mikään ei tietty estä asentamasta vanhempaankin pirssiin jossa sähköistys vielä suht vähäistä. Piuhan määrääkin saa vähennettyä huomattavasti kun "relesulakeboksilta" tulee ja lähtee pelkkiä plussia, ja kaikki katkaisijat, valot jne voi maattaa suoraan runkoon.

 

Jotain paikallisia releitä ja sulakkeita (tai sulakkeellisia releitä, miksihän sellaisetkin on sattuneet silmiin vasta ihan viime aikoina kun vähentää kummasti liitosten tarvetta...) ehkä vielä tarvitsee jos asentaa esim. lisävalot tai popit, mutta perus-ilmajäähyyn tuossa riittänee lähdöt jo tuollaisenaankin.

Share this post


Link to post

Juu sit löytyy niitä hipo PDM systeemejä, mutta hinta onkin jotain muuta, mutta niillä hoituu kaikki mahdollinen sähköistys ja ohjaukset pumpuista lähtien. 2kiloa hintaa helposti. Mutta tää prätkäkalikka tosiaan riittävä näihin perusautoihin. ja saa kliinin tehtyä. Sepin Karttiin ois ollut aika bueno.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hitto, vähän alkoi polttelemaan tölkkirojektiin tuollainen. Toisaalta, releillä on menty kuuhun...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jos kuvitellaan että tuommosen laittas junikseen, siinähän releitä ei juuri ole, niin ei paljoa releet vähene. Saatika liitokset, verrattuna jos vetää sulakkeelta kytkimelle ja sieltä laitteelle, josta runkoon. Kun tässä laitteessa vedät erikseen kytkimen puolen ja erikseen laitteen puolen.

 

"When using the m.button, all switch connections are reduced to one single cable."

Mitä tämä väite tarkoittaa? Joka toiminnollehan tuossa on inputti-liitin. Piuha per toiminto?  Takavaloille ja lisämittareille joutuu kuitenkin vetämään piuhat, missä kohtaa piuhat vähenee? 

 

Mites toi keyless-entry homma, jos kännykästä loppuu akku -> ei bluetoothia, niin meno loppuu siihen?

 

Sisävalot ja pyyhkijät vie noi vapaat AUX paikat, mut just-justhan se junikseen riittäis.

 

Varashäly, akunlatauksen varjelu sekä diagnostiikkapuolihan tuossa ois plussaa.
 

Saakohan tuolla amerikan-jarruvalo/takavilkkutoiminnon tehtyä?

Share this post


Link to post

Ihan piti itsekkin katsoa, että mikä ihmeen m-button kun kuulostaa niin erikoiselta. M-button  näyttää olevan ikään kuin "väylä" lisäosa. Eli tommonen pieni mutikka mistä lähtee läjäjohtoja joihin voidaan laittaa kytkimet ja viedä sitten yhtä piuhaa pitkin ohjaus tuonne purkille vaikka ajoneuvon aivan toiseen päähän.Name:  cx500-wiring.png Views: 14161 Size:  394.5 KB

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...