JaniM Posted December 6, 2019 Tuossa suht "edullinen" kalikka. Varmaan maailmalta löytyy edullisemmin, mutta tää nyt eka silmään iski. https://www.kahlekuningas.net/epages/kahlekuningas.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016081005/Products/560670 Ei tartte taistella sulakkeiden ja releiden kanssa. Ja kaikkea muutakin plussaa tulee näköjään. 1 Quote Share this post Link to post
Tuomo Lehmikangas Posted December 6, 2019 (edited) Useampia eri ikäisiä harrastevolsuja on itselläni ollut, mutta nyt ei tule yhtään tapausta mieleeni, että olisi ollut sulakkeiden tai releiden kanssa ongelmia. Voi olla että on ollut piuhat kunnossa, hyvä tuuri tai sitten vaan huono muisti. Edited December 6, 2019 by Tuomo Lehmikangas Quote Share this post Link to post
JaniM Posted December 7, 2019 Tuo nyt enemmänkin kun uutta tehdään kaikki. Mitä sitä toimivaa vaihtaan vaihtamisen ilosta. Quote Share this post Link to post
DWL_Puavo Posted December 7, 2019 Tämäpä olikin oikein mielenkiintoinen laite - suunniteltu toki prätkäkäyttöön jossa varmasti oikein superkätevä, mutta mikään ei tietty estä asentamasta vanhempaankin pirssiin jossa sähköistys vielä suht vähäistä. Piuhan määrääkin saa vähennettyä huomattavasti kun "relesulakeboksilta" tulee ja lähtee pelkkiä plussia, ja kaikki katkaisijat, valot jne voi maattaa suoraan runkoon. Jotain paikallisia releitä ja sulakkeita (tai sulakkeellisia releitä, miksihän sellaisetkin on sattuneet silmiin vasta ihan viime aikoina kun vähentää kummasti liitosten tarvetta...) ehkä vielä tarvitsee jos asentaa esim. lisävalot tai popit, mutta perus-ilmajäähyyn tuossa riittänee lähdöt jo tuollaisenaankin. Quote Share this post Link to post
JaniM Posted December 7, 2019 Juu sit löytyy niitä hipo PDM systeemejä, mutta hinta onkin jotain muuta, mutta niillä hoituu kaikki mahdollinen sähköistys ja ohjaukset pumpuista lähtien. 2kiloa hintaa helposti. Mutta tää prätkäkalikka tosiaan riittävä näihin perusautoihin. ja saa kliinin tehtyä. Sepin Karttiin ois ollut aika bueno. 1 Quote Share this post Link to post
Ketsa Posted December 8, 2019 Hitto, vähän alkoi polttelemaan tölkkirojektiin tuollainen. Toisaalta, releillä on menty kuuhun... 1 Quote Share this post Link to post
-tipi- Posted December 9, 2019 Jos kuvitellaan että tuommosen laittas junikseen, siinähän releitä ei juuri ole, niin ei paljoa releet vähene. Saatika liitokset, verrattuna jos vetää sulakkeelta kytkimelle ja sieltä laitteelle, josta runkoon. Kun tässä laitteessa vedät erikseen kytkimen puolen ja erikseen laitteen puolen. "When using the m.button, all switch connections are reduced to one single cable." Mitä tämä väite tarkoittaa? Joka toiminnollehan tuossa on inputti-liitin. Piuha per toiminto? Takavaloille ja lisämittareille joutuu kuitenkin vetämään piuhat, missä kohtaa piuhat vähenee? Mites toi keyless-entry homma, jos kännykästä loppuu akku -> ei bluetoothia, niin meno loppuu siihen? Sisävalot ja pyyhkijät vie noi vapaat AUX paikat, mut just-justhan se junikseen riittäis. Varashäly, akunlatauksen varjelu sekä diagnostiikkapuolihan tuossa ois plussaa. Saakohan tuolla amerikan-jarruvalo/takavilkkutoiminnon tehtyä? Quote Share this post Link to post
Henkar Posted December 9, 2019 Ihan piti itsekkin katsoa, että mikä ihmeen m-button kun kuulostaa niin erikoiselta. M-button näyttää olevan ikään kuin "väylä" lisäosa. Eli tommonen pieni mutikka mistä lähtee läjäjohtoja joihin voidaan laittaa kytkimet ja viedä sitten yhtä piuhaa pitkin ohjaus tuonne purkille vaikka ajoneuvon aivan toiseen päähän. Quote Share this post Link to post