Jump to content

tööttää koko ajan


Recommended Posts

Posted

Onk jollain ollu samaa, alko joskus 4 vuotta sitten, rattia kääntämällä alkoi tööttö huutamaan koko ajan. Irrotin piuhan ja hiljeni.

 

Katsastus on hoitunu niin, että istun ite vieressä ja kun katsuri painaa tööttinappia sanon ite tööt. Kokeili vielä uudestaanki ja sanoin ite uudestaan tööt. Tähän asti on pokka pitäny ja leima on tullu, mutta jos tuleeki huumorintajuton katsuri, niin sanomistahan tosta tulee.

 

Nyt oli katsastus huolto menossa ja ajattelin samalla korjata kaikki muutkin pikkuviat. Samalla muistin tuon rikkinäisen töötin ja kokeilin, samalla tavalla käyttäytyy edelleen. tankin alla rattiputkessa oleva amp liitin ei hinkkaa mihinkään. Onko iteoita mistä etin vikaa seuraavaksi?

 

Det var bara tuta och kör?

Posted

olisko sama vika ku meikäläisellä keväällä se rautalanka joka toimii vilkunpalauttimena oli irronnut sinne rattiakselin juureen pitkittäin ja aiheutti wappu ajelulla tahattomia tööt ilmiöitä lappeenrannan satamassa.

Posted

Mulla ei ole töötti toiminu katsastukses 3 vuoteen... ei ne siitä hylkää... =) Mut olis se kiva tietty tööttäillä... =D

 

-MP-

Posted

Omassa 66:sessakin on ajoittain tuota vikaa...

Takuuhuollon paikka, mitä todennäköisimmin.. 8-D

Posted
Kiero ohjausakseli teki miulla tuon efektin, akseli kun otti kiinni siihen suojaputkeen niin sehän tööttäs.

Ainakin uudemmissa rattiakseli ja suojaputki on mun käsittääkseni molemmat maapotentiaalissa jo valmiiksi?

 

Mun töötti on kytketty niin että itse torveen tulee akulta sulakkeen kautta +12v ja maata siihen ohjataan ratin tööttipainikkeelta. Painikkeelle maa tulee rattiakselia pitkin simpukan kautta (jolloin akselin osumisella suojaputkeen ei ole mitään merkitystä). Painikkeelta maa lähtee ratin alla olevaa liukupintaa pitkin johtosarjaan. Eli ongelma ainaki uudemmissa kuplissa(?) pitäisi olla heti ratin alla. Sähkökaavioiden mukaan vanhemmissakin periaate toimii samalla tavalla mutta en tiedä miten se rattiakselin puoli on toteutettu niissä.

Posted

meidän -75 kuplassa oli samantyyppinen vika. välillä tööttäili omia aikojaan kunnes rupesin tutkimaan asiaa. huomasin että virta-avain koski välillä rattiin ja maadoitti töötin. syy oli että ohjauspyörä oli mallia tarvike ja metalliosat toimivat maadoittimina.

Posted

Mulla oli yhdessä ratissa se rinkula irti. Alkoi samalla tavalla. Rattia kääntämällä rinkula otti ohjausakseliin kiinni ja jäi siihen asentoon.

Ratti irti ja kaikki OK. Kunnes taas sama ilmiö.

Kolmannella ratin irrotuksella huomasin ;^)

Guest Hannu Mattila
Posted
Katsastus on hoitunu niin, että istun ite vieressä ja kun katsuri painaa tööttinappia sanon ite tööt. Kokeili vielä uudestaanki ja sanoin ite uudestaan tööt.

Ei hitto, tipuin penkiltä kun kuvittelin katsarin ilmettä. :D

Posted

Minulla oli joskus vastaava vika. Silloin oli syynä että Luisi ratin oli liian lähellä vilkkukatkaisijaa, tällöin jokin kohta otti maihin ja töötti tööttäs tietyssä ratin asennossa. Silloin auttoi ratin elle laitettu aluslevy.

Posted
mitäs sitten tehdään kun tööttiä painamalla auto sammuu...???

 

näinkin on käynyt...

 

Vuosmallia tuntematta ehdotan virtalukonpohjaa

Guest lufthammer
Posted

Kylläpä oli ilo ylimmillään kun kesken etuakselin vaihdon iski sama pulma.

Ei tullut mieleen laittaa kuulosuojaimia... ..tai irroittaa akun kenkää.

kyseessä oli 59 ja ilmeisesti juuri tuo rattiakseli - rattiputki kosketus sai tööttäyksen aikaan. Asentaja tietysti kuskin puolen etu lokarissa kun oire ilmeni..

 

Jos akseli ei alapäästään ole putken keskellä (simpukan asento taitaa hieman vaihdella akselin mukaan tai rattiputken asento) , ja simpukan ja rattiakselin liitos jotenkin vinksallaan että se akseli hitusen "lieputtaa" voi kosketus tapahtua ratin ollessa tietyssä asennossa ja sitten tööttää? Eli näitten keskinäinen keskittäminenn?

Posted
mitäs sitten tehdään kun tööttiä painamalla auto sammuu...???

 

näinkin on käynyt...

 

Vuosmallia tuntematta ehdotan virtalukonpohjaa

 

1500 ja -68

  • 3 months later...
Posted

Mulla kun laittaa pitkät päälle niin tööttää ja vilkkurele naputtaa koko ajan, mutta vilkut toimii aivan normaalisti ja tööttikin tööttää kun painaa. Vilkun

palauttimessako vikaa vai tuossa nalleoluen rautalangassa?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...