DOODAH Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Onk jollain ollu samaa, alko joskus 4 vuotta sitten, rattia kääntämällä alkoi tööttö huutamaan koko ajan. Irrotin piuhan ja hiljeni. Katsastus on hoitunu niin, että istun ite vieressä ja kun katsuri painaa tööttinappia sanon ite tööt. Kokeili vielä uudestaanki ja sanoin ite uudestaan tööt. Tähän asti on pokka pitäny ja leima on tullu, mutta jos tuleeki huumorintajuton katsuri, niin sanomistahan tosta tulee. Nyt oli katsastus huolto menossa ja ajattelin samalla korjata kaikki muutkin pikkuviat. Samalla muistin tuon rikkinäisen töötin ja kokeilin, samalla tavalla käyttäytyy edelleen. tankin alla rattiputkessa oleva amp liitin ei hinkkaa mihinkään. Onko iteoita mistä etin vikaa seuraavaksi? Det var bara tuta och kör? Quote Link to comment
-MITO- Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Sama homma ku noitten valojen vilkkumisen kanssa, ratin alta ne pinnat fuskaa.. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 Mitkä pinnat? Otan ratin irti? Mitäs sitten teen? Quote Link to comment
-MITO- Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Kato että se töötin johto+liitokset on ratin alta kunnossa. Jostain sieltä se maadottaa kun käännät rattia. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Kiero ohjausakseli teki miulla tuon efektin, akseli kun otti kiinni siihen suojaputkeen niin sehän tööttäs. Puavo @ dwl Quote Link to comment
DOODAH Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 Mut tää tööttää kokoajan, oli ratti missä asennossa tahansa Quote Link to comment
nalleolut Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 olisko sama vika ku meikäläisellä keväällä se rautalanka joka toimii vilkunpalauttimena oli irronnut sinne rattiakselin juureen pitkittäin ja aiheutti wappu ajelulla tahattomia tööt ilmiöitä lappeenrannan satamassa. Quote Link to comment
busgods Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Oletkos tämän ohjenuoran tsekannut? http://www.wolfsburgwest.com/wired/wired_12_00/wired_12_00.htm Jotain tyyppivian oloista tämän itsestään maadottuminen lienee... Reklamoidaan porukalla Wolfsburgiin - kutsuvat varmaan kaikki kuplat takuuhuoltoon ;))) --bussen till slussen-- Quote Link to comment
-Puide- Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Mulla ei ole töötti toiminu katsastukses 3 vuoteen... ei ne siitä hylkää... =) Mut olis se kiva tietty tööttäillä... =D -MP- Quote Link to comment
Guest Dragon Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Omassa 66:sessakin on ajoittain tuota vikaa... Takuuhuollon paikka, mitä todennäköisimmin.. 8-D Quote Link to comment
mikan Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Erillinen nappi kojelaudassa. Ei tosin sovi kaikkien tyyliin. t. Mika Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 oisko joku johto nirhaantunu tai rattiputki maadottunu tai.. http://www.thebugshop.org/bsfqhorn.htm Quote Link to comment
Guest Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Kiero ohjausakseli teki miulla tuon efektin, akseli kun otti kiinni siihen suojaputkeen niin sehän tööttäs. Ainakin uudemmissa rattiakseli ja suojaputki on mun käsittääkseni molemmat maapotentiaalissa jo valmiiksi? Mun töötti on kytketty niin että itse torveen tulee akulta sulakkeen kautta +12v ja maata siihen ohjataan ratin tööttipainikkeelta. Painikkeelle maa tulee rattiakselia pitkin simpukan kautta (jolloin akselin osumisella suojaputkeen ei ole mitään merkitystä). Painikkeelta maa lähtee ratin alla olevaa liukupintaa pitkin johtosarjaan. Eli ongelma ainaki uudemmissa kuplissa(?) pitäisi olla heti ratin alla. Sähkökaavioiden mukaan vanhemmissakin periaate toimii samalla tavalla mutta en tiedä miten se rattiakselin puoli on toteutettu niissä. Quote Link to comment
Guest Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 http://www.thebugshop.org/bsfqhorn.htm eli vanhemmissa se meneekin noin, OK. Vasta 71- tullu toi mullaki käytössä oleva sydeemi. Quote Link to comment
Guest Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 meidän -75 kuplassa oli samantyyppinen vika. välillä tööttäili omia aikojaan kunnes rupesin tutkimaan asiaa. huomasin että virta-avain koski välillä rattiin ja maadoitti töötin. syy oli että ohjauspyörä oli mallia tarvike ja metalliosat toimivat maadoittimina. Quote Link to comment
Kurre Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Mulla oli yhdessä ratissa se rinkula irti. Alkoi samalla tavalla. Rattia kääntämällä rinkula otti ohjausakseliin kiinni ja jäi siihen asentoon. Ratti irti ja kaikki OK. Kunnes taas sama ilmiö. Kolmannella ratin irrotuksella huomasin ;^) Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Katsastus on hoitunu niin, että istun ite vieressä ja kun katsuri painaa tööttinappia sanon ite tööt. Kokeili vielä uudestaanki ja sanoin ite uudestaan tööt. Ei hitto, tipuin penkiltä kun kuvittelin katsarin ilmettä. :D Quote Link to comment
1302S Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Minulla oli joskus vastaava vika. Silloin oli syynä että Luisi ratin oli liian lähellä vilkkukatkaisijaa, tällöin jokin kohta otti maihin ja töötti tööttäs tietyssä ratin asennossa. Silloin auttoi ratin elle laitettu aluslevy. Quote Link to comment
hanski. Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 mitäs sitten tehdään kun tööttiä painamalla auto sammuu...??? näinkin on käynyt... Quote Link to comment
Kurre Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 mitäs sitten tehdään kun tööttiä painamalla auto sammuu...??? näinkin on käynyt... Vuosmallia tuntematta ehdotan virtalukonpohjaa Quote Link to comment
Guest lufthammer Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Kylläpä oli ilo ylimmillään kun kesken etuakselin vaihdon iski sama pulma. Ei tullut mieleen laittaa kuulosuojaimia... ..tai irroittaa akun kenkää. kyseessä oli 59 ja ilmeisesti juuri tuo rattiakseli - rattiputki kosketus sai tööttäyksen aikaan. Asentaja tietysti kuskin puolen etu lokarissa kun oire ilmeni.. Jos akseli ei alapäästään ole putken keskellä (simpukan asento taitaa hieman vaihdella akselin mukaan tai rattiputken asento) , ja simpukan ja rattiakselin liitos jotenkin vinksallaan että se akseli hitusen "lieputtaa" voi kosketus tapahtua ratin ollessa tietyssä asennossa ja sitten tööttää? Eli näitten keskinäinen keskittäminenn? Quote Link to comment
hanski. Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 mitäs sitten tehdään kun tööttiä painamalla auto sammuu...??? näinkin on käynyt... Vuosmallia tuntematta ehdotan virtalukonpohjaa 1500 ja -68 Quote Link to comment
Guest veewee Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Mulla kun laittaa pitkät päälle niin tööttää ja vilkkurele naputtaa koko ajan, mutta vilkut toimii aivan normaalisti ja tööttikin tööttää kun painaa. Vilkun palauttimessako vikaa vai tuossa nalleoluen rautalangassa? Quote Link to comment
nalleolut Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 se rautalanka on se palautin. joka on mulla miljoonalaatikossa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.