ozone Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Ensi kesäksi on 1963 Kuplaan saatava parempi ohjaus, ja kaikki muut osat on nyt vaihdettu paitsi simpukka. Uutena ei ilmeisesti saa kuin uudemman mallista simpukkaa, saako sen jotenkin modattua sopimaan vanhemman tilalle? Toinen ongelma on tähän saakka ollut se, että Puman akselin asennuksen jälkeen simpukan paikka on muuttunut niin, ettei se enää ole aivan etupellin alla olevan tarkistusluukun kohdalla vaan pari senttiä vinossa lähempänä auton keskikohtaa. Jos simpukan laittaa oikealle paikalleen, ottaa rattiputki koriin kiinni. Missä vika? EDIT: Kuulemma malli vaihtuu jo vuonna -61 eli kaikkiin sitä uudempiin käy tuo uudempi simpukkamalli jota nuo uudet simpukatkin on. -Otso Quote Link to comment
sebulba Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 "Toinen ongelma on tähän saakka ollut se, että Puman akselin asennuksen jälkeen simpukan paikka on muuttunut niin, ettei se enää ole aivan etupellin alla olevan tarkistusluukun kohdalla vaan pari senttiä vinossa lähempänä auton keskikohtaa. Jos simpukan laittaa oikealle paikalleen, ottaa rattiputki koriin kiinni. Missä vika?" Moi! tommonen onkelma on tullu mullekkin joskus vastaan. Muistaakseni siinä oli pari pistehitsiä jokka kun poras auki niin sai sen kikkareen hitsattua oikeeseen kohtaan. Oikea sijainti taisi olla aika helppo kopsia siitä orkkis akselista. "Bolt-on" osat joskus teettää hieman lisähommaa... seb. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Mitäs ootte mieltä jos poistaa noi päin persettä hitsatut simpukan kohdistinnastat kokonaan? Tulleeko autosta hengen vaarallinen? Aiheutuuko hässäkkää, jos ajaa monttuun tms? Kiertymäänhän se tuskin lähtee, mutta raidetangoista voi tulla sivuttaissuuntaisia voimia. -tipi- Quote Link to comment
Ketsa Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Äkkiä väittäisin, että splitin akselissa ei ainakaan ole kohdistimia. ¨ Paremmin muistavia? Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Äkkiä väittäisin, että splitin akselissa ei ainakaan ole kohdistimia. ¨ Paremmin muistavia? Ei tainnu olla kohdistimia. Aihetta sivuten: Mikä lienee etuakselin putkien ulkohalkaisija? Pitäis käydä verstaalla ennen kotiin lähtöä "inventoimassa" jos löytyis sopiva putkenpätkä simpukan kiinnikeeksi pienoiskuplaan... Quote Link to comment
Ketsa Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Joo, ei ole kohdistimia splitin akselissa. Eilen tuli soviteltua vm. -62 simpukkaa splitin akseliin ja suunnitelmissa lisätä rakennelmaan myös ohjausvaimennin. Onko kaikissa ohjausvaimentimen paikalla olevissa oikeanpuoleisen raidetangon sisäpäissä isompi kartio kuin vanhoissa raidetangon päissä? Motonetistä hain eilen vm.-62 --> tarkoitetun (siis motonetin mukaan tarkoitetun) raidetangon sisäpään ja siinä oli liian suuri kartio :-/ Vai kävisikö jostain uudemmasta simpukasta isommilla kartiorei-illä oleva "ohjausvarsi" tuohon vm.-62 simpukkaan? Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Kokeilitko oikeinpäin? ;-) Quote Link to comment
Ketsa Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Ainakin molemmin päin :-) Quote Link to comment
Sakke Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 pikkukartiot oli muistaakseni 68 asti.sit vaihtu isompiin. Quote Link to comment
Racing Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 pikkukartiot oli muistaakseni 68 asti.sit vaihtu isompiin. Jep 69 on jo isommat. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Ok, kiitokset. Eli Motonetista saatu osa väärä ja menee palautukseen... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.