seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Sain kuplan etupään ilmajouset toimimaan, ilma tulee tosin vielä kompurasta. Video: Quote Link to comment
Guest Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 kenen tekemät ilmajouset sulla on ? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 airkewldiltä ostin etupään osat, dunlopin palkeet takana. Quote Link to comment
jusu Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 No sehän menee samoin ku mulla...tosin ei oo vielä koppaa kiinni pohjassa joten tulee vähä hitaammin alas. Taka pää ei vielä toiminnas ku en oo saanu vielä kiinnnitys rautoja. Millä sulla tulee ohjaus toimimaan? Mä aatteli pistää 5/3magneetti venttiiliä 12v kelalla, on vaan niin pirun kaallita noi venat. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 camozzin mankut Noihan ei kuulemma toimi pakkasella, mutta eipä tolla talvella ajella. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Toimiiks se akseli oikeestikin? Mie kun en oo kuullu moisesta vielä mitään hyvää. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Toimiiks se akseli oikeestikin? ?? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Niin siis nousee ja laskee joo, mutta mimmonen on ajaa ja kestääkö? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Kesällähän tuon vasta kokee, onhan se muissa merkeissä toiminut, miksei kuplassa. Kehuvatkin. saattaa olla että pitää noi mankut tuplata, aika näyttää. Quote Link to comment
metake Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Toiminnan kannalta olis kyllä varmaan parempi, että laittais venttiilit mahdollisimman lähelle jousta, ei noin että ne on kaikki yhdessä paikassa. Miksi noi pitäis tuplata? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 joo, kyl kolmel pyöräl pitää päästä ;) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Miksi noi pitäis tuplata? Saisi nostettua/laskettua jokaista pyörää erikseen. Nyt nostetaan/lasketaan akselia. Quote Link to comment
metake Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Miksi noi pitäis tuplata? Saisi nostettua/laskettua jokaista pyörää erikseen. Nyt nostetaan/lasketaan akselia. Nyt ei ymmärtänyt, selostas hieman tota toimintaa? Kun mun mielestä 4 venttiliä = 4 jousen säätöä? Edit: Siis eikös toi toimi niin, että pussiin ilmaa => auto nousee, pussista ilmaa pois => auto laskee ?? Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 No nyt on ameriikan meininkiä :) Kesällä sitte raitille pompottaan.. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 1 venttiili sisään, 1 ulos. eteen ja taakse. sitten tuplaa ni saa viel vasemman ja oikeen Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Sepi ja muut ilmajousista tietävät hoi, Mites tän katsastaminen menee?? Ihan konttorille ja selitys että ilmajouset vai joku he..vetin tappelu? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 muutoskatsastus riittää. Säätöähän ei saisi olla kun +/- 50mm. Quote Link to comment
metake Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 1 venttiili sisään, 1 ulos. eteen ja taakse. sitten tuplaa ni saa viel vasemman ja oikeen Miks pitää olla 1 sisään ja 1 ulos? 5/3-venttiliillä (jousipalautteinen on tuohon hyvä) hoituu kyllä sisään/ulos? Vai enkö mä (taaskaan) ymmärrä jotain? Edit: Olinpas tyhmä, ei taida olla jousipalautteista 5/3:sta... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 noi ei ole noita 3/5 venoja. Sain halvalla noi neljä, siksi nämä. Quote Link to comment
metake Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 noi ei ole noita 3/5 venoja.Sain halvalla noi neljä, siksi nämä. Eli onko noi siis sellaisia venoja, mistä saa vaan ilman kulkeen läpi, eli oliskos se nyt sitten 2/2-venttiili? 3/2:llakin toi jo onnistuis. Edit: Joo nyt kun kuvaa katsoi tarkemmin, niin noihan todellakin vaan päästää ilman läpi. Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Poistettu, kun asia selvis jo airkeldwin sivuilta... Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 mut pitääkö olla katsastukseen hyväksyntä laput, että sopii kyseiseen automalliin ja on testattu yms... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Pitäs semmoset olla. Tosin ostokuittikin usein piisaa. Quote Link to comment
jusu Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Ite kysäsin kans katsastus asemalla et mites olis toi jousi muutos mahdollista...Katsari kysy vaan että minkä vuotinen ja mikä auto on kyseessä ja kun sanoin että kuplaan on tulossa, nii alko vaan hymyilemään ja sano että niihin ny saa tehdä mitä haluaa eikä pitäs olla ongelmia. Quote Link to comment
metake Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Noin vanhoihinhan saa vaikka itse tehdä jouset. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Sepi, miten toteutit etuakselin? Eli liikkuuko keskikohdan säätöpala vapaasti? Onko orkkisjouset paikallaan? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 Sepi, miten toteutit etuakselin? Eli liikkuuko keskikohdan säätöpala vapaasti? Onko orkkisjouset paikallaan? Jouset on paikoillaan, keskikohta liikkuu vapaasti. Suurin ongelma tontitukseen on droppiolkia käytettäessä. Rengas ottaa pinnastaan lokasuojan sisäosaan kiinni. Täytyy laittaa matalammat renkaat että saapi tonttiin. Takajouset on poistettu. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Millä estät etutukivarsien/ -jousien sivuttaisliikkeen? Voisi kuvitella että millin tai parin välys voi vaikuttaa ikävästi ajo-ominaisuuksiin. Onko ongelma droppien kanssa juurikin liiallinen tontitus? Ettei mikään offset juttu, kun sullahan tais olla kavennettu akseli? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 On siellä säätöpalassa pultti paikoillaan, mutta heiluuhan se hieman. Täytyy kiristää se varmaankin "testiajon" jälkeen. Liika tontitus syynä tuohon pohjaamiseen. Ei se jää kiinni kun parista sentistä. Täytynee Himoksella poistaa flippi kun ajaa tontituskisaan. Siis jos on ajokunnossa mies, auto toivottavasti on. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Liekkö Airkewldin pumput nämä Monroet? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 Kyllä tuossa Monroe kyljessä lukee. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Monroen maahantuoja (Arwidson) myy ei_oota, eli noita Max-Aireja ei saa ainakaan virallisen maahantuojan kautta. Tästä alle $60 pari toimitettuna manner USAan? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Niin sitähän on puhuttu tuolla rapakon takana, että on tyhmää maksaa ylihintaa iskareista. Kyl ite kallistuisin KCW-akselin puolelle jos oisin ilmasysteemeitä tekemässä. Toimii hyvin ja toimii pirun hyvin kallistuksen vakaajana. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Tarkotatko tätä yhdenbagin toispuoleista viritelmää? Miusta tuo vaikuttaa niin made_in_mummola-viritykseltä, että mahtaako tuo olla kestävä tahi turvallinen. Mitä lie katsuri mieltä tuommosesta... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Itseasiassa mie tarkotin sitä mummoviritystä, jossa on palje tukivarressa kiinni. Käytössähän noi on kestäväksi todettu ja katsurihan kattoo paperia. Quote Link to comment
Sakke Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Mullon tollaset ilma-monroet opelissa.Mut onki ostettu jo varhaisella 80-luvulla :D Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 3, 2006 Author Share Posted December 3, 2006 Joitakin kyselyjä on tullut, ja nyt tulee vastauksia. Iskarin pituus on autossa kiinni ollessa alapultin keskeltä tapin päätyyn 36-50cm. Nostoa testailtiin tänään. Flippi ja tankki oli pois paikoiltaan, mutta 90kg kaveri seisoi painona. 6 kilolla nousi, mutta hitaasti. 7 kiloa niin nousi hyvin. Quote Link to comment
metake Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Nuo monroethan ei ole tarkoitettu korvaamaan jousia, vaan ainoastaan toimimaan "lisäjousina" esim. pakettiauton tai farmarin takajousituksessa. Itse hieman epäilen niiden kestoa tuossa käytössä etenkin taka-akselilla. Tosin ei sulla taida tulla niin paljon kilometrejä, että kestävyys olis ongelma ;) Koko jousituksen vaihtaminen ilmajousitteiseksi onnistuu esim. näillä Quote Link to comment
Ketsa Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Eikös kaikkien tuuninkimyymälöiden äitee Bilteema myynyt aikoinaan esim. volvoihin noita sarjoja vaunun vetoa varten perää jäykistämään... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.